Visa era skrivbord i Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Piederman:

Använder DasH v1.1.0 by Jam3sn ifrån deviantart, fast jag har ändrat den en del för hur jag själv vill ha den.

Sen använder jag Spotify Control Skin för musiken, och mitt egna skin för sweclockers nyheter. Enjoy!

Snyggt! Lust att förklara hur du fick in GPU?

EDIT: Nevermind, löste det :). Anropa MSIAfterburner.dll med plugin-funktionen så går det bra.

Permalänk
Inaktiv

Inget överdrivet, men gillar det.

Rainmeter med N7 skin och backgrundspapper. Ser det lite konstigt ut, så beror det på att bakgrundsbilden var rätt liten och jag blåste upp den till 4k och använde skärpa några gånger.

http://imgur.com/a/X4l1Z

Permalänk
Medlem

Rainmeter + Sidebar Diagnostics + Ultimate Windows Tweaker

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Msi b250m mortar|I7 7700k|Asus GeForce RTX 2070 ROG Strix Gaming OC|Corsair Vengeance RGB PRO 16GB|Corsair RM750X V2 750W|Samsung 960 Evo 500gb M2|Cooler Master ML240L V2 RGB|Nzxt H400i|ASUS ROG Strix XG49VQ 49" Super Ultra-Wide HDR
Hemmbio:
Epson EH-LS500B|Kingpin Short Throw Frame Screen 104"|Dali Blue 5.2.1 Dolby Atmossystem|Onkyo TX-NR676E Receiver|Xbox Series X

Permalänk
Medlem

Rocketdock + rainmeter

Visa signatur

Msi b250m mortar|I7 7700k|Asus GeForce RTX 2070 ROG Strix Gaming OC|Corsair Vengeance RGB PRO 16GB|Corsair RM750X V2 750W|Samsung 960 Evo 500gb M2|Cooler Master ML240L V2 RGB|Nzxt H400i|ASUS ROG Strix XG49VQ 49" Super Ultra-Wide HDR
Hemmbio:
Epson EH-LS500B|Kingpin Short Throw Frame Screen 104"|Dali Blue 5.2.1 Dolby Atmossystem|Onkyo TX-NR676E Receiver|Xbox Series X

Permalänk
Medlem

Hittade Volume². Volym aktivitets Ikon's ersättare. Får volym ikonen att ha de funktioner jag är van att den har i Linux...

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Corsair Carbide Clear 400C | Intel Core i5-6600K Skylake 4.4GHz| Noctua D14| Gigabyte GeForce GTX 1080 G1 Gaming| GIGABYTE GA-Z270X-Ultra Gaming| Corsair Force LE 240GB| Samsung 850 EVO Series 500GB| Corsair Vengeance LPX 2666mhz 4x4GB|

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jnsson:

Vad för start meny ersättare?

Troligen Classic Shell, en utav de större start meny ersättarna som är väldigt populär och enkelt att använda.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|

Permalänk
Medlem

skärmen till höger är en 40" tv, används för youtube och sånt medan man spelar

Permalänk

Mannen med ikonerna.

https://www.pixeltopic.com/image/xztejybthpvteda/

Klicka för större bild. Kanske för stor eller för liten, svårt att avgöra från eget håll med 32" samt 2k eller vad dom kallar det.

Ser kanske ut som oordning men vet vart jag har allt. De flesta verkar föredra den avskalade minimalistiska stilen men det är inget för mig, vill jag åt något så är det alltid ett klick bort. Kör en VM med, har flera, tycker det är rätt roligt att installera gamla versioner av Windows, nostalgi att höra Win XP login/ut ljudet t.ex. Windows Millennium är lika buggigt som alltid, krångligt som fan att bara få det installerat, står att det inte går boota, men efter några omstarter så startar det, nästan som med gamla Nintendo 8-bit, fast där kunde det det ju gå 40 försök och blåsa i kasseten och andra trix man hade som man inte vet om de verkligen fungerade eller inte. Drömde om att köpa ett spel till samling på runt 5-6 st, men inte hade man pengar till det, hela dagarna kunde man spela. I dag har man emulator och alla spel som getts ut, men ingen lust att spela. Så är det nästan alltid i livet, man får det man vill ha - när man inte längre har någon glädje av det hela. Vinner man man 50 mille så kan man ge sig fan på att man får en cancerdiagnos och 3 mån kvar att leva ett par veckor senare.

Permalänk
Medlem

Vad i hela friden...

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 7 3700X / 48GB RAM / RX 6600 XT / 2TB SSD / Arch Linux
Server: Intel(R) i5-7400T / 32GB RAM / 21TB HDD / Proxmox

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Vad för start meny ersättare?

Det skulle ju kunna vara StartIsBack som han har öppet i Chrome.

Visa signatur

MB: Z390 Aorus Master | CPU: Intel Core i9 9900KS | CPU-Cooler: Corsair Hydro H150i PRO RGB Push/Pull | Mem: Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3200MHz 14-14-14-34 | GFX: Asus ROG Strix GeForce RTX 2080 Ti OC 11GB | PSU: Corsair RM1000i | SSD 1: Samsung 980 Pro 2TB NVMe | SSD 2: Samsung 980 Pro 2TB NVMe | Sound Card: Creative Sound BlasterX AE-5 | Case: FD Define R6 TG | OS: Win 11 Pro | Peripherals: Asus ROG Swift PG279Q | Dell U2719D | Corsair K100 RGB OPX | Corsair Scimitar Wireless | Corsair Gaming MM700 RGB Extended 3XL | Kingston HyperX Cloud Alpha S Blackout | ModMic Wireless | Logitech Z623 | DXRacer Drifting | unRAID Server: 38TB

Permalänk
Medlem

Ganska simpelt, men såhär ser det ut nu efter att ha installerat om datorn under natten. Lite smålekande med Rainmeter är alltid kul, även om det kanske inte handlar om de mest komplicerade sakerna, haha.

Simpelt, cleant och personligt!

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Entusiast

Ditchat rocketdock och rainmeter och pillrat med ikoner och aquasuite... försökt få det lite cleant

Permalänk
Medlem

Ganska nöjd med stock just nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av headphoneninja:

Gjorde switchen till W10 under helgen.
http://v2.pxl.se/i/0Qg.png

Snygg bakgrund, vart kan man få tag på den?

Permalänk
Medlem

Straight up, dessvärre har flickvännen main maskinen så ingen bild på den nu

Visa signatur

Core i9 9900k - ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING - 4x8GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz - GTX1080TI - Corsair RM850i - NH-D15 - Windows 10 Pro
Krysslådahelvarv slim 320gb - Sega Dreamcast - Playstation 3 FAT 60GB
Sony Xperia 1 III

Permalänk
Medlem

Två bilder så att man förstår att det rör sig och byter färg till musiken:)

Wallpaper Engine med Audio Scratchboard

Permalänk

Skadad sen Windows 95 och 98 tiden. Inget märkvärdigt med andra ord.

Permalänk
Medlem

Nästan besatt av ordning, vilket kanske får negativa konsekvenser för kreativiteten.

Visa signatur

There is always a price to pay for convenient

Permalänk
Medlem
Skrivet av smkr:

Nästan besatt av ordning, vilket kanske får negativa konsekvenser för kreativiteten.
http://imgur.com/KSAmbwA.jpg

Riktigt snyggt!

Permalänk
Entusiast
Permalänk
Medlem
Skrivet av smkr:

Nästan besatt av ordning, vilket kanske får negativa konsekvenser för kreativiteten.
http://imgur.com/KSAmbwA.jpg

Skulle man kunna få bakgrundsbilden?

Edit: Hittade: http://rainth34.deviantart.com/art/Mountain-Pass-438573010 Synd att den inte fanns i 2560x1440.

Visa signatur

MB: Z390 Aorus Master | CPU: Intel Core i9 9900KS | CPU-Cooler: Corsair Hydro H150i PRO RGB Push/Pull | Mem: Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3200MHz 14-14-14-34 | GFX: Asus ROG Strix GeForce RTX 2080 Ti OC 11GB | PSU: Corsair RM1000i | SSD 1: Samsung 980 Pro 2TB NVMe | SSD 2: Samsung 980 Pro 2TB NVMe | Sound Card: Creative Sound BlasterX AE-5 | Case: FD Define R6 TG | OS: Win 11 Pro | Peripherals: Asus ROG Swift PG279Q | Dell U2719D | Corsair K100 RGB OPX | Corsair Scimitar Wireless | Corsair Gaming MM700 RGB Extended 3XL | Kingston HyperX Cloud Alpha S Blackout | ModMic Wireless | Logitech Z623 | DXRacer Drifting | unRAID Server: 38TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beta:

Skulle man kunna få bakgrundsbilden?

Edit: Hittade: http://rainth34.deviantart.com/art/Mountain-Pass-438573010 Synd att den inte fanns i 2560x1440.

Ja det är lite synd, jag har också sökt efter högre upplösning.
Finns dock en del liknande om man söker på "Moutain pass"

Visa signatur

There is always a price to pay for convenient

Permalänk
Medlem

Lite nytt, rent skrivbord men startmeny (andra skärmen har inget alls på sig):

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edge1:

Lite nytt, rent skrivbord men startmeny (andra skärmen har inget alls på sig):

http://i.imgur.com/v4EJWoX.jpg

Wow, riktigt smakfullt och stilrent! Hur har du fått till menyn med ikonerna och speltitlarna?

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Skrivet av p1er:

Lust att länka?

ser ut som detta temat!? http://neiio.deviantart.com/art/Arc-618235768

Permalänk
Medlem

@YamahaDGX630: Sorry för sent svar, missade helt att det fanns inlägg i tråden!

För att få mellan/horisontella/stora tiles utan att använda tredjepartsprogram har jag helt enkelt gjort en hemsida som levererar rätt bilder till startmenyn om man använder MS Edge eller IE 11 (hu) och pinnar sajten till startmenyn. Du kan se hur det funkar t.ex. här eller här om du går in och visar källkoden. Alla msapplication-metataggar levererar rätt bilder till startmenyn.

När det väl ser ut som det ska går man in i %LocalAppData%\Packages\Microsoft.MicrosoftEdge_(appid)\LocalState\PinnedTiles och hittar rätt katalog, öppnar msapplication.xml och ändrar URLen från hemsidans adress till t.ex. steam://run/(steamappid) eller battlenet://overwatch. Har det man vill starta inget URL-protokoll kan man snickra ihop ett själv, se t.ex. MSDN.

Windows kan behöva vara i developer mode för att det ska gå att starta andra saker än hemsidor via URL-protokoll, och jag vet faktiskt inte om även IE 11-länkar hamnar i Edges databas då allt i %LocalAppData%\Packages ju är universella applikationer.

Edit: ikonerna är helt enkelt bara de vanliga ikonerna. I vissa fall har jag ritat om dom för att de ska se bra ut i rätt upplösning osv.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Intel i5-13600K Corsair V 16 GB EVGA RTX 3070Ti FTW3 ULTRA Zowie XL2546K 240hz + XL2536 144hz
Anne Pro 2 Gat. Brown • Zowie FK2 • RØDE NT-USB • Beyerdynamic DT 990 Pro • Behringer U-Phoria UMC22

CITERA FÖR SNABBARE SVAR