Flera CS:GO servrar på samma dator?

Permalänk
Medlem

Flera CS:GO servrar på samma dator?

Tjena, det är så att jag är ansvarig för en CS:GO turnering som kommer gå av stapeln 14-16:e April men har stött på ett problem.

Servern är färdigconfad med meta/sourcemod och BFG Warmod installerat så det är all good.
Men det kommer ju behövas fler lika dana servrar för att gruppspelet ska gå så fort som möjligt.
Så nu undrar jag helt enkelt hur får man upp flera serverklienter på samma dator?

Försökt att läsa mig till men verkar sjukt krångligt och omständigt!

Tacksam för all hjälp jag kan få.

// Marcus

Visa signatur

🏬: Gigabyte Aorus X570 Master 🔲: AMD Ryzen R5 5600X ❄️: Cooler Master Hyper212 BE 🏴: ASUS RX 6700 XT DUAL
🗄️: Fractal Define 7 Compact 🔌: EVGA B5 850W 🎞️: 32GB HyperX Beast 3600Mhz 💾: Crucial 512 GB
🖥️: ROG STRIX XG27WQ 🖱️: Corsair Scimitar RGB Elite ⌨️: K70 RGB TKL CHAMPION SERIES 🎧: Corsair H55 📶: Archer C80

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gyhlen:

Tjena, det är så att jag är ansvarig för en CS:GO turnering som kommer gå av stapeln 14-16:e April men har stött på ett problem.

Servern är färdigconfad med meta/sourcemod och BFG Warmod installerat så det är all good.
Men det kommer ju behövas fler lika dana servrar för att gruppspelet ska gå så fort som möjligt.
Så nu undrar jag helt enkelt hur får man upp flera serverklienter på samma dator?

Försökt att läsa mig till men verkar sjukt krångligt och omständigt!

Tacksam för all hjälp jag kan få.

// Marcus

Kör med en annan port?

Kör du Windows eller Linux?

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem

Det går ju annars bara kopiera server mappen du har för csgo ett par gånger och sedan köra en egen instans med en annan port från varje.

Med andra ord
C:\csgo1
C:\csgo2
Osv. Och för varje mapp byter du port i configen och startar.

Andra har sagt att köra flera servrar från samma installation (mapp) är svårt och det är enklare att bara göra flera.

Då får du ju samma inställningar på alla servrar och skillnaden är bara vilken port dom ansluter till.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

är otroligt lätt, du byter bara porten som servern kör på. du kan köra hur många du vill.

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

Kör med en annan port?

Kör du Windows eller Linux?

Kommer köras på Windows Server

Skrivet av Elghinnarisa:

Det går ju annars bara kopiera server mappen du har för csgo ett par gånger och sedan köra en egen instans med en annan port från varje.

Med andra ord
C:\csgo1
C:\csgo2
Osv. Och för varje mapp byter du port i configen och startar.

Andra har sagt att köra flera servrar från samma installation (mapp) är svårt och det är enklare att bara göra flera.

Då får du ju samma inställningar på alla servrar och skillnaden är bara vilken port dom ansluter till.

Skickades från m.sweclockers.com

Testade detta med launch options för för exe filen men utan lycka. Sett andra guider göra det så tycker det är konstigt att det inte funkar.
För det som händer är helt enkelt att när jag trycket upp den nya servern och har en uppe redan så stängs den förra ner och den nya öppnas.

Skrivet av Christley:

är otroligt lätt, du byter bara porten som servern kör på. du kan köra hur många du vill.

Se svar högre upp

Verkligen tacksam för all hjälp!

// Marcus

Visa signatur

🏬: Gigabyte Aorus X570 Master 🔲: AMD Ryzen R5 5600X ❄️: Cooler Master Hyper212 BE 🏴: ASUS RX 6700 XT DUAL
🗄️: Fractal Define 7 Compact 🔌: EVGA B5 850W 🎞️: 32GB HyperX Beast 3600Mhz 💾: Crucial 512 GB
🖥️: ROG STRIX XG27WQ 🖱️: Corsair Scimitar RGB Elite ⌨️: K70 RGB TKL CHAMPION SERIES 🎧: Corsair H55 📶: Archer C80

Permalänk
Avstängd

@Gyhlen:

Kör med CMD?

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gyhlen:

Kommer köras på Windows Server

Testade detta med launch options för för exe filen men utan lycka. Sett andra guider göra det så tycker det är konstigt att det inte funkar.
För det som händer är helt enkelt att när jag trycket upp den nya servern och har en uppe redan så stängs den förra ner och den nya öppnas.

Se svar högre upp

Verkligen tacksam för all hjälp!

// Marcus

kör du med CLI? och har du testat att ha två stycken mappar separerade från varandra?

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!