Permalänk
Inaktiv

@bourne94:

Det finns alldeles för många red flags i din text;

*Vill inte att folk på jobb ska veta att ni träffas privat.

*Har aldrig bjudet hem dig.

*Vill inte träffa dina släktningar.

*Har träffats i snart 5 månader utan att ha sex.

Jag kan förstå att hon undviker att bjuda hem dig om hon inte har bra förhållande till sin familj, men om hon inte vill komma hem till dig för att hon inte vill träffa din familj är detta en stor varningssignal. Att bli introducerad till förälder betyder att man börja bli mer seriös i ett förhållande, hon kanske bara ser dig som en vän och inte en potentiel pojkvän.

Du nämner också att ni varit närgångna men inte haft sex, vad innebär närgångna? Jag antar att du är 23 år gammal, hur gammal är hon? Ni har alltså träffas i 5 månader och inte haft sex? Är hon svensk och inte oskuld är detta den största varningssignalen utav dem alla. Jag kan förstå om hon är invandrare då dessa oftast väntar med sex tills dem gifter sig, vilken etnicitet har ni?

Jag hoppas för din egen skull att du inte sagt till henne att din största önskan är att kunna vakna upp sidan om henne och att du vill flytta hemifrån så att ni två kan träffas ensamma. Såna smöriga repliker funkar bara i filmer, ingen tjej gillar killar som klänger och bekänner sin kärlek, speciellt inte om ni inte ens har haft sex. Har hon tinder? Träffar hon andra killar på sidan? Är hon den sociala typen? Festar hon?

För att bygga attraktion måste du vara alpha, var inte tillgänglig för ofta, hon ska aldrig veta var hon har dig, ställ inte upp på allt, skriv inte en massa sms, ring istället när du vill något, snacka aldrig om känslor, sätt henne på plats om hon tar sig friheter hon inte förtjänat, ha dina egna intresse, gör ALDRIG henne till ditt livs höjdpunkt osv.
Allt för kvinnor är en lek, som katten och snöret liknelsen, så länge du drar i snöret springer katten efter, när katten får tag i snöret är det inte lika roligt längre.

Utifrån din text får jag känslan att du är störtkär i henne och det har hon snappat upp, vilket har minskat mystiken/attraktionen/jakten. Jag kan ha fel men i mina ögon ser det ut som hon har friendzonat dig.
Du får återkomma med egen input.

Permalänk
Medlem

@bourne94
Utan att skriva under på "insikterna" här ovan; Vad har ni egentligen för relation? Ser hon på den på samma sätt som du gör? Hur skulle hon beskriva dig för sina vänner?

Permalänk
Inaktiv

@lorgix:

Ringer inte varningsklockor i ditt huvud när du läser hans text som beskriver deras förhållande?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon264921:

@lorgix:

Ringer inte varningsklockor i ditt huvud när du läser hans text som beskriver deras förhållande?

Jodå, tyckte bara att du föreläste lite väl om hur kvinnor minsann fungerar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av alex5555:

Vad har ni för åsikter om Tinder då?

Total skit. Man är en droppe i havet och chansen för matching är otroligt liten. Nog större chans att vinna på Triss skulle jag säga.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Avstängd

Vart hittar man tjejer i dagas samhället?

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Total skit. Man är en droppe i havet och chansen för matching är otroligt liten. Nog större chans att vinna på Triss skulle jag säga.

Tinder handlar otroligt mycket om vilket sken/aura du ger ifrån dig. Har själv märkt hur olika profilbilder kan få matchningarna att gå från 2-3 om dagen till 2-3 i veckan.

Mitt tips är att ta "professionella" bilder så att det är skarpt och tydligt, och antigen använda sig av "finkläder" som kostym och skjorta eller att visa kroppen om man har en sådan. Man måste testa sig fram lite, har själv gått från att få en matchning i veckan till två-tre om dagen genom att skaffa skägg och skjorta.....

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bulibasha:

För att återgå till ämnet så finns det någon för alla, hade en sjukt snygg brud i 8 år tills jag insåg att man behöver inte ha en snygg brud för att vara lycklig, man behöver ha en snygg brud som har samma intressen.

Jag kör MC, gillar att resa och ser mycket på film så jag ägnade mycket tid åt att hitta en som kör MC eftersom det är den attributen som få tjejer har.

Hitta inte den du tycker är snyggast utan hitta den du tycker ser bra ut men som du framförallt kommer bra överens med.

Så, den här snyggingen.. hon är singel nu eller? Gillar hon hårdvara?
Jo, men precis. Man ju vill ju ha någon som det är enkelt och trivsamt att vara med.

Skrivet av Shudnawz:

Träffade en trevlig tjej på jobb, och började dejta lite lätt. Visade sig att hon precis blivit diagnosticerad med bröstcancer. Så det jag gjorde var att inte springa därifrån, utan stöttade henne genom hela processen med cellgifter och skit. Nu har vi precis fått vårt andra barn.

Grattis till tillökningen!

Permalänk
Medlem

@superegg: Jag har ingen aning direkt, är 23 år och har tappat all lust och skaffa en andra hälft(har inte hittat någon som är intressant nog eller har liknande intressen)

Jag och en vän var ute på krogen, körde på min vanliga stil med kavaj, sån där fancy luktgott och lite vax i håret samt trimmat skägget lite. behöll mustaschen och lite på hakan ^^

Verkade funka rätt bra, iom att jag tappat lusten så brydde man sig om dom andra. Det verkade gå hem jävligt bra... Tilll den punkt att en tjej började taffsa på mig.

Är det vanligt egentligen? Jag är så sjukt oerfaren med detta så jag har ingen aning...

funderade på om man skulle försöka lära sig lite mer om hur sånt funkar men å andra sidan känns det bara som att man slösar tid...

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3080Ti

Permalänk
Avstängd

23 är ingen ålder @SwedenVirre.

Håll ut ca. 10 år till och ta hand om dig, och gör någonting av dig själv under tiden. Då ska du se att du har att välja mellan.

Jag kan alla möjliga konstiga saker som jag aldrig hade haft tid att bli bra på om jag hade haft en massa tjejer hela tiden istället. Har bättre saker för mig för det mesta och gillar sällan folk lol.

Bli en individ av substans istället för något hopkok.

Kan tillägga att den förra jag dejtade var både snygg och livsfarlig lol

Visa signatur

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek

Permalänk

Jag träffade min första fru genom sidan kamrat.
Där hon hade skrivit (singel så klart)
Varpå jag enbart skrev (varför)
Och så klart en massa sms därefter men så började det i alla fall.
Sen var vi ihop i 9 år 2 barn.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator
Nzxt H440w black,Msi Z170 Gaming M5, I7 6700k, Noctua Nhd15,Corsair vengence lpx 2x4 gig,Corsair force le 240 gig, wd 1tb, evga g2 750w,

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mithras:

Tinder handlar otroligt mycket om vilket sken/aura du ger ifrån dig. Har själv märkt hur olika profilbilder kan få matchningarna att gå från 2-3 om dagen till 2-3 i veckan.

Mitt tips är att ta "professionella" bilder så att det är skarpt och tydligt, och antigen använda sig av "finkläder" som kostym och skjorta eller att visa kroppen om man har en sådan. Man måste testa sig fram lite, har själv gått från att få en matchning i veckan till två-tre om dagen genom att skaffa skägg och skjorta.....

Det du menar är att folk ska ta s.k. "fat chick angle shots" för att lura folk att matcha med dig genom att ta icke verklighetstrogna bilder.

Det är en sak att matcha med någon, en helt annan att faktiskt ses på riktigt och behålla den som nappade.

Som folk sagt innan så är tinder och liknande tjänster sjukt ytliga och stämmer inte bilden överens med verkligheten så har du bara slösat tid skulle jag säga eftersom personen i andra änden förväntar sig att bilden stämmer överens med verkligheten.

För att svara på ett annat inlägg om att brudar måste hållas hungriga, att man aldrig skall vara tillgänglig o.s.v. kan stämma ibland, om man är 20 bast.

Detta beror helt enkelt på att brudarna i den åldern är sjukt osäkra på sig själva och kräver uppmärksamhet från flera håll för att stärka sitt obefintliga självförtroende alternativt sin narcissism, dessa brudar kan man skippa helt eftersom man själv riskerar att fastna i samma onda cirkel eftersom man själv i sin tur kommer vilja ha uppmärksamhet från brudarna / fastna i deras levnadsmönster med fester / instagramberoende / facebook like hunt.

Det finns gott o brudar som inte har 5000 vänner på facebook och som inte spammar instagram i sin eviga kamp om att få så mkt uppmärksamhet som möjligt.

Spelar du mkt? Häng på spelforum på facebook, hittar du nån brud du tycker ser nice ut så försök snacka med henne, svårare än så är det inte. Gör du något annat? Klättrar? Häng på klättersidor på fb. Om du enbart har pc hårdvara som ditt intresse kan det givetvis vara svårt att hitta någon men ingenting är ju omöjligt. Som Wayne Gretzky sa; om du inte skjuter så missar du skottet med 100% säkerhet.

Hittar man någon man delar samma intresse med så blir det helt plötsligt inte alls lika krystat att ha samtal utan då flyter allt på mer naturligt än om man ska sitta och prata med någon som har helt andra intressen ( men som kanske är sinnessjukt snygg ) om vädret eftersom det är det enda ni har gemensamt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bulibasha:

Det du menar är att folk ska ta s.k. "fat chick angle shots" för att lura folk att matcha med dig genom att ta icke verklighetstrogna bilder.

Jag skrev: Ta tydliga, skarpa bilder och klä dig fint. Visa kroppen.
Du tolkar det som: "fat chick angle shots".
Herrejösses hur tolkningar kan vara så roliga

Du kan kalla det för att luras om du vill, men det säger sig självt att om du vill få napp i en app där tjejer lägger ner 3-4 sekunder på att bedöma dig, oftast på en enda bild, så ska den se så bra ut som möjligt.

På tal om att "behålla" tjejer från Tinder så kan jag ironiskt nog säga att min nuvarande flickvän är via Tinder, och dessutom en superlike som jag gav henne.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mithras:

Jag skrev: Ta tydliga, skarpa bilder och klä dig fint. Visa kroppen.
Du tolkar det som: "fat chick angle shots".
Herrejösses hur tolkningar kan vara så roliga

Du kan kalla det för att luras om du vill, men det säger sig självt att om du vill få napp i en app där tjejer lägger ner 3-4 sekunder på att bedöma dig, oftast på en enda bild, så ska den se så bra ut som möjligt.

På tal om att "behålla" tjejer från Tinder så kan jag ironiskt nog säga att min nuvarande flickvän är via Tinder, och dessutom en superlike som jag gav henne.

Nej det sa du inte, du sa ta "professionella" bilder som är tydliga och skarpa.

Det betyder i min värld "ta en onaturlig bild som inte alls stämmer med verkligheten".

Finns brudar jag sett bild på som stämmer överens med din beskrivning av hur en bild ska se ut som har sett ut som någon helt annan i verkligheten, hade jag inte vetat att det var personen i fråga så hade jag inte märkt att det var hon vilket är helt sinnessjukt.

Det är just därför jag inte ens försökte med Tinder eftersom de flesta brudarna som hänger där är vansinnigt ytliga och sällan kommer med en hjärna installerad.

Lycka till med din "nuvarande" flickvän, ditt ordval tyder ju inte direkt på att du har några storslagna planer med henne.

Permalänk

Kan inte låta bli att reagera lite över den här tråden...
Många som säger att Tinder är skit och att chansen för en match är nära noll.

Använder man sig av vanliga bilder(inte bilder där ni står med bar överkropp, håller en fisk, eller dricker öl) och swipear på vanliga tjejer(inte sönderopererade porr-brudar), så får man många matchingar. Har själv använt mig av det sedan 1½år tillbaka, och har flera gånger valt att starta om då jag haft för många matchingar att hålla koll på.

Dock sjukt kul att läsa hur många som random träffat någon ute eller liknande

Det enda jag kan säga som funkat för mig är självförtroende. Har verkligen inget six-pack, eller tränar på gym. Dock inte tjock på något sätt, snarare standard smal.
Stå upp för det du tror på, och ändra dig inte för att någon(en tjej) tycker annorlunda.

Är själv inne på månad tre med en tjej jag träffat via Tinder. Träffat släkt, bästa vänner, festat och snart blir det en resa till London. Båda är 27år.

Mitt tips är att köra på. Vad är det värsta som kan hända?
Att bli dissad? Det kommer man bli väldigt många gånger innan man hittar rätt.

Peace out!

Permalänk
Skrivet av Bulibasha:

Lycka till med din "nuvarande" flickvän, ditt ordval tyder ju inte direkt på att du har några storslagna planer med henne.

shots fired lmao

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

Tinder handlar otroligt mycket om vilket sken/aura du ger ifrån dig. Har själv märkt hur olika profilbilder kan få matchningarna att gå från 2-3 om dagen till 2-3 i veckan.

Mitt tips är att ta "professionella" bilder så att det är skarpt och tydligt, och antigen använda sig av "finkläder" som kostym och skjorta eller att visa kroppen om man har en sådan. Man måste testa sig fram lite, har själv gått från att få en matchning i veckan till två-tre om dagen genom att skaffa skägg och skjorta.....

Jag har aldrig fått en matchning de fyra veckorna jag var aktiv så nåt seriöst fel måste jag ju göra med fotot om man ska tro på det du säger Tycker dock att jag tar rätt normala kort men får väl anstränga mig ännu mer.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bulibasha:

Nej det sa du inte, du sa ta "professionella" bilder som är tydliga och skarpa.

Det betyder i min värld "ta en onaturlig bild som inte alls stämmer med verkligheten".

Finns brudar jag sett bild på som stämmer överens med din beskrivning av hur en bild ska se ut som har sett ut som någon helt annan i verkligheten, hade jag inte vetat att det var personen i fråga så hade jag inte märkt att det var hon vilket är helt sinnessjukt.

Det är just därför jag inte ens försökte med Tinder eftersom de flesta brudarna som hänger där är vansinnigt ytliga och sällan kommer med en hjärna installerad.

Lycka till med din "nuvarande" flickvän, ditt ordval tyder ju inte direkt på att du har några storslagna planer med henne.

Så du tycker att porträtt-foton som läggs till CV'n är onaturliga som inte stämmer alls med verkligheten? Då får det stå för dig. Det skiter jag ärligt i. Det är iaf. vad du behöver göra för att öka chansen att få en matchning.

Ja, jag håller med om att tjejer "utan hjärna installerad" är grovt överrepresenterade på Tinder. Desto roligare när man faktiskt hittar den där en på hundra som kommer med hela paketet.

Jag har inga planer alls, det får gå som det går, göra slut eller giftermål. Vet inte exakt vad du vill komma fram till eller varför du kände att du behövde nämna det, då det är helt irrelevant till diskussionen i fråga.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Jag har aldrig fått en matchning de fyra veckorna jag var aktiv så nåt seriöst fel måste jag ju göra med fotot om man ska tro på det du säger Tycker dock att jag tar rätt normala kort men får väl anstränga mig ännu mer.

Normala foton är ju just det - normala. Är man inte en svensk Channing Tatum/Ryan Gosling så hamnar ju bara i mängden och således ingen match. Gäller att sticka ut, varesig med en otroligt vältränad kropp eller med en kostym.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedenVirre:

@superegg: Jag har ingen aning direkt, är 23 år och har tappat all lust och skaffa en andra hälft(har inte hittat någon som är intressant nog eller har liknande intressen)

Jag och en vän var ute på krogen, körde på min vanliga stil med kavaj, sån där fancy luktgott och lite vax i håret samt trimmat skägget lite. behöll mustaschen och lite på hakan ^^

Verkade funka rätt bra, iom att jag tappat lusten så brydde man sig om dom andra. Det verkade gå hem jävligt bra... Tilll den punkt att en tjej började taffsa på mig.

Är det vanligt egentligen? Jag är så sjukt oerfaren med detta så jag har ingen aning...

funderade på om man skulle försöka lära sig lite mer om hur sånt funkar men å andra sidan känns det bara som att man slösar tid...

Tjejer som tafsar? Vanligare än vad man tror. De tror ju nämligen att alla killar vill bli tafsade på. Finns inte i deras huvud att de inte får/bör ta på en annan människas kropp utan tillåtelse, ironiskt nog.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

Normala foton är ju just det - normala. Är man inte en svensk Channing Tatum/Ryan Gosling så hamnar ju bara i mängden och således ingen match. Gäller att sticka ut, varesig med en otroligt vältränad kropp eller med en kostym.

Fast ett normalt foto känns ju inte normalt om man gör allt för att spexa till det, även om jag förstår konceptet med att visa sig i sin bästa dager. Vältränad kropp förstår jag att de flesta tjejer blir våta i byxan av men kostym? Funkar det där tricket fortfarande?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Fast ett normalt foto känns ju inte normalt om man gör allt för att spexa till det, även om jag förstår konceptet med att visa sig i sin bästa dager. Vältränad kropp förstår jag att de flesta tjejer blir våta i byxan av men kostym? Funkar det där tricket fortfarande?

Det ska inte kännas "normalt" det ska sticka ut för att fånga uppmärksamheten. Och ja, kostym fungerar alltid. Bara att fråga vilka kvinnor du än har i din omgivning. Poängen är dock inte att du måste just ha en kostym av allt, utan att du ska vara välvårdad och dessutom inte vara en i mängden.

Fast om vi ska snacka om att "hitta tjejer" i allmänhet så säger jag; Lägg bort Tinder och gå ut på klubben/puben/baren på fredag och lördag. Fan så mycket enklare att tala med tjejer och få kontakt där, samt eventuellt "napp".

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem

Kör Tinder ! bra utbud och inte svårt att få resultat. Börjar dock tröttna lite av alla man träffar, beror på vad man är ute efter såklart

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Skäggig legend

Alltså... Jag sitter och småler när jag läser mångas kommentarer och råd. Nog var jag en grym typ back in the days, men efter 6 år i ett förhållande saknar man såklart uppmärksamheten. Jag har mycket kvar av charmen och har absolut inga problem att vara wingman åt polarna. Allt ifrån klubben till sitta på caféet och snacka med töserna bredvid.

Så här är det enligt mig: Vissa har väldigt lätt att prata med motsatta könet och spela en lugn, rolig och charmig kille. När folk ger det rådet till andra blir det väldigt lätt lite creepy varning ifall de inte känner sig säkra på sig själva eller i situationen. Jag är en hejare på att göra bort mig, då tar jag det med en klackspark och försöker rädda det eller gå vidare, inte alla som kan det.

Vad jag förstått kör många idag Tinder, Badoo eller vad det finns nu för tiden. Väldigt många killar verkar swipa med prins albert istället för att skapa relation, vilket förstör för de som vill använda sidorna/apparna som de var designade att göra osv. Men är man ovan att ragga/träffa folk eller inte har många vänner för att gå ut på krogen etc förstår jag att det är ett problem.

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem

@Mocka:

jag tror på det där med kostym!

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3080Ti

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mithras:

Så du tycker att porträtt-foton som läggs till CV'n är onaturliga som inte stämmer alls med verkligheten? Då får det stå för dig. Det skiter jag ärligt i. Det är iaf. vad du behöver göra för att öka chansen att få en matchning.

Ja, jag håller med om att tjejer "utan hjärna installerad" är grovt överrepresenterade på Tinder. Desto roligare när man faktiskt hittar den där en på hundra som kommer med hela paketet.

Jag har inga planer alls, det får gå som det går, göra slut eller giftermål. Vet inte exakt vad du vill komma fram till eller varför du kände att du behövde nämna det, då det är helt irrelevant till diskussionen i fråga.

Du menar alltså att genomsnittsbilden på Tinder är lämplig att ha på sitt CV?

Jag har ett eget företag och tillåt mig säga fniss! på det.

Min tjej undrar om hennes bild är tillräckligt moddad eller om hon behöver fixa skärpan lite till?

Permalänk
Skrivet av Bulibasha:

Du menar alltså att genomsnittsbilden på Tinder är lämplig att ha på sitt CV?

Jag har ett eget företag och tillåt mig säga fniss! på det.

Min tjej undrar om hennes bild är tillräckligt moddad eller om hon behöver fixa skärpan lite till?

https://s27.postimg.org/aau490psj/image.jpg

du är ju skitrolig BULIBASHA!!! är det din "nuvarande" tjej eller??? :^)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av perelli38:

du är ju skitrolig BULIBASHA!!! är det din "nuvarande" tjej eller??? :^)

Ajjemen, nuvarande som i kanske inte så länge till. Tack o hej nästa tjej typ.

Skämt åsido så hade det väl inte varit mitt primära ordval för att beskriva henne men vi ska köpa hus inom kort så det är väl hyfsat seriöst efter snart 2 år ihop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bulibasha:

Du menar alltså att genomsnittsbilden på Tinder är lämplig att ha på sitt CV?

Jag har ett eget företag och tillåt mig säga fniss! på det.

Min tjej undrar om hennes bild är tillräckligt moddad eller om hon behöver fixa skärpan lite till?

https://s27.postimg.org/aau490psj/image.jpg

Din förmåga att hänga med i diskussionen är lite oroväckande.

Ingen har nämnt något om genomsnittsbilden på Tinder. Vi diskuterade innebörden av en professionell bild, som enligt dig är "ta en onaturlig bild som inte alls stämmer med verkligheten". CV-bilder är väl urtypen av professionella bilder. Jag förespråkar sådana bilder, och sådana finns det väldigt få av på Tinder. Hur du fick det till att jag menar att genomsnittsbilden skulle vara professionella är återigen både skrattretande och skrämmande samtidigt.

Och ja, som kille bör du använda CV-aktiga bilder på Tinder för att öka resultaten. Inga mobilbilder, klä upp dig ordentligt, bra ljus och färgåtergivning. Om man vill maximera chanserna för en match.

edit: F.övr. bibehåller jag att det bästa sättet att hitta en tjej, oavsett om det är för att få en engångsligg eller för att skaffa ett långvarigt förhållande, är att gå ut i verkligheten. Barer/pubar/klubbar/föreningar/organisationer/whatever. Lite ironiskt att just jag säger det men men.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Skrivet av Mithras:

Din förmåga att hänga med i diskussionen är lite oroväckande.

Ingen har nämnt något om genomsnittsbilden på Tinder. Vi diskuterade innebörden av en professionell bild. Och ja, som kille bör du använda CV-aktiga bilder på Tinder för att öka resultaten. Inga mobilbilder, klä upp dig ordentligt, bra ljus och färgåtergivning. Om man vill maximera chanserna för en match.

jag har aldrig haft en bild på mitt CV ska man ha det?? dock inte sökt jobb så mycket, varit på samma ställe sju år nu. det kanske är modernt med CV-bild vad vet jag