Ny speldator, kring 30k inklusive skärm

Permalänk
Medlem

Ny speldator, kring 30k inklusive skärm

Sweclockare - vill höra åsikter om följande bygge (sätter ihop själv):

1 x be quiet! Dark Power Pro P11 1000W, Nätdel
1 x Samsung 960 EVO 500 GB, Solid State Drive
1 x G.Skill DIMM 32 GB DDR4-3200 Kit, RAM (här kan det ev. bli 16 Gb istället)
1 x Intel® Core™ i7-7700K, Processor
1 x be quiet! Silent Loop 240mm, CPU-kylare
1 x ZOTAC GeForce GTX 1080 Ti Founders Edition (märke oväsentligt, kommer så småningom att vattenkylas)
1 x be quiet! DARK BASE PRO 900, Big-Tower-Chassi
1 x Microsoft Windows 10 Home 64bit
1 x LG BH16NS55, Blu-ray (i valet och kvalet på denna, ifall det behövs alls)
1 x ASUS MAXIMUS IX CODE, Moderkort

Till detta följande monitor:
1 x Acer Predator X34A, LED-Monitor (vill kunna justera gamma, därför inte Asus motsvarighet)

Syftet med datorn primärt spel. Just nu BF1, Civ V, Civ VI, kommande Mass Effect: Andromeda, Witcher III. Vill också köra rally framöver. Köper dator varje gång CiV kommer i ny version - har inte köpt sedan 2010/2011 (kommer inte ihåg), därav den (för mig åtminstone) stora satsningen.

Vad säger ni, ligger jag rätt på det komponentmässigt? Priset blir vad det blir (men blir det för mycket blir det inget alls )

/Ola

Visa signatur

-Det är timjan i, sade Toke med bruten röst.

Ett liv, ett lag

Permalänk
Skrivet av RoedeOrm:

Sweclockare - vill höra åsikter om följande bygge (sätter ihop själv):

1 x be quiet! Dark Power Pro P11 1000W, Nätdel
1 x Samsung 960 EVO 500 GB, Solid State Drive
1 x G.Skill DIMM 32 GB DDR4-3200 Kit, RAM (här kan det ev. bli 16 Gb istället)
1 x Intel® Core™ i7-7700K, Processor
1 x be quiet! Silent Loop 240mm, CPU-kylare
1 x ZOTAC GeForce GTX 1080 Ti Founders Edition (märke oväsentligt, kommer så småningom att vattenkylas)
1 x be quiet! DARK BASE PRO 900, Big-Tower-Chassi
1 x Microsoft Windows 10 Home 64bit
1 x LG BH16NS55, Blu-ray (i valet och kvalet på denna, ifall det behövs alls)
1 x ASUS MAXIMUS IX CODE, Moderkort

Till detta följande monitor:
1 x Acer Predator X34A, LED-Monitor (vill kunna justera gamma, därför inte Asus motsvarighet)

Syftet med datorn primärt spel. Just nu BF1, Civ V, Civ VI, kommande Mass Effect: Andromeda, Witcher III. Vill också köra rally framöver. Köper dator varje gång CiV kommer i ny version - har inte köpt sedan 2010/2011 (kommer inte ihåg), därav den (för mig åtminstone) stora satsningen.

Vad säger ni, ligger jag rätt på det komponentmässigt? Priset blir vad det blir (men blir det för mycket blir det inget alls )

/Ola

Är nog närmare 35-40k ?

Men ser mkt bra ut tkr jag iaf.

Permalänk
Medlem

Ominominomi>>Du har rätt, det är skärmen som spränger banken. Vill gärna ha widescreen, provade hos en kamrat och det var en härlig känsla.

I övrigt inga tankar? Nära köpknappen!!

Visa signatur

-Det är timjan i, sade Toke med bruten röst.

Ett liv, ett lag

Permalänk
Medlem
Skrivet av RoedeOrm:

Sweclockare - vill höra åsikter om följande bygge (sätter ihop själv):

1 x be quiet! Dark Power Pro P11 1000W, Nätdel
1 x Samsung 960 EVO 500 GB, Solid State Drive
1 x G.Skill DIMM 32 GB DDR4-3200 Kit, RAM (här kan det ev. bli 16 Gb istället)
1 x Intel® Core™ i7-7700K, Processor
1 x be quiet! Silent Loop 240mm, CPU-kylare
1 x ZOTAC GeForce GTX 1080 Ti Founders Edition (märke oväsentligt, kommer så småningom att vattenkylas)
1 x be quiet! DARK BASE PRO 900, Big-Tower-Chassi
1 x Microsoft Windows 10 Home 64bit
1 x LG BH16NS55, Blu-ray (i valet och kvalet på denna, ifall det behövs alls)
1 x ASUS MAXIMUS IX CODE, Moderkort

Till detta följande monitor:
1 x Acer Predator X34A, LED-Monitor (vill kunna justera gamma, därför inte Asus motsvarighet)

Syftet med datorn primärt spel. Just nu BF1, Civ V, Civ VI, kommande Mass Effect: Andromeda, Witcher III. Vill också köra rally framöver. Köper dator varje gång CiV kommer i ny version - har inte köpt sedan 2010/2011 (kommer inte ihåg), därav den (för mig åtminstone) stora satsningen.

Vad säger ni, ligger jag rätt på det komponentmässigt? Priset blir vad det blir (men blir det för mycket blir det inget alls )

/Ola

Tycker att 1100W är lite overkill.
LG BH16NS55, Blu-ray , vad ska du med detta till?
ASUS MAXIMUS IX CODE, har du en motivering till att köpa ett sådant pass dyrt moderkort?

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orici:

Tycker att 1100W är lite overkill.
LG BH16NS55, Blu-ray , vad ska du med detta till?
ASUS MAXIMUS IX CODE, har du en motivering till att köpa ett sådant pass dyrt moderkort?

Orici, du har ett par poänger. Blu-ray-spelaren får stryka på foten. Jag är såpass gammal att en optisk läsare följer med av gammal vana. Moderkortet, har enbart motiveringen att jag vill ha ett bra moderkort som är lättarbetat vid överklockning. Har du andra, billigare, förslag? Det vore bra, behöver kommer ner ett par tusen.

Visa signatur

-Det är timjan i, sade Toke med bruten röst.

Ett liv, ett lag

Permalänk
Medlem
Skrivet av RoedeOrm:

Orici, du har ett par poänger. Blu-ray-spelaren får stryka på foten. Jag är såpass gammal att en optisk läsare följer med av gammal vana. Moderkortet, har enbart motiveringen att jag vill ha ett bra moderkort som är lättarbetat vid överklockning. Har du andra, billigare, förslag? Det vore bra, behöver kommer ner ett par tusen.

Om du inte ska överklocka för att köra benchmarks och slå rekord utan bara vill öka hastigheten lite vid spelande så duger i stort sätt alla moderkort. t.ex https://www.inet.se/produkt/1900170/asus-strix-z270f-gaming#m...

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"