Permalänk
Medlem

Grymt bygge !

Visa signatur

Laptop: HP z-book studio g3. i7-6830HQ.-32GB DDR4.-2x512GB nvme SSD RAID 0. thunderbolt 3

PC projekt : i5 4series, 32GB ram, 2x intel 500gbSSD, 4TB storage, 2x TITAN BLACK SLI, still building with a budget on 4000 kr

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Swekzter:

Grymt bygge !

Tackar! Själv så räknar jag med minst en fördubblad förbättring utseendemässigt

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Entusiast

Helgen är räddad... behöver inte oroa mig för att sitta sysslolös! Varendaste satans kabel ska sleevas

Permalänk
Medlem

Sweet! All lycka till med sleevingen! Tips är att ordna en god arbetsställning, ryggen tar lätt stryk om man sitter dåligt. Jag kunde knappt gå efter 4 timmar sleeving i tv-soffan

Visa signatur

Bygger:
■i7-6850k ■Asus rampage V E10 ■Dominator 32Gb 3,2GHz
■Asus GTX 1080 x2 sli ■Samsung 850 PRO 512Gb + 128Gb
■Corsair ax1200i ■Acer 27" IPS

Permalänk
Entusiast
Skrivet av tibbar:

Sweet! All lycka till med sleevingen! Tips är att ordna en god arbetsställning, ryggen tar lätt stryk om man sitter dåligt. Jag kunde knappt gå efter 4 timmar sleeving i tv-soffan

Tänkte mjukstarta imorgon med pumpen som ej är installerad för att få "the hang of it"... sen inför helgen så ska det mätas hur långa kablar som behövs. Sen har man som sagt en del att pillra med i helgen...

Sen ska jag klippa, kapa till och böja små bitar som kablarna ska gå igenom så det blir en riktigt snygg kabeldragning på baksidan också.... I've got nothing to hide!

Permalänk
Entusiast

Mjukstartade lite idag med kablage som redan var färdigt... blev väl inte kanonbra. Får se om man försöker fina till det lite

Permalänk
Entusiast

Idag ska kablaget förfinas på pumpen, samt borras hål i nya pumpfästet för att kunna dra genom kablarna för båda pumparna. Sen ska jag börja kika på små fästen som ska fästas på baksidan för en proper kabeldragning för samtliga kablar...

Permalänk
Entusiast

Sneak peek...

Permalänk

En liten fråga. Har ett R80 på väg hem, det enda jag har ett frågetecken om är avståndet mellan plåten där du har dina dubbla pumpar på samt till ytterkant ut mot där sidopanelen sitter. Kommer köra dubbla DDC pumpar och behöver veta hur långt det får sticka ut innan det når sidopanelen, om jag behöver planera om min dränering.

Permalänk
Medlem

Nice system. Good work on the sleeving of the pump.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Fundamentals:

En liten fråga. Har ett R80 på väg hem, det enda jag har ett frågetecken om är avståndet mellan plåten där du har dina dubbla pumpar på samt till ytterkant ut mot där sidopanelen sitter. Kommer köra dubbla DDC pumpar och behöver veta hur långt det får sticka ut innan det når sidopanelen, om jag behöver planera om min dränering.

Där har jag satt tumstocken direkt mot fronten...

Skrivet av Hukkel:

Nice system. Good work on the sleeving of the pump.

Thanks... will do some more sleeving shortly

Permalänk

@Zpnk: tänkte det här måttet, bifogar en illustrering

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Fundamentals:

@Zpnk: tänkte det här måttet, bifogar en illustrering

http://i64.tinypic.com/30msq5x.jpg

Permalänk
Entusiast

Påbörjade sleevingen ikväll och tog tag i den absolut värsta på en gång... 133cm 8-pin cpu. Mina fingertoppar gillar inte mig nu kan jag lova...

Permalänk
Entusiast

Blev tvingad att göra lite ändringar, då passade jag på att göra lite mindre korrigeringar. Testade lite alternativa lösningar för cpu-loopen...

Första alternativet som jag inte alls blev förtjust i när den väl var på plats. I min skalle så var den bra, men inte i verkligheten...

Andra tanken var att vända på loopen och köra pumpen direkt till cpu och radiator ner till reservoar. Blev mycket nöjd med böjen som jag otroligt nog fick till direkt på första försöket. Men med denna böj så hade pump till cpu blivit ett rör med flera 90-gradersböjar eller ett rör med två 45-graders och en 90-graders... då alla andra rör är antingen raka eller har en 90-graders och jag ville hålla mig till den inslagna vägen

Till slut så blev det så att jag körde på denna lösning som gör att jag håller mig på den inslagna rutten med raka rör eller 90-graders.

Passade även på att testa byta vätskan så att vita hamnade med loopen med vita fittings och svart med svart. Sneak peek...

Permalänk

Teaser bilder ogillas.. haha nemen ser ju fint ut! 🤛🏻

Visa signatur

PC master race!

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Kaninjägarn:

Teaser bilder ogillas.. haha nemen ser ju fint ut! 🤛🏻

Tackar... jo då kablaget inte är färdigt och det är lite småpillrande kvar som måste tas tag i så vill jag inte slänga upp en ful bild med standardkablarna dragna huller om buller

Permalänk
Medlem

Så jävla schmexit! Klart man följer!

Permalänk
Entusiast

Projektet har stått lite stilla på senaste tiden. Delvis har jag haft väldigt mycket privat, samt även varit i kontakt med ett företag gällande lite hjälp med projektet. Nu framöver så kommer det finnas mer tid över, samt att jag gjort klart med Stylingwebben.se med hjälp för mitt projekt

Stylingwebben kommer hjälpa mig med följande saker för att underlätta min kabelhantering och för att göra det lite stiligare...

* Precisionskniv + 10 extra bladd
* ATX & PCI-E stift uttagningsverktyg av Stylingwebben
* Kabelkammar för PC
* Kabelhållare
* Flatkabelhållare
* Buntband
* Sidavbitare
* Paracord 550 (Type III)

Permalänk
Entusiast

Som ni sett på mina sneak peeks så har jag gjort klart med det mesta och det är mestadels kablaget och lite andra mindre saker kvar att fixa.

Jag har ett längre tag varit i kontakt med @Metallicacid och bombarderat han med frågor som jag haft. Vem bättre att höra med tänkte jag?! Han har gladeligen besvarat alla mina frågeställningar och valde otroligt nog att hjälpa mig med mitt projekt, då det visade sig att vi inte bodde alltför långt från varandra. Så för ett gäng veckor sen så tog jag med alla saker och åkte ner till han och vi smällde ihop allt över en dag. Lite längre framöver så kommer det komma bilder och videoklipp på våran "byggardag"...

Stort tack till dig Justin med familj!

//Roger

Permalänk
Entusiast

Fick hem ett finfint litet paket med kabelkammar och andra bra delar att ha för kabelhanteringen, verktyg som underlättar för sleevingen samt en liten skalpelliknande sak för att skära ut fina delar som jag tänkt till kommande arbete med plexi.

Det enda bekymret jag stötte på är att den sleeve jag har som är PET är för hård och styv (that's what she said) för kabelkammarna. Så jag tog kontakt med Stylingwebben... och givetvis hjälper de till. Så nu kommer det lite paracord på posten

Paracord 550 (Type III)

Permalänk
Proffsmoddare
Permalänk
Medlem

Hur säger jag det här utan att det ska uppfattas som negativt?
Men hur får man sponsrat bygge utan att, kunna bygga själv?

Permalänk
Avstängd

Snyggt!
Dett a skall följas!!

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Entusiast
Skrivet av MetallicAcid:

Should post up the images with the busted bombs man

Once I get the new sleeving and can compare I will be sure to post pictures

Skrivet av ZyntaX:

Hur säger jag det här utan att det ska uppfattas som negativt?
Men hur får man sponsrat bygge utan att, kunna bygga själv?

Självklart måste man få undra/fråga

Orsaken jag vände mig till MetallicAcid var för att det visade sig att vi inte bodde alltför långt ifrån varandra och jag har surrat mycket med han om råd och tips. Han har hjälpt mig en del med hard tubing och visat små tips och knep. Det är inte så att jag bara stått på sidan om medan han gjort allt medan jag rullat tummarna och tittat på... jag har kollat ett otal videos med guider, läst guider och som du ser gjort förändringar på egen hand.

Eller vad tänkte du med att jag inte kunde bygga själv?

Skrivet av Mizzarrogh:

Snyggt!
Dett a skall följas!!

Tackar o bockar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zpnk:

Självklart måste man få undra/fråga

Orsaken jag vände mig till MetallicAcid var för att det visade sig att vi inte bodde alltför långt ifrån varandra och jag har surrat mycket med han om råd och tips. Han har hjälpt mig en del med hard tubing och visat små tips och knep. Det är inte så att jag bara stått på sidan om medan han gjort allt medan jag rullat tummarna och tittat på... jag har kollat ett otal videos med guider, läst guider och som du ser gjort förändringar på egen hand.

Eller vad tänkte du med att jag inte kunde bygga själv?

Tackar o bockar!

Det kom ut lite fel. Tänker mig attt sponsrade byggen är av personer som är proffs. Som har sin egen CNC fräs och 3D printer som byggt galna lösningar och därav får spons.
Det här känns som ett bygge från nån som lär sig sleeva och böja rör som vem som helst. Så det är alltså bara själva sponsen jag är förvånad över. Jag gillar och följer bygget

Permalänk
Entusiast
Skrivet av ZyntaX:

Det kom ut lite fel. Tänker mig attt sponsrade byggen är av personer som är proffs. Som har sin egen CNC fräs och 3D printer som byggt galna lösningar och därav får spons.
Det här känns som ett bygge från nån som lär sig sleeva och böja rör som vem som helst. Så det är alltså bara själva sponsen jag är förvånad över. Jag gillar och följer bygget

Ingen fara, man måste få fråga!

Skulle företag bara sponsra personer med intresse för att bygga eget och som har tillgång och kunskap när det kommer till sånt där så hade det nog varit väldigt få som fått sponsring. I min värld handlar det om exponering... ett ofantligt snyggt bygge där personen som gör det kanske inte visar upp det på lika många ställen eller marknadsför sig lika mycket/bra kontra ett bygge där modifikationerna är färre men exponeringen är mycket bättre. Då vet jag vad jag som företag hade valt

Detta är som sagt bara min personliga åsikt och tanke kring detta. Ställer mig ytterst tacksam till företagen som hjälpt mig och försöker betala tillbaks det så gott det bara går

Skrivet av MetallicAcid:

Should post up the images with the busted bombs man

Coming right up...

Fick häromdagen hem ett gäng meter paracord från stylingwebben. Till veckan hade jag tänkt sätta mig i lugn och ro och göra klart allt kablage och påbörja kabeldragningen i burken. Stila till det så gott det går!

Gällande kabelkammarna som MetallicAcid nämner så kan jag berätta att kabelkammarna inte fungerar särskilt bra med PET-sleeving. Sleeven är för styv och "omedgörlig" för att passa in särskilt bra. Så jag kontaktade stylingwebben som skickade ut paracord istället... här på förmiddagen så testade jag sleeva en kabel lite fort och provade. Resultatet blev mycket bättre och kammarna gick inte sönder som de gjorde med PET.

Med PET blev det så här:

Med Paracord fungerade det avsevärt mycket bättre!

Rent generellt tyckte jag att det var lättare att arbeta med Paracord. Fortare och lättare att få igenom kabeln samt att det inte blev samma friktion och ömmande i fingrarna... haha Är inget proffs på det här med sleeving, men det är min åsikt som lekman på området!

Permalänk
Entusiast

Satte igång lite lätt idag på morgonen och testade utan krympslang för att se om det blev bättre... tror jag gillar det mer

Permalänk
Entusiast

Kvällsnöje... och barnarbete

Permalänk
Avstängd

Den riktige Mästaren får ta vid när det felar för pappa...

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number