Samsung 960 eller 961?

Permalänk
Medlem

Samsung 960 eller 961?

Jag lurar på en ny M.2 SSD till mitt kommande RyZen bygge och som det ser ut just nu så är Samsung EVO 960 eller en PM961 det bästa alterntivet (500GB eller 1TB).
Vad finns det för anledningar att välja en 960 utöver den längre garantitiden? PM961 är ju ganska mycket billigare än 960EVO.
Finns det något alternativ (jag är fortfarande lite sur på Samsung pga 840 fadäsen...)?
Vad rekar sweclockers?

Permalänk
Skrivet av Klaffse:

Jag lurar på en ny M.2 SSD till mitt kommande RyZen bygge och som det ser ut just nu så är Samsung EVO 960 eller en PM961 det bästa alterntivet (500GB eller 1TB).
Vad finns det för anledningar att välja en 960 utöver den längre garantitiden? PM961 är ju ganska mycket billigare än 960EVO.
Finns det något alternativ (jag är fortfarande lite sur på Samsung pga 840 fadäsen...)?
Vad rekar sweclockers?

Det finns en hel drös med moderkort som inte accepterar 961 som bootdisk. Det fick jag erfarna den hårda vägen. =/

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Det låter ju inget bra. Kan dock tycka att det problemet borde vara löst på de nya AM4 korten som kommer snart (?). Får kanske vänta på tester innan jag slår till...

Permalänk
Medlem

Vet ej om 961, men har 951 vilket är snabb redan MEN throttlar snabbt pga av värme samt saknar kopparetiketten för lite kylning

Permalänk
Medlem

Beställde en Plextor PX-512M8PeG istället.
Lite dyrare och lite långsammare, men det plågsamma minnet av 840 och 840 EVO tog överhanden