Permalänk
Medlem

Problem med asus ac66u och vpn

Hej,

Jag försöker få min mobil att ansluta till min router genom VPN.
Jag kör merlin firmware och vet inte om jag missat någon inställning någonstans. Jag har lyckats tidigare då jag körde Asus original firmware.

Det står bara att anslutningen misslyckades och i loggfilen från routern, timeouts

LCP: timeout sending Config-Requests
Feb 13 09:48:38 pptp[5121]: Connection terminated.
Feb 13 09:48:38 pptp[5121]: Modem hangup

Mobiltele: S7 Edge, inbyggda vpn-appen som jag använder och använt mig av tidigare.

Tacksam för ideer och förslag på hur jag åtgärdar detta

Permalänk
Medlem

Ingen som har en aning eller ide vad jag ska kolla då de felar med Merlins firmware ?

//Fredrik

Permalänk
Medlem

Jag har en AC68U med Merlin-firmware (378.55) själv och kan koppla upp mot den med OpenVPN och PPTP. Kör för det mesta via OpenVPN, men från min surfplatta kör jag med PPTP via standardfunktionen i nätverksinställningarna i Android och det fungerar okej.

Här är bilder på mina inställningar så du har något att jämföra med.

För att tunnla utgående trafik via router använder jag Astrill VPN som har en modul som installerar sig direkt i routern. Denna kan jag sedan aktivera när jag vill kryptera all min trafik.

Hoppas du har någon nytta av detta.

Visa signatur

Workstation 5950X|7900XTX|O11 Dynamic Vardagsrum 3900X|6900XT|Torrent Nano
VR Reverb G2|PSVR2|Pico 4|Quest 3|Oculus Quest|Samsung Odyssey+

Permalänk
Medlem

Tackar! Uppgradera min firmware till Merlins senaste version, vet inte om det var den eller om det var omstarten efter 90dagars uptime som hjälpte mig.
Har samma inställningar som dig, och nu fungerar det som jag vill. Ska dock försöka fixa openVPN från mobil in till mitt lokala nät istället för PPTP.