Tänkte installera ett grafikkort på en HP p5-2004sc, frågor ang. kompatibilitet.

Permalänk
Medlem

Tänkte installera ett grafikkort på en HP p5-2004sc, frågor ang. kompatibilitet.

Funderade på en GT 710, billigt kort och betydligt bättre en det integrerade. Vill bara att denna maskinen ska fixa LoL på 60 fps i princip.

Fråga nr 1: Kommer den passa?
nr 2: Blir jag bottleneckad av att köra ett PCIe 2.0 kort i 1.0?

Specs: http://h20564.www2.hp.com/hpsc/doc/public/display?docId=emr_n...

Permalänk

Det kommer fungera bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Antonheeh:

Det kommer fungera bra.

Utgick från det men ville dubbelkolla. Tack som fan!

Permalänk
Avstängd

Grafikkortet ska passa och pci 2.0 kort i 1.0 spelar ingen roll och du kan köra ett ganska fett kort i 1.0 men skulle rekommendera dig att inte köpa ett 710 för det är ett värdelöst kort helt enkelt och har du ett så vist kör på det men dyra kort är ingen ide heller då din cpu är trött men leta nått beg för dom pengarna och är bara 400 kr kort nytt men kan nog hitta beg 750/750ti eller så runt samma peng som är mycket trevligare grafikkort

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem
Skrivet av lord_vasagos:

Grafikkortet ska passa och pci 2.0 kort i 1.0 spelar ingen roll och du kan köra ett ganska fett kort i 1.0 men skulle rekommendera dig att inte köpa ett 710 för det är ett värdelöst kort helt enkelt och har du ett så vist kör på det men dyra kort är ingen ide heller då din cpu är trött men leta nått beg för dom pengarna och är bara 400 kr kort nytt men kan nog hitta beg 750/750ti eller så runt samma peng som är mycket trevligare grafikkort

Tack för informationen. Det ända jag är intresserad av är att kunna spela LoL på 60fps stabilt. Borde inte detta vara helt lugnt om jag köper 2gb versionen t.ex? Notera även att det PSUn ligger på 300w vilket fick mig att kika på detta billiga och enkla alternativ till att börja med. Jag undviker att pilla med den typen av komponentbyte (blir irrationellt stressad av det). Det finns kanske bättre kort som klarar sig med 300w som jag kan försöka hitta begagnade ändå. Med tanke på att CPUn är klen känns det som att ett betydligt kraftigare GPU flaskhalsar märkbart.