Söker en TV/Monitor som kan användas till pc gaming

Permalänk

Söker en TV/Monitor som kan användas till pc gaming

Sitter just nu på denna gamla tv men känner att det inte funkar att sitta nära och spela då den är lite för stor och har låg upplösning. Vill ha en mindre tv/monitor som inte ska kännas för liten när man sitter 2-3m ifrån och spelar samt inte kännas för stor när man sitter och använder den som en vanlig datormonitor.

Vilken tum/storlek rekommenderar ni för detta? Vill ha 1080p minst och priset ska inte vara mer än 3k. Men då jag har ytterst liten erfarenhet kring specs och så kring monitorer/tv skärmar så vet jag inte vad jag ska söka efter eller vilka märken man ska kolla extra på för att uppfylla mina krav.

Hoppas någon kan hjälpa mig med detta!

Permalänk
Permalänk

@Alle22: Tack för länken. Så det är 27 tums klassen jag ska kolla efter då? Är lite rädd att de kommer kännas för små om man sitter 2-3m bort? Är uppdateringsfrekvensen något viktigt om man spelar kompetitivt?

Tittade på denna tv:n som är 22''. Men den känns ändå större om man jämför med 27'' skärmarna du länkade? Tror du man kan få bra skärmar/tv runt 2000kr prisklassen eller är allt skräp under 2500 ?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Almightyjew:

@Alle22: Tack för länken. Så det är 27 tums klassen jag ska kolla efter då? Är lite rädd att de kommer kännas för små om man sitter 2-3m bort? Är uppdateringsfrekvensen något viktigt om man spelar kompetitivt?

Tittade på denna tv:n som är 22''. Men den känns ändå större om man jämför med 27'' skärmarna du länkade? Tror du man kan få bra skärmar/tv runt 2000kr prisklassen eller är allt skräp under 2500 ?

27" är större än 22" eller hur menar du?

De som jag länkade är monitorer och inte tv så du vet.

Dessutom har du ips panel som leder till bättre bildkvalité för pengarna.

Permalänk
Rekordmedlem

Jag förstår inte vilken storlek du är ute efter när du skriver att 32" är för stort men du vill ha MINDRE som passar att ha 2-3m bort ?
Jag har 30" monitor 60 cm bort och tycker det blir vettigt stort och skulle inte vilja ha nått mindre iallafall.
Att sitta 3 m från en 30" are blir bara för litet, det går ju inte att läsa normal text utan kikare

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.