Urbuggad åtkomst till router RT-AC66U funkar på gästdator.

Permalänk
Medlem

Urbuggad åtkomst till router RT-AC66U funkar på gästdator.

Tjo idag skulle jag ansluta en kompis dator till mitt trådllösa nätverk i studentrummet.
Slår in routerns IP/Admin som jag alltid gör och ingen åtkomst.
Utan får upp detta istället

"Inställningar har uppdaterats. Webbsida kommer nu att uppdateras.
Ändringar har gjorts på IP-adress eller portnummer. Du kommer nu att kopplas ifrån från RT-AC66U.
För åtkomst till inställningar för RT-AC66U, återanslut det trådlösa nätverket och använd den uppdaterade IP-adressen och portnumret."

Testat både i Chrome och Edge, vill minnas att det strulat med en av webbläsarna tidigare men det gör ingen skillnad. jag lyckas komma ihåg nyckeln och får in kompisens dator, testar och från den är det abslout inga problem att få access till routern.

Nätverket fungerar inga problem men det är just när man ska in och ändra i routern alltså komma åt dennas sida på nätverket t.ex.
192.168.0.1/admin det blir strul.

Jag har slitit mitt hår i allt för många timmar över detta mysterium.

Min egen dator jag inte når routern från har statisk IP mot routern, och är ansluten via samma subnät (detta kollades på vännens dator)

Jag har inte en aning vad som orsakar strulet och famlar mest i mörker.

Kör windows 10 på min dator.

Någon som har en ide om vad jag ska göra?
Med vänlig hälsning H

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hemmek:

Tjo idag skulle jag ansluta en kompis dator till mitt trådllösa nätverk i studentrummet.
Slår in routerns IP/Admin som jag alltid gör och ingen åtkomst.
Utan får upp detta istället

"Inställningar har uppdaterats. Webbsida kommer nu att uppdateras.
Ändringar har gjorts på IP-adress eller portnummer. Du kommer nu att kopplas ifrån från RT-AC66U.
För åtkomst till inställningar för RT-AC66U, återanslut det trådlösa nätverket och använd den uppdaterade IP-adressen och portnumret."

Testat både i Chrome och Edge, vill minnas att det strulat med en av webbläsarna tidigare men det gör ingen skillnad. jag lyckas komma ihåg nyckeln och får in kompisens dator, testar och från den är det abslout inga problem att få access till routern.

Nätverket fungerar inga problem men det är just när man ska in och ändra i routern alltså komma åt dennas sida på nätverket t.ex.
192.168.0.1/admin det blir strul.

Jag har slitit mitt hår i allt för många timmar över detta mysterium.

Min egen dator jag inte når routern från har statisk IP mot routern, och är ansluten via samma subnät (detta kollades på vännens dator)

Jag har inte en aning vad som orsakar strulet och famlar mest i mörker.

Kör windows 10 på min dator.

Någon som har en ide om vad jag ska göra?
Med vänlig hälsning H

Är vanligt att de blir så med asus då den på något sätt cachar hemsidan i webbläsaren testa t.ex. firefox också eller testa ta bort all historik cache osv .

Jag är ofta ute konfigurerar olika märke av routrar från och till kommer det upp den sidan fast jag är jobbar med t.ex. ubiquiti produkter eller vad som.

Visa signatur

Stationär 1: I7 3770K 4,5Ghz | Corsair H100I|Sapphire 7970|Asus P67 Sabertooth|Corsair Vengeance 16GB|XFX 750W|Samsung 840 PRO 256GB| Corsair Obsidian 650D|
Stationär 2: I7 4790K|Corsair H60|Asus STRIX 970|Asus Maximus VI Impact|Kingston Savage 16GB 2400Mhz|Fractal Design Integra M 650W|Samsung 850 EVO 250GB|Fractal Design Node 304|

Permalänk
Medlem

@Hemmek: Starta om routern och rensa cookies i webbläsaren

Permalänk
Medlem

Rensat cache och temporära filer cookies osv.
Gjorde allt i ett svep och startade om hela systemet både dator och router och nu funkar det igen
Tack för hjälpen