Vad var bäst under CES 2017?

Permalänk
Melding Plague

Vad var bäst under CES 2017?

Årets upplaga av Consumer Electronics Show är tillända, där hundratals nya produkter såg dagens ljus. Frågan är vad som gjorde störst avtryck, och vilka koncept som lockar mest för 2017.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Kenneth gör saker, utan tvekan.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

@LemonIllusion:
Instämmer på alla sätt. En ny tradition.

Gillade även "Kobben tittar på saker" även om det endast var ett delinslag i "Kenneth Gör".

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Jag tycker nog att ROG Swift PG27UQ var det mest intressanta. Inte något jag själv kommer köpa just nu utan för att den förhoppningsvis skvallrar om prestandan vi kan förvänta oss om något/några år.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

OLED och ryzen var det enda jag egentligen såg fram emot, allt annat var bara bonus

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk

Stölden hos Razer.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Om jag ska vara helt ärlig så imponerande ingenting direkt... vissa saker var häftiga, andra inte, och så var det inte mer med den saken.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem

AMD Ryzen, egentligen utan någon riktig konkurrens enligt mig.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Kenneth med sin nya Valerie.

Skulle behövas en poll med i den här tråden.

Visa signatur

[1700X] [B350 mITX] [32GB DDR4@3000MHz CL15] [Vega 56] [Nano S] [D15S] [Win 10 Pro]

Permalänk
Medlem

Kenneth spelandes trummor! By far!

Visa signatur

DATOR i bruk: ASUS ROG STRIX B550-F Gaming, Ryzen 7 5900X. 4x16 GB Ballistix MAX RGB @ 3800 MT/s 16-17-18-34-51 (1T)/~58 ns. MSI RTX 4090 Ventus x3. Samsung 980 Pro 1 TB. EK AIO Elite 360.
DATOR 2011 års modell: Underbara Sandy Bridge, i7 2600K@4,7 GHz på ett P67 Sabertooth-bräde. Radeon HD 7770

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

AMD Ryzen, egentligen utan någon riktig konkurrens enligt mig.

Vad exakt vet vi om Ryzen som vi inte visste innan CES? :/

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Avstängd

Asus PG27UQ & Acer XB272-HDR utan tvekan. De ultimata skärmarna. De har allt! Jag behöver inte 8k eller ultrabrett eller 200hz eller superduper OLED.

Visa signatur

https://mega.nz/#!xNBjAJKA!OQctTR0tY5EK1Dk68MV0loIyCD3ftwL_KI...
(DX-11 DLL-fil till SweetFX/Reshade som är kompatibel med GTA 5)

Permalänk

jag gillar era videos ... och gillar stilen på dom, sakligt, med en underfundig humor. Sen måste man ju bara älska den nya TV stjärnan Kennet, han har en framtida karriär där.

Sen vet jag inte om jag tyckte att det var nån hårdvara som var så där speciellt intressant, klart att båda "Ryssen" och VEGA är intressant, men det känns ändå som att det är för tidigt att bli upphetsad över det.

Men jag tycker det var tunt av klämma och känna videos. Det är dom man ser fram emot.

Jonas underfundiga ton i rutan, Emils klockrena snappy comments, Kennets träffsäkra lugn. Kobben han är ett unikum, han är så full i fan så man vet inte vad som ska komma ur han.

Men fortsätt ert goda verk, ni är på rätta vägen utan tvekan.

Permalänk

Hårdvarumässigt för datorkomponenter var väl AMD mest intressant inte för dom visade något som var av intresse mer än fancy pictures av deras chip.

Blev dock överraskad av Nvidias AI för bilar, tror vi kan se en framtid där men har knappast med datorkomponenter att göra

Visa signatur
Permalänk
Medlem

TPCast och senorpuckarna till vive

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Vad exakt vet vi om Ryzen som vi inte visste innan CES? :/

Det var ju ny information om de olika chipset som ska passa till processorn, och många tillverkare visade upp moderkort. Dock inte ASUS, vilket jag tycker är lite synd, fast det är ju bättre att de blir bra när de blir färdiga.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

LG OLED & 4K & HDR med game mode (låg latens/inputlag).

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem

Det enda jag såg fram emot var 1080 Ti. Men icke sa nicke.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 11
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Medlem

@Ozzed: Ang att inte Asus visade upp några AM4 kort på CES, Asmedia (har för mig att det är en del av Asus sfären) gjorde väl design och tillverkning av några "systemcontrollerchip" åt AMD till AM4 korten? Kan nästan tänka mig att Asus kommer göra något bananas och extra då de kanske kan få ut fördelar genom att ha designat "systemcontrollerchipen"?

Visa signatur

[1700X] [B350 mITX] [32GB DDR4@3000MHz CL15] [Vega 56] [Nano S] [D15S] [Win 10 Pro]

Permalänk
Skrivet av xcluzive:

Det enda jag såg fram emot var 1080 Ti. Men icke sa nicke.

Skickades från m.sweclockers.com

Amen to that

Visa signatur

Moderkort:asus prime x570 pro cpu: Amd ryzen 5600x cpucooler: corsair h70 Ramminne: 64 gb corsair vengance Gpu: AMD: rx 6800 16 gb psu: corsair RM1000i

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

LG OLED & 4K & HDR med game mode (låg latens/inputlag).

Detta är absolut intressant. Lite som när IPS-skärmar kom med 120Hz som ansågs att vara en ren dröm.

Annars dykte jag AI-intresset för bilar var otroligt intressant. Faraday Future FF91 ett väldigt bra exempel som demostrerades där.

Permalänk
Medlem

Bäst var enligt mig att äntligen visades Gaming skärmar för 4K. Riktiga skärmar för en gamer med nya godbitar som 144Hz, G-Sync och trevligt och överraskande nog HDR välkomnas stort.

Besvikelsen om man ska tala tvärtom var utan tvekan NVIDIA.

Vem fan gick ut och ljög om att dom skulle visa och prata om GTX 1080 Ti? Man satt i nästan 2 onödiga timmar och var tvungen och lyssna på om bilar, bilar hit och bilar dit.

Och jag trodde man skulle få se AMD's Vega och även Ryzen också. Man fick aldrig se enheterna på bild, utan bara på prestandavägen på bildskärmar dom ställer upp.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Det enda jag egentligen tittar på som kanske ska köpa är Thinkpads och det fick jag. Resten är bara dyrt och onödigt (för mig och min budget) även om jag vill har det.

Jag gillar era små filmer bakom kameran. Det är ju en av höjdpunkterna

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Medlem

Inte mycket spännande. Dåligt med chassin. Ska man välja nåt är det väl Asus värstingskärm.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av HenKenny:

@Ozzed: Ang att inte Asus visade upp några AM4 kort på CES, Asmedia (har för mig att det är en del av Asus sfären) gjorde väl design och tillverkning av några "systemcontrollerchip" åt AMD till AM4 korten? Kan nästan tänka mig att Asus kommer göra något bananas och extra då de kanske kan få ut fördelar genom att ha designat "systemcontrollerchipen"?

Man kan ju hoppas Dock vore väl CES det perfekta tillfället att visa upp sådant kan man tycka.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk

4K 144HZ nyheten och gsync givitvis:P...

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

LG OLED & 4K & HDR med game mode (låg latens/inputlag).

Jag tycker iofs. Sony's OLED's är mer intressanta då dom verkar bli lite billigare än LG's. Om dom inte blir allt för dyra och har lågt input lag så kan det mycket väl bli en 55" eller tom. 65" A1 för min del Hade varit underbart att äntligen kunna få OLED och slippa grådassig LCD en gång för alla. Dock får man ju fortfarande dras med det till datorn :/ Hoppas det börjar komma lite OLED-datorskärmar snart också.

Visa signatur

[Lian-Li PC-Q33 + Seasonic P-520FL + Gigabyte GA-Z170N-Gaming 5 + Intel i7 6700k + Silverstone Heligon HE02 + Corsair Vengeance LPX Black 16GB 3000MHz CL15 + Zotac GeForce GTX 1060 AMP! + Samsung SM951 128GB + WD Blue 4TB]

Permalänk
Medlem

Bästa under CES? Jonas!

Permalänk
Skäggig legend

Fler aktörer på OLED marknaden, Kanske funnits innan, men känns som det är rätt riktning att gå, nu saknas det bara att Samsung hoppar på tåget. Som vanligt är local dimming bra, men som sagt, inte samma sak som OLED. Bumpen på ljusstyrka på OLED var alltid gött att se, dock känns det som att jag inte har problem med saknad ljusstyrka på min B6 65", Kollar dock inte film på dagtid så ofta och kan tänka mig att man vill ha mer punch då än på kvällen, för jag måste verkligen slå ned ljusstyrkan på min, annars måste jag sitta med solglasögon.

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem

"RGB, utan RGB kan man gå hem, det är trenden, i datorlåda, arbetsminne eller hårddisk, men RGB ska det vara"

Kaninjägare/Datanörd Nimrod Lindeman

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: Intel i9-12900K Cooler: Asus TUF Gaming LC 240 ARGB MB: Asus TUF Gaming Z690 Plus Wifi D4 GPU: Asus TUF GeForce RTX 3080 Ti 12GB Case: In Win D-Frame HD: Intel Optane 900P 280GB, WD Black SN850 1TB Mem: Kingston Fury Beast RGB 3600MHz CL17 32GB PSU: Corsair AX760 OS: Win11 Pro