Icloud accepterar inte mitt lösenord

Permalänk
Inaktiv

Icloud accepterar inte mitt lösenord

Har i princip återställt hela datorn på nytt, allt gör jag om, lösenord och sånt. Just Icloud vägrar acceptera mig gå vidare för att logga in, skriver in rätt ID och lösenord men ändå så funkar det inte. Har läst vad Apple support säger och det är inte till så jättemycket hjälp, vad ska jag göra f*n?

Permalänk
Medlem

Säger dom att du har fel lösenord så kanske du har fel lösenord?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av m4gnify:

Säger dom att du har fel lösenord så kanske du har fel lösenord?

Kan ju logga in på logga in på Apple konto och jag har samma lösenord på min Iphone. Skrev tydligt att jag inte ändrat lösenord, försöker du göra dig lustig?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MJÖLEN:

Kan ju logga in på logga in på Apple konto och jag har samma lösenord på min Iphone. Skrev tydligt att jag inte ändrat lösenord, försöker du göra dig lustig?

Du var inte helt tydlig med att du var 101% säker på lösenordet.

Kan inget om apple-id men är det inte som ett vanligt konto, finns en återställ lösenord funktion. Pröva isåfall att återställa lösenordet till ett nytt och pröva med det.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon273333:

Du var inte helt tydlig med att du var 101% säker på lösenordet.

Kan inget om apple-id men är det inte som ett vanligt konto, finns en återställ lösenord funktion. Pröva isåfall att återställa lösenordet till ett nytt och pröva med det.

Lösenordet ändrar jag inte men visst, tolka som ni vill. Finns ingen anledning till att ändra lösenord för att man återställt en dator?

Men skit i det fan!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MJÖLEN:

Lösenordet ändrar jag inte men visst, tolka som ni vill. Finns ingen anledning till att ändra lösenord för att man återställt en dator?

Men skit i det fan!

Vart med om flera gånger då det är TS som gör ett enkelt misstag som fel lösenord, men nu när du har nämnt att du inte har det så gav jag bara en möjlig lösning då det du uppger verkar vara en slags bugg så får man väll pröva sig fram med alla lösningar man kommer på. Ingen som behöver vara otrevlig för det.

Permalänk
Medlem

Du kan behöva godkänna den nya inloggningen från en annan enhet som är inloggad på samma iCloud konto. Har råkat ut för liknande i MacOS och var då tvungen att godkänna via min iPhone.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon273333:

Vart med om flera gånger då det är TS som gör ett enkelt misstag som fel lösenord, men nu när du har nämnt att du inte har det så gav jag bara en möjlig lösning då det du uppger verkar vara en slags bugg så får man väll pröva sig fram med alla lösningar man kommer på. Ingen som behöver vara otrevlig för det.

Har gjort det förr, båda på min MAac jag använder just nu och på en Air. Gjort det på Iphone4, Iphone5 och Ipone7 så jag vet om jag ÄNDRAT eller inte ett lösenord!

Otrevlig? Du tar det som att jag bemötte dig otrevlig? Då förtjänar du det verkligen! Gå och dumförklara någon annan gärna!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av dpa:

Du kan behöva godkänna den nya inloggningen från en annan enhet som är inloggad på samma iCloud konto. Har råkat ut för liknande i MacOS och var då tvungen att godkänna via min iPhone.

Får upp en kod på telefonen, som jag sa så kommer jag in i Apple ID med verifieringen men sen går det inte längre än så. Har behövt förr att nollställa Icloud av en annan orsak men det har inte varit så som det är nu.

Följde vad Apple support säger, ändra lösenord vilket jag gjorde nu men även det funkar inte.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MJÖLEN:

Har gjort det förr, båda på min MAac jag använder just nu och på en Air. Gjort det på Iphone4, Iphone5 och Ipone7 så jag vet om jag ÄNDRAT eller inte ett lösenord!

Otrevlig? Du tar det som att jag bemötte dig otrevlig? Då förtjänar du det verkligen! Gå och dumförklara någon annan gärna!

I dina otrevliga fraser har du använt "ni" och eftersom vi var två som hade skrivit antar att jag du syftade på oss två. Och du hade citerrat mig.

Jag har inte sagt att du har ändrat ditt lösenord, jag har sagt att du kan pröva att ändra det.

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd låst*

Tråd låst tack vara en otacksam och otrevlig attityd.

Citat:

§1.1 Var trevlig och respektera andra.

/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...