Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Grafikkort till 4 TV-apparater?

Permalänk
Medlem

Grafikkort till 4 TV-apparater?

Hej,

Jag skulle behöva köpa ett grafikkort som gör att jag kan koppla 4 TV-apparater till min dator. TV-apparaterna har HDMI-kontakter. Kortet får gärna ha bra stöd för Linux.

Bör jag köra på AMD eller NVIDIA? Några tips? Behöver jag en massa adaptrar? Vad fungerar?

Permalänk
Medlem

@Santrium: Det går att sortera grafikkort på prisjakt efter hur många skärmar de stödjer, sen beror det ju på vad din budget är och vad du ska använda det till...

http://www.prisjakt.nu/kategori.php?m=s304567722&o=produkt_pr...

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk

Vad ska du göra? Och hade du tänkt ha de som 4 separata eller använder typ surround?

Visa signatur

STULET: 1600x | 980Ti | Ceslius S24| Prime B350 PLUS | 16gb Vengeance LPX 3000MHz | 850 EVO 250gb | 750gb HDD | RM550X | Carbide 600Q | HD598SE | E10K
Kylpasta på bilden...
Tagg/citat öker risken att jag ser ditt inlägg med upp till 97%!

Permalänk
Medlem

Kan säga direkt att det inte finns många vanliga Grafikkort med 4 st HDMI
Blir direkt att sikta på dubbla grafikkort skulle jag gissa

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cadtekniker:

Kan säga direkt att det inte finns många vanliga Grafikkort med 4 st HDMI
Blir direkt att sikta på dubbla grafikkort skulle jag gissa

bör väl gå att köra på nån typ DP->hdmi kabel/adapter? det är väl rätt vanligt att grafikkort idag har 1-2hdmi och 1-2dp?

t.ex mitt 1070 har 2hdmi 2dp och en dvi-nånting..

Visa signatur

Citera om du vill ha svar :)

Permalänk
Medlem

Kort med många DP + aktiva adaptrar ska fungera om du inte hittar kort som har minst 4 hdmi (Ovanligt). Ska skärmarna bara visa bild kan du ta det billigaste som har rätt utgångar.

Visa signatur

i7700K | GTX 1080 | 16GB

Permalänk

@Cadtekniker: Ehh jo nästan alla "nya" grafikkort har 5 outputs! T.ex xfx radeon rx 470

Permalänk
Medlem

@blondieaxel: Hittade bara udda dyra Grafikkort med 4st HDMI därför jag skrev som jag gjorde.
Blir adaptrar eller dubbla grafikkort för att få fyra st HDMI eller hur ?