Permalänk

Hårddiskar

Jag har en förbyggd skit dator som är 5 år gammal och hade tänkt bygga en ny gaming dator. Men jag har en fråga. Kan man använda de gamla hårddiskarna från sin gamla dator och lägga dem i sin nya? Såklart måste jag installera om windows etc. Men går det?

Permalänk
Medlem

ja det går

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blockelito:

Jag har en förbyggd skit dator som är 5 år gammal och hade tänkt bygga en ny gaming dator. Men jag har en fråga. Kan man använda de gamla hårddiskarna från sin gamla dator och lägga dem i sin nya? Såklart måste jag installera om windows etc. Men går det?

Så länge det är vanliga SATA diskar så är det bara att tuta och köra. Koppla in i nya datorn och antingen använd som dom är, eller formatera och starta om från början.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

Om hårddiskarna är 5 år gamla bör du tänka över vad du använder de till. Beroende på hur mycket använda de så ökar risken för att de kan gå sönder. Jag skulle inte använda de för något viktigt i den nya datorn. Är det HDD eller SSD?

Permalänk

@Pake: hdd och 1tb om det gör ngn skillnad