Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem
Skrivet av niclasc:

Jag har den kvar, men den har inte blivit använd så mycke. Har lagt in Windows 10 på den. Fungerar bra att kör tex Kodi på den som en enkel HTPC. Men jag har en annn dator till det så den har mest legat oanvänd. Funderar på att sälja den.

Vad har du märkt av för begränsningar på denna eftersom du använder en dator istället?

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem
Skrivet av bärplockaren:

Vad har du märkt av för begränsningar på denna eftersom du använder en dator istället?

Den är ju inte snabb. Fungerar att ha till enklare surfning och film. Men man bör hålla Youtube till max 720p.

Men den datorn jag har är redan färdigkunfigurerad och byta till Wintel skulle inte ge mig några fördelar, förutom att den är mindre och drar minmalt med ström

Permalänk
Medlem
Skrivet av niclasc:

Den är ju inte snabb. Fungerar att ha till enklare surfning och film. Men man bör hålla Youtube till max 720p.

Men den datorn jag har är redan färdigkunfigurerad och byta till Wintel skulle inte ge mig några fördelar, förutom att den är mindre och drar minmalt med ström

Tackar, låtar som man får skippa dessa små leksaker... Får hoppas att kommande intel compute stick kan leverera.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem
Skrivet av bärplockaren:

Tackar, låtar som man får skippa dessa små leksaker... Får hoppas att kommande intel compute stick kan leverera.

Skickades från m.sweclockers.com

Tyvärr så är nästan alla dessa med atom cpu lika sega. Nya compute stick är lite snabbare, men fortfarande seg

Permalänk
Skrivet av niclasc:

Nu har jag fått hem min Wintel CX-W8. Köpte från Banggood:
http://www.banggood.com/CX-W8-2G-32G-Win8-Mini-PC-Intel-Atom-...

Valde till snabbare frakt. Tog ganska lång tid innan dom skickade den. Kinesiskt nyår och annat strul, men när dom väl skickade den så tog den en vecka på posten. Betalade ca 940:- inkl frakt

Den är exakt lika stor (liten) som en Apple TV 2/3. Kolla denna unpackingvideo:
https://www.youtube.com/watch?v=0srF-ZfiQEA

Eftersom Win 8 for Bing som var på från början var inte aktiverad och gick inte att aktivera så har jag installerat om med en riktig Win 8.1. Har även fått igång Win 10. Har alla drivrutiner som behövs. Hojta till om nån behöver så lägger jag upp dom.

Datorn fungar perfekt som en enkel surfdator. Har kört Netflix via app och det fungerar kanon. Provat massor av filmer i Kodi och allt fungerar hitills. Körde nyss en Bluray-rip på 38GB som spelade utan minsta hack och CPU låg på ca 20%. Om nån har tips på mer att testa så testar jag gärna

Eller om nån vill att jag ska testa nåt annat

Hej, jag har precis köpt en likadan, men jag har inte lyckats att få den att boota från en usb sticka med Win 10. Hur gjorde du för att installera om systemet? Vill göra en ny installation av Win 10 från en usb sticka men har kollat i bios och kan inte hitta hur jag får den att boota från usb. Hoppas att någon kan hjälpa mig. Tack.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bigboss_62:

Hej, jag har precis köpt en likadan, men jag har inte lyckats att få den att boota från en usb sticka med Win 10. Hur gjorde du för att installera om systemet? Vill göra en ny installation av Win 10 från en usb sticka men har kollat i bios och kan inte hitta hur jag får den att boota från usb. Hoppas att någon kan hjälpa mig. Tack.

Kommer inte ihåg exakt hur jag gjorde. Men du kan väl trycka ESC (tror jag) för att få lite boot-val. Där kan du väl välja att boota från USB?

Var VÄLDIGT försiktig i BIOS. Ändrar du på fel ställe så kan du sabba datorn. Mer än en vanlig dator

Permalänk

Får testa detta igen då, för jag lyckades bara komma in i bios när jag tryckte på "del" har också sett att man skall trycka ESC för att komma till en boot meny. Gör ett nytt försök.

Permalänk

Om jag väljer 1920x1080 som upplösning så blir bilden för stor och bilden blir "blurrig" Windows säger att optimal upplösning är 1024x768 på en "Allmän PNP skärm. Har letat efter drivrutiner till min Samsung tv men inte hittat några.