Händelse 41, Källa Kernel-Power, Logg System

Permalänk
Medlem

Händelse 41, Källa Kernel-Power, Logg System

Som ovanstående säger loggboken när min HP 1040 G1 stänger av sig själv.
Detta sker då och då, det kan gå en vecka utan att felet uppstår. Sen händer det två ggr samma dag!
Datorn har varit i Polen på HP för ominstallation det har inte hjälpt.
HP har bytt moderkort och ram men ändå återkommer problemet.
Det förvånar mig att HP:s support inte kan lista ut var felet sitter.
Är det någon på Sweclockers som kan ge mig någon ledtråd eller synsätt på vad som kan vara tokigt.

Permalänk
Medlem

Tänkte skriva lite saker du kan prova men så hittade jag en bra och tydlig guide, så prova denna http://windowsreport.com/kernel-power-41-error-windows-10/

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Odämpat Master chassi med 200Perforeringar || Moderkort med Pegasus vingar, B550 klassade || En 120 snurr i snurr av beigebrunt utförande || Grafikkort med dubbla insug som sussar runt i 4060ti RPM || Processor i rött utförande, GHz norr om 5600 || Spänningsbox certifierad i guldtext att klara 600w

Permalänk
Medlem

Jag har fått samma problem på min stationära för 3 dagar sedan, (windows10 insider slow), har du hittat någon lösning på ditt problem? min dator verkar starta om sig på nätterna (1 gång om dagen)

Visa signatur

• ASUS 35" ROG Strix XG35VQ • Lian Li PC-O11 Air Mini • Ryzen 7 5800x3D • NZXT X63 • Asus TUF RTX 3070
• Asus B550-F • G.skill 2x16GB (3600MHz 16-19-19-39) • Corsair RM750x • Corsair Force MP600 1TB • Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Inget ljus i tunneln

Nä jag har ingen aning. Hp har mig som support ärende. Har garanti. Men jag störs av att HP inte verkar klara att identifiera var problemet sitter.
Undrar om VLC-player kan ha med saken att göra. Det är ofta som jag sett på film som datorn dött.
Jag har hela tiden trott att detta är ett hårdvarufel.
När datorn startas om efter någon timme så säger den inget. Inget felmeddelande av typen "stängdes inte korrekt". Utan den bara startar upp som efter en normal avstängning.
Har däremot noterat att den går inte att starta omedelbart efter att den slocknat.
Den första supportkillen på HP, sa just det att de blir varma dessa tunna datorer. Han trodde det var problemet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mjon00:

Nä jag har ingen aning. Hp har mig som support ärende. Har garanti. Men jag störs av att HP inte verkar klara att identifiera var problemet sitter.
Undrar om VLC-player kan ha med saken att göra. Det är ofta som jag sett på film som datorn dött.
Jag har hela tiden trott att detta är ett hårdvarufel.
När datorn startas om efter någon timme så säger den inget. Inget felmeddelande av typen "stängdes inte korrekt". Utan den bara startar upp som efter en normal avstängning.
Har däremot noterat att den går inte att starta omedelbart efter att den slocknat.
Den första supportkillen på HP, sa just det att de blir varma dessa tunna datorer. Han trodde det var problemet.

Ja det är inte säkert vi har samma fel men min dator stänger av sig på nätterna av någon konstig anledning, på dagarna funkar den utmärkt. Trodde först att det var windows update som installerade uppdateringar men nu 3 nätter på rad så var jag tvungen att kika vad det kunde vara men hittade inget.
Jag återkommer om jag lyckas hitta någon lösning

Visa signatur

• ASUS 35" ROG Strix XG35VQ • Lian Li PC-O11 Air Mini • Ryzen 7 5800x3D • NZXT X63 • Asus TUF RTX 3070
• Asus B550-F • G.skill 2x16GB (3600MHz 16-19-19-39) • Corsair RM750x • Corsair Force MP600 1TB • Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av mjon00:

Nä jag har ingen aning. Hp har mig som support ärende. Har garanti. Men jag störs av att HP inte verkar klara att identifiera var problemet sitter.
Undrar om VLC-player kan ha med saken att göra. Det är ofta som jag sett på film som datorn dött.
Jag har hela tiden trott att detta är ett hårdvarufel.
När datorn startas om efter någon timme så säger den inget. Inget felmeddelande av typen "stängdes inte korrekt". Utan den bara startar upp som efter en normal avstängning.
Har däremot noterat att den går inte att starta omedelbart efter att den slocknat.
Den första supportkillen på HP, sa just det att de blir varma dessa tunna datorer. Han trodde det var problemet.

Jag uppdaterade drivrutiner till moderkortet, ljudkortet, grafikkortet och har nu klarat mig flera dagar utan en omstart (peppar peppar), hoppas detta kan hjälpa dig med!

Visa signatur

• ASUS 35" ROG Strix XG35VQ • Lian Li PC-O11 Air Mini • Ryzen 7 5800x3D • NZXT X63 • Asus TUF RTX 3070
• Asus B550-F • G.skill 2x16GB (3600MHz 16-19-19-39) • Corsair RM750x • Corsair Force MP600 1TB • Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Kernel 41 har fått sin lösning!

Strul och ett HP supportärende oktober 2016- 16feb 2017. Fyra och en halv månad.
Upptäckte på resans gång att felet inte uppstod när datorn var ansluten till elnät. Utan när batteriet gick ner till 34-26% laddning. Poff sa det då. Upptäckte att jag kunde provocera fram felet.
HP tog mig på orden och bytte batteriet. Nu händer inte felet mer.
Men att det skall ta HP - fyra och en halv månad att lista ut ett sådant fel!
De har bytt moderkort och ram, med facit i hand i onödan.
Jag tycker det är obegripligt att de inte kunde lista ut det felet eller hade möjlighet att testa datorn och framförallt mäta upp batteriet!
Whatever glad att det är över och det två dagar innan min 3:års garanti var slut!
Tack för det HP.