Bästa VPN eller anonymitetstjänst (främst för torrent)

Permalänk
Medlem

Någon som kan rekommendera en VPN för mina ändamål tro? Varit i banor på OVPN då jag redan testa dom och det har fungera bra, enda nackdelen att dom för tillfället har tappat sina amerikanska IP adresser vilket är ett hyfsat stort minus då jag och tjejen använder den amerikanska netflix rätt så mycket.

Ute efter ungefär detta:

*Amerikansk IP för Netflix
*Bra till torrents
*En publik IP

Inte säker ännu om allt kommer ligga i routern, isf är publik IP rätt krävande för t.ex CSGO/Minecraft servrar (om det nu inte går att ordna på andra sätt). Ska jag bara köra VPN på vissa enheter ist för router så är väl bara punk 1 och 2 nödvändig och lutar då mot PIA, tankar kring detta?

Visa signatur

CITERA SÅ JAG HITTAR TILLBAKA!
Fraktfritt på Inet

Permalänk
Medlem

@Zoubiey: Jag brukade köra en gratis kanadensisk VPN för et par år sedan, så jag kom åt nordamerikanskt utbud på NetFlix. Gratis innebar givetvis att de bytte lösen varje dag och man var tvungen att gå till deras sida varje dag och kopiera dagens lösen. Men det funkade... "http://www.freecanadavpn.com/"
Dagens lösen står upp till höger på sidan.

Förutom att lura NetFlix att du är i nordamerika, så är det inte mycket att ha, finns bätre här hemma för en billig månads peng.
Själv betalar jag 40kr i månaden för integrity-vpn.
Jag kör också med Open-VPN och stark kryptering.
Jag tappar ca 3-5% i hastighet på min 100/100 lina. Ping vet jag inte hur den påverkas, men givetvis blir den sämre när signalerna skall ta en omväg åt båda hållen, så när jag spelar har jag den inte på.

Visa signatur

Gått i träda. Åter om något år!

Permalänk

cyberghost 5 VPN har massor av utlands ip alternativ med schysst/ok hastighet i sin gratis version. Jag har själv använt dem till allt möjligt. Det enda de inte gillar att man gör med gratis versionen är att tanka torrents.

Till skillnad från många andra gratis vpn varianter som bara ger 10-30 minuter i stöten innan reconnect, så har jag för mig att man är uppkopplad minst 4-6 timmar på cyberghost 5 innan man med ett klick måste reconnecta. Sen så kan det hända man blir satt i kö om man har gratis version när man ska ansluter mot en server, men för mig har det aldrig tagit mer än 2-3 minuter som mest. har som sagt funkat till allt möjligt för mig, så jag tycker det var värt och rekommendera

Permalänk

Är det någon som använder AzireVPN i en asuswrt-merlin router? Jag får det inte att fungera, och supporten lyckas inte heller.

Då detta är något jag vill kunna använda så funderar jag på att byta vpn-tjänst. Har sett att både ovpn samt nordvpn kan göra just detta. Någon som använt nordvpn och kan säga om det är något att ha?

Vill helst inte byta till dd-wrt, men kanske får göra det om de andra tjänsterna inte är så bra vid just den här punkten.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

De bästa VPN är här

Permalänk
Medlem
Skrivet av emailshaike:

Någon som testat NordVPN med 1gbit-lina? Kan man få ut 100mbit+?

Visa signatur

Dator: Lian Li O11 Dynamic, R9 5900X, MSI X570 ACE, Corsair H150i Pro, G.Skill TridentZ@3733MhzCL16, ASUS RTX 3090 TUF OC, Firecuda 530 2TB, 990 Pro 2TB, Corsair RM850x.
Skärm: LG OLED 42C2

Permalänk
Medlem

Jag hade Anonine tidigare, men bytt till Mullvad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Markusas:

Någon som testat NordVPN med 1gbit-lina? Kan man få ut 100mbit+?

har provat alla möjliga vpn för att hitta en bra, använder I dag nordVPN och dom är helt okej tycker jag, har dock inte fiber (30mbit vdsl) och det problem jag har med dom alla är att dom är instabila, har inget emot 70-100ms men när det pendlar mellan 55 och 350 eller högre är det ett store problem, och det är ingen vpn vad jag har hittat som kan hålla det stadigt. (45ms normal, mot google)

Visa signatur

Main-Burk: Intel Core i7 7700k || 32gb Corsair || RTX 3080|| Benq XL2720Z x3 |
Server-Burk: Intel Xeon E-3 1270v2 || 32gb RAM || 2xQuad Intel NIC || Quardo P400 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av miklon:

Jag har kört med Private Internet Access i ett halvår eller nåt och tycker det har fungerat bra så gott som hela tiden. Det finns servrar över hela världen att välja mellan och jag kommer oftast upp i nära 100/100.

...

Har i över 10 år testat olika VPN bla Anonine, ovpn.se, Thourgard mm och fastnade till slut för PIA (Pivate Internet Access). Kör mot deras server i Holland för bästa fart.

Lite synd att de lagt ner servern i ryssland då jag har ett spel köpt där och då inte längre går att spela på Steam.

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem

Opera browser har inbyggd vpn, funkar bra för mig. Deras server ligger i Kanada.

Visa signatur

Old: NZXT Gurdian 921RB / 2500K 4.5MHz/ G.Skill Ripjaws 8GB 1600 MHz / 1TB Samsung SpinPoint F3 / Corsair Force 3 90GB / Asus P8Z68-V / AXP 850W / Zotac GTX580 1.5GB AMP 950 MHz / Samsung 22x DVDRW L/S / Windows 7 x64 / Artic Frezeer 13 pro.

New: NZXT 630 / MSI Z170A KRAIT GAMING 3X / 6600K 4.4 GHz/ Deepcool Captain 120 / Vengeance LPX White 16GB/ GTX1070 Dual 8GB / GQ 750W / Toshiba 1TB / WD Blue 2TB / Intenso 240GB / SteelSeries Apex 350 / Razer Abyssus / Acer Predator XB240H/ 6-pack Pripps.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gorham:

Opera browser har inbyggd vpn, funkar bra för mig. Deras server ligger i Kanada.

Den är bra, men strular lite när jag är på Youtube.

Permalänk
Medlem
Skrivet av yrfhar:

Har i över 10 år testat olika VPN bla Anonine, ovpn.se, Thourgard mm och fastnade till slut för PIA (Pivate Internet Access). Kör mot deras server i Holland för bästa fart.
http://i.imgur.com/eeO2DIR.png
Lite synd att de lagt ner servern i ryssland då jag har ett spel köpt där och då inte längre går att spela på Steam.

Går PIa att sätta upp i linux ? Eller har de någon egen jobbig windows klient?

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Medlem
Skrivet av moire:

Går PIa att sätta upp i linux ? Eller har de någon egen jobbig windows klient?

Finns att ladda ner klient för linux här
https://www.privateinternetaccess.com/pages/client-support/

Jag kör med win 10 och PIA funkar perfekt. Verkar även som att de har uppgraderat sina servrar då jag förra året låg på ca 200-240Mbit ner och nu ca 350-380 Och det med 10ms ping.
Kan verkligen rekommendera PIA VPN

Edit: Vill du verkligen slippa klienten så verkar det gå med OpenVPN inställningar i Linux: https://www.youtube.com/watch?v=Vi0EpER9DXo

Visa signatur

6800 XT - Ryzen 5900x - 32GB G.Skill 3733mhz - Asus Strix X570-E - Noctua NH-D15
WD SN750 1TB - Samsung 960 Evo - 850 Evo 1TB - 750 Evo
Corsair HX750i - NZXT Phantom 630 - LG S2721DGFA
Razer Deathadder 2013 - HyperX Alloy Core - Sennheiser GSP 350

Permalänk
Medlem

PIA har också en proxytjänst man får på köpet men servern ligger i Holland. https://youtu.be/Hz1S5aVqkBY har annars ett erbjudande från pure vpn för livstid VPN för några hundralappar. Har även sett detta erbjudande förr och vet inte om de är något att ha?

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem
Skrivet av SpeedRebirth:

Finns att ladda ner klient för linux här
https://www.privateinternetaccess.com/pages/client-support/

Jag kör med win 10 och PIA funkar perfekt. Verkar även som att de har uppgraderat sina servrar då jag förra året låg på ca 200-240Mbit ner och nu ca 350-380 Och det med 10ms ping.
Kan verkligen rekommendera PIA VPN

Edit: Vill du verkligen slippa klienten så verkar det gå med OpenVPN inställningar i Linux: https://www.youtube.com/watch?v=Vi0EpER9DXo

Jag kör ovpn just nu på en headless box, men är inte nöjd med hastigheten på torrents

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Medlem
Skrivet av moire:

Jag kör ovpn just nu på en headless box, men är inte nöjd med hastigheten på torrents

Beror ju helt på vilken server du är uppkopplad på och vilken hastighet den klarar av. Vet inte vad headless box är, men det är viktigt att hårdvaran där vpn programmet är installerat har den prestandan som krävs. Går tex köra VPN på min router RT-AC66U men då går det bara i 10mbit/s då routerns processor inte pallar mer

Visa signatur

6800 XT - Ryzen 5900x - 32GB G.Skill 3733mhz - Asus Strix X570-E - Noctua NH-D15
WD SN750 1TB - Samsung 960 Evo - 850 Evo 1TB - 750 Evo
Corsair HX750i - NZXT Phantom 630 - LG S2721DGFA
Razer Deathadder 2013 - HyperX Alloy Core - Sennheiser GSP 350

Permalänk
Medlem

Jag har också OVPN.se, men har ett problem.. På min stationära funkar det galant med torrent (+7mbit/s). Men när det gäller på min server så funkar det inte alls. Den hoppar som en riktig jojo (200kbit/s-6mbit/s) servern har en i3 och 4gb ram. Är det de som kan vara problemet?

Visa signatur

i5 2500k @ 4.0Ghz | ASRock Z68 Extreme4 Gen 3 | Fractal Design R2 | Gigabyte 5870 CF | Fractal Design Tesla 650W 80+

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZippE-:

Jag har också OVPN.se, men har ett problem.. På min stationära funkar det galant med torrent (+7mbit/s). Men när det gäller på min server så funkar det inte alls. Den hoppar som en riktig jojo (200kbit/s-6mbit/s) servern har en i3 och 4gb ram. Är det de som kan vara problemet?

Vad har du för bandbredd till servern? Det kan mycket väl vara att din server inte klarar av krypteringen.

/N0iZE

Visa signatur

OS: MacOS/ Windows 10 Pro 64-bit MB: ASUS-Z97-A CPU: i7 4790k
NÄTAGG: EVGA SUPERNOVA G2
RAM: 32768 MiB GPU: 1070 FTW Chassi: Fractal Design R4
MBP 13" i5 | 256GB | 16GB RAM | MID 2014

Permalänk
Medlem
Skrivet av N0iZE:

Vad har du för bandbredd till servern? Det kan mycket väl vara att din server inte klarar av krypteringen.

/N0iZE

Jag har 100/10 till server och stationära

Visa signatur

i5 2500k @ 4.0Ghz | ASRock Z68 Extreme4 Gen 3 | Fractal Design R2 | Gigabyte 5870 CF | Fractal Design Tesla 650W 80+

Permalänk
Medlem

RAM och cpu är väldigt viktigt för kryptering. 4GB är extremt lite för en server. Ta upp Task Manager så ser du vad som används mest

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

6800 XT - Ryzen 5900x - 32GB G.Skill 3733mhz - Asus Strix X570-E - Noctua NH-D15
WD SN750 1TB - Samsung 960 Evo - 850 Evo 1TB - 750 Evo
Corsair HX750i - NZXT Phantom 630 - LG S2721DGFA
Razer Deathadder 2013 - HyperX Alloy Core - Sennheiser GSP 350

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZippE-:

Jag har också OVPN.se, men har ett problem.. På min stationära funkar det galant med torrent (+7mbit/s). Men när det gäller på min server så funkar det inte alls. Den hoppar som en riktig jojo (200kbit/s-6mbit/s) servern har en i3 och 4gb ram. Är det de som kan vara problemet?

Tidiga i3 cpu:er har inte stöd för AES:NI, vilken generation är det du har?

Permalänk
Medlem

Jag testar just nu PrivateVPN.com. Jag har precis börjat, men nu under fredagen har jag fått ut bra hastigheter (runt 90/95, 2-3ms). Jag har annars 100/100 och 1-2ms.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gropenator:

Tidiga i3 cpu:er har inte stöd för AES:NI, vilken generation är det du har?

Jag använder en i3 3225@3,3Ghz, det borde vara en ivy bridge?

Visa signatur

i5 2500k @ 4.0Ghz | ASRock Z68 Extreme4 Gen 3 | Fractal Design R2 | Gigabyte 5870 CF | Fractal Design Tesla 650W 80+

Permalänk
Medlem

@ZippE-:
Den har inte stöd för det, enda i3:an från den generation som har det är i3-2115C.

Kör OpenVPN på laptop i5:or som prestandamässigt verkar vara ungefär likvärda en i3-3225:a, men får ut 100mbit+ tack vare att de har AES:NI.

Permalänk
Medlem

Jag kör ipredator.se och är mycket nöjd. Prövade nyss på Bredbandskollen och fick 40/50 mbit via trådlöst (betalar för 100/100).

Visa signatur

PS4 & Macbook Pro.

Utlandssvensk sedan många år. Citera för svar.

Permalänk
Medlem

Jag har landat att köra
1. anonine.com (har haft den tidigare för 2-3 år sedan och då var den perfekt) 60 SEK / månad
2. privatevpn.com 80 SEK / månad
3. azirevpn.com 49 SEK / månad

Vilken ska jag välja för bästa nerladdningsfarten med fri data?

Visa signatur

Bildblog: johaneek.eekonline.se

PC: i5 6600K, Radeon Vega 64, Corsair Vengeance LPX Black DDR4
LAPTOP: Microsoft surface book 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av insu:

Jag har landat att köra
1. anonine.com (har haft den tidigare för 2-3 år sedan och då var den perfekt) 60 SEK / månad
2. privatevpn.com 80 SEK / månad
3. azirevpn.com 49 SEK / månad

Vilken ska jag välja för bästa nerladdningsfarten med fri data?

Ingen av dem? OVPN får jag inte över 110 120 Mbit, någon rekommenderade PIA. Jag har inte testat PIA själv än.

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Medlem

@moire: Antar du testat servern från Nederländerna? Ger mig alltid mer än Svenska. Runt 200/150 på mitt 250/100. Alltid 7+ mb/s på torrents. Mer än nöjd.

Visa signatur

- 13600K | ASUS 3080 | 32GB DDR5 | XB271HU -

Permalänk
Medlem

Det här är de lägsta jag får under ett dygn (kl 20.00 är det väldigt många som använder nätet). Högsta jag fått är ~480/51 på min 500/50 lina. Och har sett mer än 20+MB/s på torrents.

PIA VPN såklart Och ja, det är med kryptering

Visa signatur

6800 XT - Ryzen 5900x - 32GB G.Skill 3733mhz - Asus Strix X570-E - Noctua NH-D15
WD SN750 1TB - Samsung 960 Evo - 850 Evo 1TB - 750 Evo
Corsair HX750i - NZXT Phantom 630 - LG S2721DGFA
Razer Deathadder 2013 - HyperX Alloy Core - Sennheiser GSP 350

Permalänk
Medlem

Jag använder OVPN men får när jag testar bredbandskollen/speedtest nästan dubbla hastigheten med VPN på vs utan, någon som vet vad det kan bero på?

Visa signatur

5600x, x470-f, 3080 10GB