Permalänk
Medlem

@Lengab: Jag har sju banankartonger med VHS hemma som jag ser på film för film. Köpte min första BluRay nu i veckan, kändes gött trots att jag bara har ett par BluRay-skivor

Visa signatur

Intel Core i7-6700K | MSI GEFORCE RTX 2080 VENTUS 8G V2 | ASUS Z170 PRO GAMING | Corsair Vengeance LPX 32GB (4 x 8GB) 2400MHz | Samsung 970 EVO Plus 1TB | Crucial BX100 500GB | EVGA SuperNOVA 850 G3 | Fractal Design Define R5 Titan Window | Noctua NH-D15 | Noctua NF-A14

Permalänk
Föredetting

Brukade vara Universal Media Server och PS3 kopplat till TV:n, numera är det väl mest så man kopplar in laptopen till TV:n när det behövs.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem

Förvånad över att så få folk verkar bry sig om kvalitét, för nu är det ju ändå Sweclockers vi pratar om.
Nån enstaka som såg blueray och ingen som kör en vettig spelare som t.ex MPC-HC med MadVr http://madvr.com/ för folk som inte vet vad de är.

Kör själv så med HDMI till Recievern-->TV:n. Tycker det är stor skillnad från t.ex Plex med Chromecast.

Visa signatur

I9 12900K|Asus Prime Z690-P WIFI D4|Noctua NH-D14|Samsung 850 1000gb|Asus RTX 3080 TUF|HyperX Fury 3600mhz CL17 32GB|EVGA Supernova 850w|Corsair 650D|Acer XB270HU

Permalänk
Skrivet av Oggaaaa:

Förvånad över att så få folk verkar bry sig om kvalitét, för nu är det ju ändå Sweclockers vi pratar om.
Nån enstaka som såg blueray och ingen som kör en vettig spelare som t.ex MPC-HC med MadVr http://madvr.com/ för folk som inte vet vad de är.

Kör själv så med HDMI till Recievern-->TV:n. Tycker det är stor skillnad från t.ex Plex med Chromecast.

Du måste ju inte köra MPC-HC för att kunna få med madVR i kedjan.
Själv använder jag senaste pre-releasen av MediaPortal.
Alltid föredragit MP över Kodi, lite krångligare att få till men när det väl är konfigurerat så har det en del features som jag använder som inte finns i Kodi.
Kodi har en stor fördel dock, och det är alla plugins, finns en massa plugins till MP också men inte alls som till Kodi.

Permalänk
Medlem

Tittar nästan inte på film längre. Tv är överskattat gaming rules

Visa signatur

ASUS ROG STRIX X470-F Gaming,
Corsair Vengeance Black 64GB (4x16GB) 2666MHz DDR4 CL16,
AMD Ryzen 9 5950X, Corsair AX 1500i, GeForce ASUS TUF RTX 4080 oc edition ,
HyperX Savage SSD 480GB,
HyperX Savage SSD 240GB SATA, Win 10, Noctua NH-D15, Fractal Design Meshify 2XL.

Permalänk
Medlem

@Seziuo:
Jag har aldrig sett en Blueray film någonsin men det låter spännande. Jag skulle gärna vilja testa 3D teve hemma vilket tekniken tillåter. Om man fortsatt nämner vuxen filmer så kan jag tänka mig att Alexis Texas ser jättebra ut i 3D.
Angående VHS så har mina gamla Rockyfilmer börjat blöda färg. Det går sneda färgstreck när jag försöker se på dem. Även Disorganized Crime (1989) som man inte kan hitta så lätt längre.
Kul att folk försöker med VHS i alla fall. Jag gav upp tyvärr.

Visa signatur

Homer Simpson: "Internet! Is that thing still around?"

Continuously updating

Permalänk
Medlem
Skrivet av theailer:

Jaha, jag kör iofs biblioteket via emby och inte kodi direkt.

Skickades från m.sweclockers.com

Har hört talas om Emby tidigare, men inget jag testat ännu. Tar Emby över även scraping?

Visa signatur

Windows: [ NCASE M1 | i7 6700K 4C/8T | 16GB DDR4 | 1080Ti | 1.5TB SSD ]
macOS: [ Mac mini | i5 8500B 6C/6T | 16GB DDR4 | 256GB SSD ],
                        [ MBP 13" | i5 1038NG7 4C/8T | 16GB LPDDR4X | 512GB SSD ]
ESXi: [ Intel NUC | i7 10710U 6C/12T | 32GB DDR4 | 500GB SSD ]

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Lengab:

@Seziuo:
Jag har aldrig sett en Blueray film någonsin men det låter spännande. Jag skulle gärna vilja testa 3D teve hemma vilket tekniken tillåter. Om man fortsatt nämner vuxen filmer så kan jag tänka mig att Alexis Texas ser jättebra ut i 3D.
Angående VHS så har mina gamla Rockyfilmer börjat blöda färg. Det går sneda färgstreck när jag försöker se på dem. Även Disorganized Crime (1989) som man inte kan hitta så lätt längre.
Kul att folk försöker med VHS i alla fall. Jag gav upp tyvärr.

Du saknar alltså 3d vuxenfilmer på VHS ? Det var tider det när man hade röd gröna glasögon.

Är det verkligen nån som överhuvudtaget bryr sig om 3d tv idag, finns det någon som fortfarande tillverkar nått sånt ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

@Afrasbaba: Japp, det gör den.
Är även grymt om man har flera mediaspelare då allt körs från samma embyserver, så man kan fortsätta där man slutade tex.
Går ju att fixa i kodi med en sql databas oxo, men detta känns mkt smidigare.
Dra in det på nån test maskin å kolla, hyfsat användbart webui har det med.

Permalänk
Medlem

Idag använder vi ATV3 tillsammans med ITunes som bibliotek.

Vi laddar hem och lägger in alla filmer i Subler för att få bilder, text, information och chapter fungera i ATV3. (mkv, mp4 och något är filformaterna innan konverteringen)
Det blir till m4v sen efter den lilla konverteringen i Subler som tar max 5 minuter.

Då skapas även en ny fil som jag lägger in i ITunes på datorn. Nu borde filmen finnas i delat nätverk på apple tv. Där kan jag se all information jag behöver för att veta om filmen.

Nackdelen är att jag måste låta datorn stå igång och ibland så klarar den inte av jättestora filer. (tar det mer ström än en dedikerad mediedator?)
Fördelen är att det är sjukt smidigt och har snygg gränssnitt. Det har aldrig krånglat..

Nu ska vi byta mediaspelare då Apple TV åker ut...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ En snabb dator
📱 - Samsung S20
🧩 - Prusa MK3S MMU2S

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Oggaaaa:

Förvånad över att så få folk verkar bry sig om kvalitét, för nu är det ju ändå Sweclockers vi pratar om.
Nån enstaka som såg blueray och ingen som kör en vettig spelare som t.ex MPC-HC med MadVr http://madvr.com/ för folk som inte vet vad de är.

Kör själv så med HDMI till Recievern-->TV:n. Tycker det är stor skillnad från t.ex Plex med Chromecast.

PotPlayer funkar utmärkt med MadVR (och LAV). Kom ner från din höga häst.

Permalänk
Medlem

Chromecast för Netflix,viaplay osv

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

PotPlayer funkar utmärkt med MadVR (och LAV). Kom ner från din höga häst.

Haha kanske skulle specificerat MadVR lite mer då. Spelaren är väl inte lika noga ;). Menar väl mer att folk köpa nya dyra TV apparater men tittar komprimerade Netflix streams etc.

Visa signatur

I9 12900K|Asus Prime Z690-P WIFI D4|Noctua NH-D14|Samsung 850 1000gb|Asus RTX 3080 TUF|HyperX Fury 3600mhz CL17 32GB|EVGA Supernova 850w|Corsair 650D|Acer XB270HU

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Oggaaaa:

Haha kanske skulle specificerat MadVR lite mer då. Spelaren är väl inte lika noga ;). Menar väl mer att folk köpa nya dyra TV apparater men tittar komprimerade Netflix streams etc.

Jo absolut. Många vill ha de bästa prylarna men bryr sig inte så mycket om kvaliteten på innehållet sen, typ köper lurar för ett antal tusen plus en extern DAC osv. och kör sen Spotify utan att ens ställa in hög kvalitet...

Men Netflix kan ge helt ok kvalitet i mina ögon, så länge man ser till att faktiskt få ut 1080p i alla fall. Jag tror att många som klagar på kvaliteten på Netflix och liknande kör det i Chrome eller FF och då är det max 720p, Netflixappen eller OS:ets "egna" browser (Edge på W10) är kravet för att få mer än så. Videostreaming är lite som Spotify, man tar sämre kvalitet för att få smidigheten liksom.