Köpråd vitt BitFenix Aurora eller liknande fulltower.

Permalänk
Medlem

Köpråd vitt BitFenix Aurora eller liknande fulltower.

Hejsan alla.

Har upptäckt att mitt Fractal Design R4 chassi känns aningen trångt för mitt bygge. Har fått upp ögonen för ett BitFenix Aurora chassi vilket dock är typ exakt lika stort förutom att det är ca 3cm högre men ca 2cm grundare? än R4:an. Dock verkar det vara lite mer modifikationsvänligt än R4:an. Är det någon som har någon koll på hur pass stor skillnad det är på dessa chassin?

http://www.sweclockers.com/galleri/14038-midvinter#image-1845... detta är mitt nuvarande bygge och så som ni kan se så är det ganska trångt. Det största problemet jag har på mitt nuvarande är att jag måste använda HDD buren samt att jag inte får plats med 2st 140mm fläktar på radiatorn i toppen.
Får det plats med en 280rad 3cm tjock med 2st 140mm fläktar i toppen utan att moderkortet spökar för den bakre fläkten på radiatorn?

Vad finns det annars för liknande chassin som Auroran fast fulltower? Har kikat runt lite och vill helst ha ett fulltower chassi som ser ut som Auroran och vitt men med ett PSU cover? Skulle helst vilja dölja PSU:n och ev även HDD/SDD liknande Corsairs Obsidian, dock har inte corsair någe vitt chassi.

Som ni kan se så har jag aningen hög kravspec men det är väl därför sweclockers finns lr?

Alla råd och tips när det kommer till chassin mottages gärna.

Visa signatur

Fractal Design R6 modified - Asus RoG Strix Z390F - i9 9900K - Custom loop 2x360rad med DDC pwm pump - 4x4gb Corsair RoG Dominator edition @ 3200Mhz - ASUS GTX 1080 Ti Founders Edition med EK vattenblock & backplate - Corsair RM750i
Galleriet: Venom - Midvinter - Frankensteins keyboard Facebook: Nagelfar Mods Instagram: Nagelfar Mods

Permalänk
Medlem

@Nagelfar: Kanske ett Fractal Design Define XL?
Eller be quiets största: Dark Base 900

Båda är ljuddämpande, men jag har ingen personlig erfarenhet av dem.

Edit: fast såg att du ville ha vitt, vilket förstås dessa inte finns i

Permalänk
Medlem

@MagnusHH: Ja jag har redan kikat på dessa. Som du säger så finns dom inte i vitt :/ När det kommer till fulltower så verkar det inte finnas några snygga vita chassin så som jag vill ha dom. Förstår inte varför det ska vara så svårt å förstora ett midichassi med samma design till fulltower.

Har skummat igenom en hel del chassin nu å det enda som lockar egentligen är Auroran men det är som sagt ett midichassi. Är inte bra att vara kräsen ibland hehe.

Visa signatur

Fractal Design R6 modified - Asus RoG Strix Z390F - i9 9900K - Custom loop 2x360rad med DDC pwm pump - 4x4gb Corsair RoG Dominator edition @ 3200Mhz - ASUS GTX 1080 Ti Founders Edition med EK vattenblock & backplate - Corsair RM750i
Galleriet: Venom - Midvinter - Frankensteins keyboard Facebook: Nagelfar Mods Instagram: Nagelfar Mods

Permalänk
Medlem

Annars finns ju Fractal Design Define R5 i vitt, och på den kan du ta bort CD/DVD stället (du verkar inte använda det). Det borde ju öppna upp lite utrymme. Dessutom har den SSD platser på baksidan, som du kör med endast SSD kan du skippa alla HD ställ också.

Jag får snart min beställda dator med R5 chassi, så vet mera om några dagar (fast mitt är färgat titanium).

Permalänk
Medlem

Ahh så dom har gjort det möjligt så nu alltså. Ja jag tror att R5:an har fästen för en radiator i fronten oxå. Problemet för min del är höjden över moderkortet dock. På R4.an får jag som sagt var inte plats med 2 fläktar pga att kylaren bygger ner för mkt.

Visa signatur

Fractal Design R6 modified - Asus RoG Strix Z390F - i9 9900K - Custom loop 2x360rad med DDC pwm pump - 4x4gb Corsair RoG Dominator edition @ 3200Mhz - ASUS GTX 1080 Ti Founders Edition med EK vattenblock & backplate - Corsair RM750i
Galleriet: Venom - Midvinter - Frankensteins keyboard Facebook: Nagelfar Mods Instagram: Nagelfar Mods