Permalänk
Skrivet av mikael_a1:

ok, väntar med detta och kollar min fps i spelet.

vad är ett bra fps?

Över 120. Men helt ärligt stäng av skiten ändå även om du inte har fps problem, själva känslan av hög FPS är väldigt givande och på något sätt så märker man skillnad. Kanske sitter i huvudet men Skulle jag ha 300fps istället för 120 skulle jag känna att det går mycket smidigare. Sen kan det vara bra att ha mer än vad som krävs pga att saker som smokes & molotovs kan göra att du får FPS-dropp i spelet vilket kan resultera i att du laggar när du är inne eller jämte en smoke t.ex.

Visa signatur

i7 7700K // Radeon RX 480 8GB // Corsair 16GB DDR4 3000Mhz CL15
Vengeance // MSI Z270 TOMAHAWK // Samsung 850 EVO 500GB // Fractal Design Integra M 550W

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av tripletutorial:

Över 120. Men helt ärligt stäng av skiten ändå även om du inte har fps problem, själva känslan av hög FPS är väldigt givande och på något sätt så märker man skillnad. Kanske sitter i huvudet men Skulle jag ha 300fps istället för 120 skulle jag känna att det går mycket smidigare. Sen kan det vara bra att ha mer än vad som krävs pga att saker som smokes & molotovs kan göra att du får FPS-dropp i spelet vilket kan resultera i att du laggar när du är inne eller jämte en smoke t.ex.

ok, skall kolla min fps inne i spelet vid tillfälle.

Märker jag någon skillnad på medium och high inställningar?

Vilka grafikinställningar klarar jag mig utan?

Permalänk
Medlem

CS GO handlar inte så mycket om att man skall maxa inställningar utan att spelet skall "flyta" så bra som möjligt. 200-300 FPS rekommenderar jag och titta på hur andra spelar. Rusa inte först och försök att hålla siktet där du tror/vet att fienden brukar dyka upp.
Skjut i salvor och inte full automateld. Försök räkna med rekylen och sänk siktet lite medans salvan skjuts..svårt att förklara men det finns bra Youtube videos på detta.
Framför allt...om du vill bli bra på CS GO skall du spela MYCKET. Rutin är nyckeln till bra spel.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av KingCobra:

CS GO handlar inte så mycket om att man skall maxa inställningar utan att spelet skall "flyta" så bra som möjligt. 200-300 FPS rekommenderar jag och titta på hur andra spelar. Rusa inte först och försök att hålla siktet där du tror/vet att fienden brukar dyka upp.
Skjut i salvor och inte full automateld. Försök räkna med rekylen och sänk siktet lite medans salvan skjuts..svårt att förklara men det finns bra Youtube videos på detta.
Framför allt...om du vill bli bra på CS GO skall du spela MYCKET. Rutin är nyckeln till bra spel.

ok, verkar som man har flera timmars spelande framför sig då

Vad gör man för fel taktikmässigt när det känns som man blir skjuten i ryggen hela tiden?

Så jag skall satsa på en M4 som förstavapen?

Permalänk
Medlem

Gör dig själv en tjänst, spela mycket deathmatch och casual matcher, ge fan i matchmaking i något halvår.
Spela ett halvår så du får någorlunda spelförståelse och kan "calla" spots på kartorna osv. Sen kan du börja spela matchmaking.

Ställ ner alla grafikinställningar så du får ut max fps.

Snart är du proffs, CPL Dallas nästa!

Visa signatur

Chassi: Fractal Meshify, Skärm: LG C2 oled, GPU: AMD 6950XT, CPU: Ryzen 5800X3D, M2: 1TB , SSD: 480GB, M2 1TB, PSU: Dark Power Pro 1500W, Mobo: ASUS TUF GAMING X570-PLUS, RAM: 32GB Ripjaws @ 3600MT, Mus: Logitech G502X Matta: Steelseries QcK Heavy, Tbord: Logitech MX Mech Mini, Hörlurar: BD DT1990 Pro, DT770 PRO, Superlux HD-668B, Sennheiser HD599 OS: Win11. AI: Tascam US-20x20, Monitorer: Yamaha HS7 x2.
Citera när ni svarar! :)

Permalänk
Skrivet av mikael_a1:

ok, skall kolla min fps inne i spelet vid tillfälle.

Märker jag någon skillnad på medium och high inställningar?

Vilka grafikinställningar klarar jag mig utan?

Nja man märker inte riktigt skillnad grafiksmässigt MEN vissa inställningar borde vara på HIGH för att kunna se över t.ex molotov smokes vilket kan ge dig ett bra övertag. Vilka det är vet jag inte riktigt så det får du googla!

Visa signatur

i7 7700K // Radeon RX 480 8GB // Corsair 16GB DDR4 3000Mhz CL15
Vengeance // MSI Z270 TOMAHAWK // Samsung 850 EVO 500GB // Fractal Design Integra M 550W

Permalänk
Medlem

Föredrar Arms Race (Kapprustning) i början för att lära dig alla vapnen och hur de funkar. Sedan gå vidare till Casual sedan Deathmatch sen Matchmaking/MM/Ranked. Att börja med DM (deatchmatch) är inget jag rekkomenderar då man kommer bli skjuten i ryggen så mkt av folk som spawnar bakom en.

Har bindat om min mic knapp till Mouse3 (sidoknappen) och trycker in den när jag vill öppna min mick och prata med laget, ge callouts "One Mid" etc.

Gå in i spelinställningar/mouse/keyboard och kolla vilka knappar du kan trycka på och vad dem gör så lär du dig dem snabbt, du kan också binda om knapparna där.

Om du vill lära dig lite hur man håller på vissa maps etc så rekkomenderar jag att kolla lite på proscenen. Är en finalmatch imorgon på ESL Katowice i Polen https://www.twitch.tv/esl_csgo böjar vid 18 och är en Best Of 5 (BO5) alltså 5 mapps. Gå in där och kika lite så kommer du lära dig en hel del.

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Extremaz:

Föredrar Arms Race (Kapprustning) i början för att lära dig alla vapnen och hur de funkar. Sedan gå vidare till Casual sedan Deathmatch sen Matchmaking/MM/Ranked. Att börja med DM (deatchmatch) är inget jag rekkomenderar då man kommer bli skjuten i ryggen så mkt av folk som spawnar bakom en.

Har bindat om min mic knapp till Mouse3 (sidoknappen) och trycker in den när jag vill öppna min mick och prata med laget, ge callouts "One Mid" etc.

Gå in i spelinställningar/mouse/keyboard och kolla vilka knappar du kan trycka på och vad dem gör så lär du dig dem snabbt, du kan också binda om knapparna där.

Om du vill lära dig lite hur man håller på vissa maps etc så rekkomenderar jag att kolla lite på proscenen. Är en finalmatch imorgon på ESL Katowice i Polen https://www.twitch.tv/esl_csgo böjar vid 18 och är en Best Of 5 (BO5) alltså 5 mapps. Gå in där och kika lite så kommer du lära dig en hel del.

ok, verkar som en bra ide att lära sig nivåerna och banorna i ordningen som du beskriver ovan.

Med tanke på Twitch; vilka kanaler är bra att följa?

funderar på att skaffa denna gamingmusen: https://www.komplett.se/product/867018/datorutrustning/kringu...

Bra gamingmus till det priset?

Permalänk

Warowl har många bra guider som hjälper dig komma in i hur spelet fungerar och spelas.

https://www.youtube.com/user/TheWarOwl

Permalänk
Medlem

Hej Mikael, jag håller på lära upp en kompis i CS:Go just nu. Om du vill så kan jag även lära upp dig in-game! Återkom på PM om detta vore intressant.

Visa signatur

GPU: RTX 2080TI CPU: Ryzen 9 3900X. PSU: Corsair 1000W. RAM: 32GB (16x2).

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av SebKro:

Hej Mikael, jag håller på lära upp en kompis i CS:Go just nu. Om du vill så kan jag även lära upp dig in-game! Återkom på PM om detta vore intressant.

tack gärna. har skickat pm

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Olay3rolay3r:

Warowl har många bra guider som hjälper dig komma in i hur spelet fungerar och spelas.

https://www.youtube.com/user/TheWarOwl

tack för tips

hur kollar man/vilken knapp aktiverar siktet när man får AWP och snipergevär?

Varför dör jag så lätt medans andra tar flera träffar? Har MP4 gevär.

vad skall jag välja om man bara vill spela med riktiga personer och inga bottar?

Hur aktiverar jag micen i spelet?