Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Näbbdjuret:

Någon som vet om det är denna mus: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?pu=3843264
som ligger i denna bundle på Komplett:
https://www.komplett.se/product/913831/datorutrustning/mustan...

I så fall är det ett bra pris.

Så ser det ut ja, har redan den musen men nu blev det ett köp till, riktigt bra pris även om man inte behöver musmattan.
Tack för tipset!

Permalänk
Medlem

Hmm.. 763kr för ett GTX 1070, antagligen inte legit men kan vara värt att ta en titt på! http://www.mrartur.se/partdetail.aspx?q=p:8891164

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ganax:

Hmm.. 763kr för ett GTX 1070, antagligen inte legit men kan vara värt att ta en titt på! http://www.mrartur.se/partdetail.aspx?q=p:8891164

Skickades från m.sweclockers.com

även om det är ett legit företag så lär det vara ett prismisstag, du kommer nog inte få det då heller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av guos89:

På vilket sätt är det relevant vad en enstaka butik har för ordinarie pris? Det relevant måste väl ändå vara att jämföra med vilket pris som produkten går att köpa för hos någon av alla seriösa butiker på den svenska (och i viss mån även utländska) marknaden.

En produkt som hos en butik prissänks så att den går att köpa till ett avsevärt lägre pris än butikens tidigare pris, låt säga 300kr istället för 1200kr, är fortfarande inte att klassa som ett fynd om samma produkt går att köpa hos en annan seriös butik för låt säga 200kr.

Nej det är inte relevant alls. Allt som betyder något är NU. Enda relevansen DÅ tid har är för att avgöra om det är dags att omevaluera sitt beslut om att köpa produkten a.k.a fynd. Nu har ingen ens sagt att lurarna ens är bra således helt omöjligt att evaluera så länge man inte vill göra det logiskt.

Rent logiskt:
Creative gör gaming prylar -> gaming prylar brukar vara skräp -> Tvivlar starkt på att man någonsin kommer kunna få ett vettigt ljud för ~200 kr -> ointressant = ej fynd per definition: "skräp är skräp oavsett pris"

Vs

webhallen sänkning med 800 kr -> 2999 på Bose qc 35.
Qc35 tillhör oavsett hur man än väljer att se på saken topskiktet av lurar med ANC+BT = inte skräp.
En sänkning med +20% till lägsta pris någonsin blir därmed ett fynd hur man än vrider och vänder på det Oavsett om det skulle gå att få tag från t.ex boxnågot för ~100 kr mer. Inte bara för att priset är lägsta någonsin men för att konkurrenterna ligger kvar ~3.8k (pxc550, mdr1000x osv).

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Cogito ergo sum ego, vos non

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vispsleven:

http://www.datapryl.se/products/Komponenter/Grafikkort-PCI-Ex...
STRIX-GTX980TI-DC3OC-6GD5-GAMING för 2999 kr kan vara något!

Så att det är tydligt för den potentielle köparen, så gäller detta för båda korten:
"OBS, utförsäljning från vårt reservdelslager. Korten är helt nya och fungerande men kan komma utan förpackning, manualer samt adaptrar."

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Så att det är tydligt för den potentielle köparen, så gäller detta för båda korten:
"OBS, utförsäljning från vårt reservdelslager. Korten är helt nya och fungerande men kan komma utan förpackning, manualer samt adaptrar."

Korterna verka var borta nu när jag kollade, annars var det ett bra fynd med tanke på att begagnade kort på mer än ett år gammal går för > 3000 kr här på swe.

Visa signatur

Kan din dator göra det här?

Permalänk
Medlem

Hårda regler för vad och hur man får skriva här på SweC.
Men godis i tipstrådar ? Joooodoo, det går sååå fiiint.

Sweclockers i ett nötskal?
Btw så har dom en knubbiskampanj ifall ni inte är runda av allt godis redan.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Bogey:

Hårda regler för vad och hur man får skriva här på SweC.
Men godis i tipstrådar ? Joooodoo, det går sååå fiiint.

Sweclockers i ett nötskal?
Btw så har dom en knubbiskampanj ifall ni inte är runda av allt godis redan.

Det är diskussionstråden, inte tipstråden?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Det är diskussionstråden, inte tipstråden?

Jooodå, såg du lådan med nästan 10 kg Kit Kat för 250:- rena rama rånet ju, så billigt!
Fast det blir nog några rundningar utav div fps spel för o kompensera näringsintaget va?

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Moderator
Forumledare

@Bogey: Om du ser några inlägg som du anser bryta mot reglerna är du välkommen att anmäla dessa så tar vi oss en titt

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

@Bogey: Om du ser några inlägg som du anser bryta mot reglerna är du välkommen att anmäla dessa så tar vi oss en titt

Nejdå, tyckte bara att det var lite kul filosofi på detta. Däremot utmanar jag dig gärna på godisätning om du vågar?
Varsin sådan där 10 kilos låda med godis och den som har slukat den först, vinner

Du fattade säkert att jag inte var 100% seriös, eller hur?

""Dagens fynd — Diskussionstråden

Om denna tråd
Detta är en diskussionstråd till Dagens fynd.

Efter interndiskussion inom moderatorgänget så har vi beslutat att skapa denna separata tråd för att möjliggöra diskussioner om tipsen som framkommer i dagens fynd av anledningen som nämns i huvudtrådens regler: det är många som prenumererar på den och icke-fyndtipsinlägg bidrar till brus (och genererar mängder med anmälningar som moderatorer behöver använda sin tid till, som bättre kunde använts till annat).

Vi får se hur det funkar och skapa regler efter hand (om det skulle behövas).

Uppmaningar

Använd citatknappen! Tryck "Citera" på ett inlägg i vanliga tråden, kopiera inläggstexten som genereras och skriv svaret här i stället.

Det ska vara relevanta kommentarer. Forumets övriga regler gäller även i denna tråd.

Fyndtips ska vara i huvudtråden. Söker ni tillhörande diskussion till era fyndtips så referera gärna till denna tråd!

#"" Slut citat från Trådstart.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem

Elgiganten har prisgaranti i 30 dagar, så om man köpte Philips X2 för 1111 kan man få tillbaka mellanskillnaden... om man orkar ta sig till affären.

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Gh0sTy^:

Helt klart godkänd. I5 + dedikerade grafikkort 940 +256gb ssd för under 7k gör det till en fin bruksdator. Inget prestanda mönster men det funkar att lira t.ex skyrim och gta V på den. Casual gaming laptop.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Cogito ergo sum ego, vos non

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jocke83:

Helt klart godkänd. I5 + dedikerade grafikkort 940 +256gb ssd för under 7k gör det till en fin bruksdator. Inget prestanda mönster men det funkar att lira t.ex skyrim och gta V på den. Casual gaming laptop.

Skickades från m.sweclockers.com

Är mest tänkt till cs:go..Skyrim..Minecraft...wow ungefär.
Har idag en http://www.vastech.ca/asus-ultrabook-r505-dh51-15-6-i5-3317u-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av guos89:

På vilket sätt är det relevant vad en enstaka butik har för ordinarie pris? Det relevant måste väl ändå vara att jämföra med vilket pris som produkten går att köpa för hos någon av alla seriösa butiker på den svenska (och i viss mån även utländska) marknaden.

En produkt som hos en butik prissänks så att den går att köpa till ett avsevärt lägre pris än butikens tidigare pris, låt säga 300kr istället för 1200kr, är fortfarande inte att klassa som ett fynd om samma produkt går att köpa hos en annan seriös butik för låt säga 200kr.

Han frågade "vadå 590:-". Det svarade jag på. Tre poster nu som följd av att en och nu två personer inte orkar läsa/klicka. Här gör jag mitt och avslutar flödet i detta ärende.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

TT Core V1, i5 3570k, 16GB, XFX RX480 RS, OCZ TR150 240GB + WD Green 1TB, Seasonic 650W Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gh0sTy^:

Är mest tänkt till cs:go..Skyrim..Minecraft...wow ungefär.
Har idag en http://www.vastech.ca/asus-ultrabook-r505-dh51-15-6-i5-3317u-...

Jag har ingen aning om vad du får ut med den kombinationen men här är en tråd om en liknande dator med liknande speccs som den du länkande till på NoN

http://www.sweclockers.com/forum/trad/1457653-lenovo-ideapad-...

vi får ut ca ~250 fps i csgo t.ex

Visa signatur

Cogito ergo sum ego, vos non

Permalänk
Moderator
Moderator

*Tråd något rensad.*

Citat:

§ 9
Marknadsföring och annonsering

Forumet får inte användas för annonsering eller marknadsföring av egen eller andras verksamhet. Privatpersoner ska använda Marknad för all slags handel. Det räknas alltid som marknadsföring att sprida länkar som är utformade så att någon tjänar pengar, får poäng eller liknande när de används. Ett annat exempel är platsannonser. För sådana hänvisar vi till vår särskilda jobbavdelning.

http://www.sweclockers.com/forum/regler

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bogey:

Jooodå, såg du lådan med nästan 10 kg Kit Kat för 250:- rena rama rånet ju, så billigt!
Fast det blir nog några rundningar utav div fps spel för o kompensera näringsintaget va?

Vart någonstans var detta? Måste väl vara ok att posta detta i diskussionstråden iaf?
Om inte så kanske en "dagens randomfynd"-tråd behövs där medlemmar kan tipsa om kaffemaskiner, godis m.m. som förekommit i fyndtråden trots att de egentligen inte hör hemma där. Jag personligen ser iaf ett värde i att få tips om fynd som ej är relaterade till hemelektronik/datorkomponenter etc., så länge det går att styrka att det är ett fynd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mackey:

Vart någonstans var detta? Måste väl vara ok att posta detta i diskussionstråden iaf?
Om inte så kanske en "dagens randomfynd"-tråd behövs där medlemmar kan tipsa om kaffemaskiner, godis m.m. som förekommit i fyndtråden trots att de egentligen inte hör hemma där. Jag personligen ser iaf ett värde i att få tips om fynd som ej är relaterade till hemelektronik/datorkomponenter etc., så länge det går att styrka att det är ett fynd.

Det får du ta upp med berörda moddar.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mackey:

Vart någonstans var detta? Måste väl vara ok att posta detta i diskussionstråden iaf?
Om inte så kanske en "dagens randomfynd"-tråd behövs där medlemmar kan tipsa om kaffemaskiner, godis m.m. som förekommit i fyndtråden trots att de egentligen inte hör hemma där. Jag personligen ser iaf ett värde i att få tips om fynd som ej är relaterade till hemelektronik/datorkomponenter etc., så länge det går att styrka att det är ett fynd.

Klippkungen tror jag de heter?

Permalänk

CDON hade enligt Prisjakt Asus MG279Q för 4999kr. Men på deras hemsida stod den kvar på 5999kr. Kan dock varit att databasfilen prisjakt använder är inför kommande rean ikväll.
Så om någon är sugen på den skärmen kan det vara värt att hålla utkik.

Visa signatur

Hayabusa T3 | Venum Elite Evo | UFC Venum Pro Line

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tenkai Star:

CDON hade enligt Prisjakt Asus MG279Q för 4999kr. Men på deras hemsida stod den kvar på 5999kr. Kan dock varit att databasfilen prisjakt använder är inför kommande rean ikväll.
Så om någon är sugen på den skärmen kan det vara värt att hålla utkik.

Happy hours var i går kväll. Såvida de inte kör ytterligare rea ikväll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tenkai Star:

CDON hade enligt Prisjakt Asus MG279Q för 4999kr. Men på deras hemsida stod den kvar på 5999kr. Kan dock varit att databasfilen prisjakt använder är inför kommande rean ikväll.
Så om någon är sugen på den skärmen kan det vara värt att hålla utkik.

Det är gammalt erbjudande, prisjakt har inte uppdaterat än.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bogey:

Det får du ta upp med berörda moddar.

Det ska jag, då flera gillade mitt inlägg så verkar jag inte vara den enda som ser ett värde i en sådan tråd.

Skrivet av kronwalled:

Klippkungen tror jag de heter?

Tackar, det var rätt sida!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mackey:

Det ska jag, då flera gillade mitt inlägg så verkar jag inte vara den enda som ser ett värde i en sådan tråd.

Tackar, det var rätt sida!

Men det är väl inget som hindrar att starta en sådan tråd i övriga ämnen?

Permalänk
Medlem

Det var någon som tipsade om xbone s 500GB för 1990:- på EG. Måste säga att deras prissättning är märklig, spara 900:- står det, men köper man en 1TB med FIFA 17 för 2490:- får man mer för pengarna och "sparar" 400:-. Jämför även butikspriser med nätpriser.

Visa signatur

Asus Z170 Pro Gaming | i7 6700k | 16Gb Corsair Vengeance 2666 Mhz | ASUS Strix GTX 1070 | Samsung SH-S203B|Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair AXi 860w | H212 Evo | Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av f@boy:

Det var någon som tipsade om xbone s 500GB för 1990:- på EG. Måste säga att deras prissättning är märklig, spara 900:- står det, men köper man en 1TB med FIFA 17 för 2490:- får man mer för pengarna och "sparar" 400:-. Jämför även butikspriser med nätpriser.

Jag hade tagit 1TB med FIFA17, men om någon absolut inte vill spela något, och endast ha den som redan mediaspelare (jag har den främst som mediaspelare, men med spel som fin bonus) så är även den för 2000 kanske att föredra.

Bägge är dock grymt prisvärda kampanjer (ligger betydligt högre normalt), och grymt mycket spelkonsol och/eller mediacenter för pengarna.

Kan rekommendera bägge två; köp en till varje TV.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Jag hade tagit 1TB med FIFA17, men om någon absolut inte vill spela något, och endast ha den som redan mediaspelare (jag har den främst som mediaspelare, men med spel som fin bonus) så är även den för 2000 kanske att föredra.

Bägge är dock grymt prisvärda kampanjer (ligger betydligt högre normalt), och grymt mycket spelkonsol och/eller mediacenter för pengarna.

Kan rekommendera bägge två; köp en till varje TV.

Jag är sugen. Sålde min xbone dayone i höstas eftersom jag aldrig spelade och streamade via mediabox. Jag har funderat på en Shield men om denna fungerar bra till streaming över nätverket och klarar nedladdade ultraHD så kanske man borde slå till.

Visa signatur

Asus Z170 Pro Gaming | i7 6700k | 16Gb Corsair Vengeance 2666 Mhz | ASUS Strix GTX 1070 | Samsung SH-S203B|Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair AXi 860w | H212 Evo | Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Men det är väl inget som hindrar att starta en sådan tråd i övriga ämnen?

Egentligen inte då en sådan tråd inte strider mot några forumregler vad jag vet, men med tanke på att mängden inlägg kan bli ganska stor i en sådan tråd, något som kan påverka moderering, så tyckte jag att det vore lämpligt att prata igenom det med moderatorerna först.