Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Hur mycket tjänar ni som har en Youtube kanal?

Permalänk
Inaktiv

Hur mycket tjänar ni som har en Youtube kanal?

Som rubriken lyder, hur mycket pengar drar ni in på er kanal i månaden/veckan/per klipp? Hur många prenumeranter har ni? Om ni har dragit in en slant på enbart ett populärt klipp kan ni dela med er hur mycket ni tjänat och hur många visningar detta klipp fick.

Jag är mest nyfiken att höra vad ni som har en hel del prenumeranter (över 30k) tjänar och ni med 100 000 visningar på ett klipp har tjänat. Alla svar oberoende av antal prenumeranter och visningar är intressanta att höra.

Permalänk
Hedersmedlem

Här är ett tips om du vill ha ett hum: https://youtu.be/R7WhQv77PW8

Eftersom den videon blev smått viral gjorde han en uppföljning för någon vecka sedan.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Vore kul om någon kunde komma med lite info, Socialblade känns inte som en pålitlig källa direkt.

Permalänk
Inaktiv

@DozeN: Ja, man vill att någon på sweclockers svarar, vet inte om man kan lita på vad youtubers säger i deras video.

Permalänk
Medlem

Tror de får en hel del pengar, hur mycket låter jag va osagt.

Men tror ingen kommer kliva fram och säga något...

De som dagligen har 100K+ på varje videos gör ju miljoner. T.ex Casey Neistat. Galet mycket pengar. Men då är de också rankade som "youtubestjärnor"

Permalänk
Medlem

När man väl var igång fick jag utbetalning på 700-800 kronor ungefär per ~5 månader. En video per vecka/varannan med ca 1500 views på varje.
Har 2.8 miljoner views och 10k subscribers idag. Dock inte allt som är monetized.

Just nu sist jag tittade fick man ca 50-60 kr/månad.
Youtube betalar dock ut när man nått $100, vilket man inte gjort på ett tag.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | RX 7900 XT

Permalänk
Medlem

2 Euro månaden xD

Visa signatur

CPU: i7 9700k GHz |GPU:GTX 2070 ROG |Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F |Kylning: Corsair H115i PRO |RAM: Corsair ddr4 32GB 3000 mhz |SSD:m.2 90 evo plus |OS: windows 10 Pro
Online:| Overwatch(master) | CS:GO | APEX | VR-SPEL | PUBG |
Bredband | Fraktfritt Inet | hemsida| swec bb-koder

Permalänk
Inaktiv

@eucalyptus:

Klart att de mest populära youtubers tjänar oerhört mycket men man hör sällan om dem som inte är lika väl etablerade.

Tanken var att veta hur mycket man kan tjäna om man har runt 30k till 100k prenumeranter och hur mycket man kan tjäna på ett populärt videoklipp. Kollade själv runt på youtube, de flesta ljuger så det stinker om det angående hur mycket dem drar in, så jag vänder mig till sweclockers istället där folk talar sanning. ( Det får man hoppas )

Man är anonym här (inte riktigt) så jag vet inte värför man inte skulle vilja berätta, man behöver inte länka sin kanal om man inte vill.

Permalänk
Inaktiv

@LPG:

Vad handlade dina videos om?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon264921:

@LPG:

Vad handlade dina videos om?

Byggde runt med redstone i minecraft. Fick några videor virala efter man nördat flertal timmar och byggt en dator i spelet.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | RX 7900 XT