Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Tips på extern hårddisk till PS4?

Permalänk

Tips på extern hårddisk till PS4?

Hejsan! Jag skulle vilja ha tips på bra externa hårddiskar till PS4/Playstation 4. Det är nämligen så här att PS4 i en kommande uppdatering kommer att få stöd för externa hårddiskar, där man kan lagra sina spel (källa: http://blog.us.playstation.com/2017/02/03/ps4-system-software... ).

Ett krav för mig är att hårddiskens utrymme skall vara på minst 2 TB, min PS4-samling växer ibland och PS4-spel tar mycket plats (kan röra sig om mellan 20 GB och 60 GB, finns ju även mindre spel). Maxbeloppet är runt 2000 kr för den externa hårddisken du tipsar om. Jag har nämligen tittat på externa hårddiskar och så, och jag känner till att PS4:ans interna hårddisk körs på 5400 RPM. Går det bra med externa hårddiskar på 5400 RPM eller rekommenderas det högre hastigheter? Kan det bli för långsamt för PS4:an?

Sony säger att den externa hårddisken behöver vara USB 3.0-kompatibel och det högsta utrymmet är 8 TB.

Tack för svar i förhand!

Permalänk
Medlem

En fråga bara, är den interna redan uppgraderad?

Annars är det ett alternativ, då du kan få hyfsat stora diskar och jag förmodar att en disk som går via USB istället för SATA-gränssnittet får sämre prestanda.

Finns det inte redan tester på det så är det något som lär dyka upp så fort uppdateringen släpps.