Går det att utnyttja Telia DigitalTV när man har Comhem som internetleverantör?

Permalänk
Medlem

Går det att utnyttja Telia DigitalTV när man har Comhem som internetleverantör?

Hejsan!

Precis nyinflyttad i en liten 1:a. Jag tecknade 500Mbit av Comhem (pga. studentlösningen comhem erbjuder, annars är väl Telia att föredra).
Packade upp TV:n idag och kopplade in dem med tillhörande TV-box ifrån Telia (ingår i lägenheten/hyran). Då insåg jag att det eventuellt skulle blir problem, har inte haft en tanke på det innan. Mycket riktigt står boxen och blinkar gult och ingenting händer. Finns det en enklare lösning på det här? Någon som har råkat ut för samma sak? Själv poängen att välja comhem för mig vad för att spara någon hundring i månaden, men ska jag behöva teckna deras tv-tjänster också (när telias är gratis i huset jag bor i), då kunde jag ju lika gärna ha valt Telias internetlösning ifrån första början. Lätt och vara efterklok? Eller bara helt enkelt tekniskt-invalidiserad?

Har verkligen försökt hitta svar på nätet, helt jävla clueless. Pls help!

Comhem router: CBN Ch7486e | Bredband 500Mbit/s
Telia digitaltvbox: Motorola Vip 1003

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Eversun:

Hejsan!

Precis nyinflyttad i en liten 1:a. Jag tecknade 500Mbit av Comhem (pga. studentlösningen comhem erbjuder, annars är väl Telia att föredra).
Packade upp TV:n idag och kopplade in dem med tillhörande TV-box ifrån Telia (ingår i lägenheten/hyran). Då insåg jag att det eventuellt skulle blir problem, har inte haft en tanke på det innan. Mycket riktigt står boxen och blinkar gult och ingenting händer. Finns det en enklare lösning på det här? Någon som har råkat ut för samma sak? Själv poängen att välja comhem för mig vad för att spara någon hundring i månaden, men ska jag behöva teckna deras tv-tjänster också (när telias är gratis i huset jag bor i), då kunde jag ju lika gärna ha valt Telias internetlösning ifrån första början. Lätt och vara efterklok? Eller bara helt enkelt tekniskt-invalidiserad?

Har verkligen försökt hitta svar på nätet, helt jävla clueless. Pls help!

Comhem router: CBN Ch7486e | Bredband 500Mbit/s
Telia digitaltvbox: Motorola Vip 1003

Kopplar du in den till din Telia utrustning som också bör ingå om TV'n ingår i hyran? Antingen en tjänstefördelare typ Inteno eller deras Smart. Endera bör finnas i din lägenhet tycker jag.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem

De ska funka båda samtidigt

Telia kommer väl via fiber och Comhem via kabel-TV-nätet? Ser inte hur de skulle påverka varandra då de är helt olika nät.

Permalänk
Medlem
Skrivet av giplet:

Kopplar du in den till din Telia utrustning som också bör ingå om TV'n ingår i hyran? Antingen en tjänstefördelare typ Inteno eller deras Smart. Endera bör finnas i din lägenhet tycker jag.

Skrivet av s0sdaf:

De ska funka båda samtidigt

Telia kommer väl via fiber och Comhem via kabel-TV-nätet? Ser inte hur de skulle påverka varandra då de är helt olika nät.

Okej, jag var ganska dum haha. Efter jag sökt med både ljus och lykta på mina 24kvm, hittade jag den resterade routern ifrån telia (låg gömd i ett elskåp/kabelgömma inuti en av mina fasta garderober..). Nu är problemet löst!

Tack för hjälpen! <3

Permalänk
Rekordmedlem

Det går också att få Telias kanaler via internet, Play+ ingår i kabeltv abonnemanget och ger tillgång till samma kanaler fast via internet.
https://playplus.telia.se/

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av mrqaffe:

Det går också att få Telias kanaler via internet, Play+ ingår i kabeltv abonnemanget och ger tillgång till samma kanaler fast via internet.
https://playplus.telia.se/

Tack för det tipset! Sist jag kollade var det en extratjänst.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!