Intel kontrar AMD Ryzen med Core i7-7740K och i5-7640K

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ozzed:

OK. Ska bli spännande att se när alla som köpt en intel cpu i toppsegmentet plötsligt får snabbare processorer

Om de kostar 11 000Kr nu, och sedan sänks till säg 6-7000Kr som kanske är mer rimligt, menar du då att de som betalat 11 000Kr har bättre processorer än de som betalat 6-7 000Kr för exakt samma processor?

Väldigt märkligt svar från din sida måste jag säga.

Du kan ju inte jämföra då och nu, lite kan du väl tänka unge man.

Förr betalade man det priset, nu kommer det ju konkurrens och är en helt annan sak.

Allt är bara rykten än så länge, vi får se när det finns riktiga tester att värdera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xcluzive:

Herregud vad man kan vända i vrida på saker. Nej, han menar att AMD inte har haft något att komma med, vill man ha det bästa får man betala. Överpris är väl snarare köparen som avgör? Jag köpte min 7700k för cirka 4k, jag hade lätt kunnat betala 5-6k utan problem, för det tycker JAG den är värd.

Ville man ha en cpu för 11k så fick man det man betalade för, för AMD hade inget i närheten. Nu kanske de får något som hamnar i närheten, så NU (mars) kanske det inte är värt det. Men det återstår att se. AMD brukar stoltsera med sina produkter, trots att de är skit på lansering. Intel och nVidia är ensam på tronen. Hoppas att det inte stämmer denna gången dock, men så säger alla varje gång. AMD har iallafall tappat mitt förtroende för länge sedan.

Jag tror inte han menade så men det är väl bättre att han får svara själv än att du ska behöva "hjälpa" honom?

Om man säher "man får vad man betalar för", så betyder det för mig att det man köper är värt priset man betalar, och om det skall fortsätta vara sant efter AMD's lansering av Ryzen så måste ju det betyda att antingen så prissätter AMD sina processorer lika högt som intel, eller så blir processorerna man betalat 11 000Kr för snabbare när samma processor plötsligt kostar 6-7000Kr, som i nuläget känns som en nivå intel kommer lägga sig på.

Men är man på så vis att man tycker att det är värt 11 000Kr för en CPU som snart kostar 6-7000Kr så tycker jag som sagt att man förtjänar att ha betalat de där 4-5000 kronorna extra.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pudeln:

Zzzzz att först behöva läsa om Bulldozer i varje Zen artikel här på Sweclockers. Det börjar bli bizarrt ärligt talat.

Varför inte diskutera Am930 från 1969 när ni ändå håller på?

För att bullzdozer lovade guld och gröna skogar och är fortfarande ganska aktuellt (fortfarande det senaste från AMD som finns i handeln IDAG). NU lovar de samma sak igen, får hoppas det går bättre denna gång..

Skrivet av Pepsin:

Detta, gott folk, är varför konkurrens är bra, oavsett om man själv väljer Intel eller AMD-produkter.

Exakt.

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 11
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon200632:

Du kan ju inte jämföra då och nu, lite kan du väl tänka unge man.

Förr betalade man det priset, nu kommer det ju konkurrens och är en helt annan sak.

Jag får tacka för komplimangen. Är 32 och känner mig inte särskillt ung, men ibland får man till det, antar jag.

Fast nu skrev ju du "man får vad man betalar för", inte "man fick vad man betalade för", vilket i så fall sätter saker i ett annat ljus en aning, men jag tycker ändå inte att intels ensamma tillvaro i toppen rättfärdigar de priser de har tagit ut, men det lär som sagt bena ut sig snart.

Ska man gå efter hur en del är här på forumet så kanske intel inte behöver ändra sina priser för det finns ändå folk som vägrar AMD.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Avstängd

Väntar bara att 7640K ska vara dyrare än 7700K för då har Intel gjort det igen.. Precis som de gjorde med upplåsta i3:or alltså lyckats göra något idiotiskt för ingen annan orsak än att de kan.

Skrivet av robbankentor:

vad blir skillnaden mellan i5 och i7 om bägge får HT?

Noll blir skillnaden.

Skrivet av kelthar:

Priset. Och L3-cache

L3-Chache? Visst. Priset? Knappast. Precis som Intel gjorde med upplåsta i3 så kommer priset att skjuta i höjden för i5 7640K. För det är så Intel fungerar för någon anledning.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Noll blir skillnaden.

Skiljer dock 2MB på cache minnet

Visa signatur

Ryzen 7800x3D, Ryzen 5600G, ASUS TUF 7900 XT, MSI RX 6600

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ArKAN:

Skiljer dock 2MB på cache minnet

Iof sant.

Skrivet av anon200632:

Man får va man betalar för.

Ze om jag uppgraderar min 7700 till en 7740 eller om det blir en Ryzligt Zen CPU istället.

Där borta är dörren...

Skrivet av tvelander:

Ja man köper ju om det presterar.

Japp. Skillnaden mellan KB-lake och Skylake är.... 0%.

Skrivet av Paddanx:

Håller med.
Det är verkligen konstigt att Intel inte gör ett skit vettigt på 5 år men än de "måste"... men när AMD faktiskt hotar att ta marknad, så släpper de oväntade högre binnade CPUer?!?, detta innan det ens är släppt!?

Skulle säga, låt bli att köpa Intel CPUer fram till Mars... för Intel kanske faktiskt tvingas till både priskrig och andra taktiker nu..

KONKURRENS, som vi har saknat det!

Perfekt i tid för min uppgradering.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Om man säher "man får vad man betalar för", så betyder det för mig att det man köper är värt priset man betalar, och om det skall fortsätta vara sant efter AMD's lansering av Ryzen så måste ju det betyda att antingen så prissätter AMD sina processorer lika högt som intel, eller så blir processorerna man betalat 11 000Kr för snabbare när samma processor plötsligt kostar 6-7000Kr, som i nuläget känns som en nivå intel kommer lägga sig på.

Den cpun börjar bli "gammal" (snart ett år?), men ville man ha det bästa i det segmenetet så fick man betala för det. Det är ju inte direkt så att du kan bygga en egen eller fråga AMD om de kan bygga en åt dig lite billigare. Uppenbarligen fanns det folk som tyckte det var värt det. Sen om den kommer kosta 4-5k mindre nu så kommer det bli ännu mer värt det. Det som är bra när AMD konkurrerar, men får hoppas att de inte faller platt pannkaka igen..

Skrivet av Ozzed:

Men är man på så vis att man tycker att det är värt 11 000Kr för en CPU som snart kostar 6-7000Kr så tycker jag som sagt att man förtjänar att ha betalat de där 4-5000 kronorna extra.

Förtjäna? Haha.. Man köper väl det om man vill? Ingen som blir tvingad.

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 11
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Medlem
Skrivet av xcluzive:

För att bullzdozer lovade guld och gröna skogar och är fortfarande ganska aktuellt (fortfarande det senaste från AMD som finns i handeln IDAG). NU lovar de samma sak igen, får hoppas det går bättre denna gång..

Du menar samma guld som Haswell som skulle klocka till 5Ghz... Skylake som skulle revolutionera så mycket, men blir flåsad i nacken av en OCad Haswell eller 500MHz lägre klockad Broadwell med DDR3 i spel?

Intel har lovat guld och grönt med både 3D NAND som är långsammare än sirap, 3D Xpoint som blev inget mer än en svindyr cache... Kaby Lake som är Skylake Refresh med ett annat namn. Också ganska aktuellt skulle jag vilja påstå...

Intel uppfann "lova guld och gröna skogar"... problemet är att du ser dem inte för ingen annan har satt emot dem. Så det är tydligen okej att lova vf som helst, när man sitter vid makten.

Ja... AMD lovade för mycket, utan tvekan, men att sitta här och säga att Intel aldrig gör samma sak, är rent skitsnack. Och att Intel själva nu i panik binnar högre frekvens på CPUer låter sig säga att Intel verkar ta AMD på allvar. Kanske är dags att du gör det också.

Permalänk
Medlem

så många i kommentarsfältet som hoppas att AMD lyckas, inte för att dom kommer köpa en AMD processor, utan snarare för att dom vill att intel sänker sina priser så dom kan köpa billigare processorer.

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pudeln:

Zzzzz att först behöva läsa om Bulldozer i varje Zen artikel här på Sweclockers. Det börjar bli bizarrt ärligt talat.

Varför inte diskutera Am930 från 1969 när ni ändå håller på?

Av den enkla anledningen till att Bulldozer fortfarande är det mest aktuella från AMD, och att samma historia utspelade sig då som nu...
Dvs man vart lovade guld och
gröna skogar, men fick istället en produkt som var efter Intel på u princip allt.
AMD själva har ju gått ut och sagt i efterhand att Bulldozer var ett misslyckande, en katastrof rent ut sagt. Varpå man gjorde sig av med stora delar av personalen som var inblandade i utvecklingen.
Nu är det återigen stor hype kring AMD och förväntningarna är höga, även om jag kan tycka att i det här fallet är det precis tvärtom mot sist, nu är det fansen som mest verkar hypea upp Zen medan AMD själva varit relativt tysta, märk ordet relativt...inte totalt tysta, när det gäller prestandan. Utan man har mer velat prata om plattformen i sig.
Ingen vill se ytterligare en Bulldozer historia.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Så mycket trådar och alla möjliga gissningar och spekulationer. Börjar bli tokig snart haha. Snälla papperslansera grejerna nu!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem

Är lite turdelad om jag ska skaffa AMD eller Intel när jag ska uppdatera moderkort/cpu i år. Sitter på en FX8350 just nu och inte haft några problem men den börjar kännas lite seg. Hoppade från AMD till Nvidia för några år sedan och tänker aldrig gå tillbaka så frågan är om man ska göra samma hopp till Intel nu då?

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tumnus:

Iof sant.

Där borta är dörren...

Japp. Skillnaden mellan KB-lake och Skylake är.... 0%.

Det är mycket som skiljer om du tar compare på Intels hemsida.

Så läs på några rader innan uttalande.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Tumnus:

Iof sant.

Där borta är dörren...

Japp. Skillnaden mellan KB-lake och Skylake är.... 0%.

Perfekt i tid för min uppgradering.

Köpte 7700k för överklock 5GHz eller mer + Mobo.

Klarar 5.1GHz utan problem på vatten.
Köpte inte Kaby för IPC köpte den för nyheterna i Mobo och överklock + stabliare RAM.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av xcluzive:

Den cpun börjar bli "gammal" (snart ett år?), men ville man ha det bästa i det segmenetet så fick man betala för det. Det är ju inte direkt så att du kan bygga en egen eller fråga AMD om de kan bygga en åt dig lite billigare. Uppenbarligen fanns det folk som tyckte det var värt det. Sen om den kommer kosta 4-5k mindre nu så kommer det bli ännu mer värt det. Det som är bra när AMD konkurrerar, men får hoppas att de inte faller platt pannkaka igen..

Förtjäna? Haha.. Man köper väl det om man vill? Ingen som blir tvingad.

Notera då att jag pratar om folk som tycker det är bra att AMD har legat efter, folk som, enligt mig, inte begriper sitt eget bästa.

När intel har fått "härja fritt" så har de förvaltat det genom att höja priserna och släppa tråkiga "refresh"-serier till förbannelse. De som tycker att det är "bra" att det är så har förmodligen inte vett att förvalta pengar så då är det bättre att de ger dem till intel. Det är så jag menar. Lesden om det inte framgick.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tvelander:

Asså det är ju inget negatvit men tycker konstigt beteende

När man skiter i byxan så gör man konstiga saker.

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tvelander:

Köpte 7700k för överklock 5GHz eller mer + Mobo.

Klarar 5.1GHz utan problem på vatten.
Köpte inte Kaby för IPC köpte den för nyheterna i Mobo och överklock + stabliare RAM.

Överklockning är något en liten % gör med sina processorer.

Skrivet av anon200632:

Det är mycket som skiljer om du tar compare på Intels hemsida.

Så läs på några rader innan uttalande.

Är fullt medveten om att KB-L och Skylake har vissa tekniska skillnader men i praktiken gör den noll för de som vill t.ex. spela.

Visst är det lite trevligt med Native USB 3.1 stöd men Optane känns lite meh. Iallafall för mig. HVEC stöd och TB är inte direkt något som jag söker efter och baserad på en drös med trådar här på forumen... Inte direkt något massan söker heller.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddanx:

Håller med.
Det är verkligen konstigt att Intel inte gör ett skit vettigt på 5 år men än de "måste"... men när AMD faktiskt hotar att ta marknad, så släpper de oväntade högre binnade CPUer?!?, detta innan det ens är släppt!?

Skulle säga, låt bli att köpa Intel CPUer fram till Mars... för Intel kanske faktiskt tvingas till både priskrig och andra taktiker nu..

KONKURRENS, som vi har saknat det!

Det är väl inget nytt och behöver inte ha något att göra med Ryzen. Intel har ju gjort detta förr eller? i5 4670k och i5 4690k etc. i5 7700k har 50% högre resultat i passmark jämfört med i5 2700k. Jag tror helt enkelt inte att utveckling kan gå snabbare pga en mättad marknad samt andra begränsningar även med större konkurrens. AMD kanske släpper något okej men deras IPC lär vara långt efter Intel. Utvecklingen lär inte öka i takt de närmsta åren. Ryzen kommer förhoppningsvis ge AMD svarta siffror men inte mycket mer.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tumnus:

Överklockning är något en liten % gör med sina processorer.

Några saker är Optane, snabbare minneskontroller, nyare grafik del, bättre säkerhet mm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Överklockning är något en liten % gör med sina processorer.

Jag skulle gissa att det är mer än en liten procent här på SweClockers.

Jag har nog aldrig ägt en processor jag inte har överklockat. Till och med min PII:a var överklockad... 266Mhz när den var specad till 233Mhz... Minnen <3

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xcluzive:

Herregud vad man kan vända i vrida på saker. Nej, han menar att AMD inte har haft något att komma med, vill man ha det bästa får man betala. Överpris är väl snarare köparen som avgör? Jag köpte min 7700k för cirka 4k, jag hade lätt kunnat betala 5-6k utan problem, för det tycker JAG den är värd.

Ville man ha en cpu för 11k så fick man det man betalade för, för AMD hade inget i närheten. Nu kanske de får något som hamnar i närheten, så NU (mars) kanske det inte är värt det. Men det återstår att se. AMD brukar stoltsera med sina produkter, trots att de är skit på lansering. Intel och nVidia är ensam på tronen. Hoppas att det inte stämmer denna gången dock, men så säger alla varje gång. AMD har iallafall tappat mitt förtroende för länge sedan.

Överpris är enligt mig inte när du tycker att det kostar för mycket utan när marknaden tycker det. Det finns en anledning till att många sitter kvar på väldigt gamla processorer idag trots att Intels tillverkningskostnader troligtvis gått ner väsentligt. Det är inte för att de inte har bättre processorer, de finns där i deras prestandasegment men de har aldrig sänkt priserna på dessa. Trots att jag skulle gissa att det är mycket billigare för Intel idag att ta fram större delen av deras prestandaprocessorer än det var att exempeliv tillverka 2600K modellen. Men prissättningen har inte hängt med.

Detta ger nu dock AMD en bra chans (om de släpper något bra) att komma in på marknaden, just för att många sitter på gamla processorer och Intel varit dåliga på att konkurrera med sig själva.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Vad är det som händer? Börjar Intel bli rädda och de släpper därmed (kanske) en i5:a med HT?

Det här kommer att bli ett väldigt intressant år...

Intel har ju haft core i5 processorer med HT sedan första generationen (ex core i5 650)

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon200632:

Det är mycket som skiljer om du tar compare på Intels hemsida.

Så läs på några rader innan uttalande.

Ja, både artikelnummer och modellnummer skiljer sig faktiskt!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ozzed:

Jag skulle gissa att det är mer än en liten procen här på SweClockers.

Jag har nog aldrig ägt en processor jag inte har överklockat. Till och med min PII:a var överklockad... 266Mhz när den var specad till 233Mhz... Minnen <3

Du skulle bli förvånad hur liten del av folk som sitter här som faktiskt överklockar sina processorer.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Master of Overkill

Verkar som det ENDA folk tittar på CPUr är GHz och IPC INGET annat

Tycker Intel ska ta bort allt annat för folk bryr ju sig bara om det....

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Älskar AMD, nu får vi se lite ändring hos det blå laget.

Visa signatur

Dator: ASUS Prime 470x PRO - AMD 5800X3D - MSI RTX 2070 ARMOR OC - EVGA SuperNova G3 650W - Fractal Design Define R5 - Noctua NH-D15 - ASUS Xonar DGX. Kringutrustning: Corsair M65 Pro - Qpad MK-90 - Sennheiser 350 SE. ASUS MG279Q.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon99339:

Ja, både artikelnummer och modellnummer skiljer sig faktiskt!

Skickades från m.sweclockers.com

Några saker är Optane, snabbare minneskontroller, nyare grafik del, bättre säkerhet mm

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tvelander:

Verkar som det ENDA folk tittar på CPUr är GHz och IPC INGET annat

Tycker Intel ska ta bort allt annat för folk bryr ju sig bara om det....

Kan ju ha och göra med att det är orsaken till att folk vill byta upp sig? Bara för att du inte tittar på dessa så är det inget bevis att dessa två saker är viktiga för personer och deras uppgradering.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Intel strategi här är enkelt. De överfakturerar oss idag för att det finns ingen konkurrens. Därför kan de sänka priserna rejält för att döda Rysen och höja tillbaka sina priser sen. Utan att ens förlora mycket pengar i mellan. Jag vill ha 8 kärnor 16 tråd men inte för mer än 5000 spänn.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5 7600- 4070S- Alienware AW2723DF- LCD2C
MacBook Pro M1
Everybody has a plan until they get their mouthgard punched out of the ring in the first round!