Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Vortex Pok3r ISO/Nordic med cherry MX Clear på Massdrop!

Permalänk
Medlem

Vortex Pok3r ISO/Nordic med cherry MX Clear på Massdrop!

Gå in och rösta på Vortex Poker ISO(Nordic med cherry MX Clear på Massdrop! Och PBT tangenter!

reflänk/§9
Visa signatur

Intel i7 2600K @ 4.6GHz - ASUS MAXIMUS IV Gene-Z - Zotac GeForce GTX 980 4GB - 16GB Crucial PC12800 - 80GB Intel X25-M - 250GB Samsung 750 - 250GB Samsung 850 - 27" ASUS ROG Swift - Silverstone SG01B-F - Fractal Design Newton R2 1000W - Fractal Design Define C - 240mm Fractal Design water cooler - WASD V2 TKL custom keyboard - Windows 10 64bit

Permalänk
Skrivet av Teobald:

Gå in och rösta på Vortex Poker ISO(Nordic med cherry MX Clear på Massdrop! Och PBT tangenter!

https://www.massdrop.com/vote/pok3r-iso-nordic?referer=RURMPW

http://corus-kb.com/471-large_default/poker-3-pbt-cherry-mx-c...

Varit inne och röstat på clears! Vad tror du priset hamnar på ungefär?

Permalänk
Medlem

Blev det något av denna produkt?

Visa signatur

En ny signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grumie:

Blev det något av denna produkt?

Den finns att beställa härifrån https://corus-kb.com/en/pok3r/28-poker-3-pbt-iso-nordic-alu-c...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av twk:

Tack! Blir nog en beställning!!

Visa signatur

En ny signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grumie:

Tack! Blir nog en beställning!!

Tjena! Gjorde du en beställning? Och om du gjorde det, fick du rätt tangentbord utan problem? Hört lite saker om den där sidan nämligen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av abbeteh1:

Tjena! Gjorde du en beställning? Och om du gjorde det, fick du rätt tangentbord utan problem? Hört lite saker om den där sidan nämligen.

Hej!
Nej, det blev ingen beställning! Jag köpte ett begagmat Ducky mini här på marknaden istället.

Visa signatur

En ny signatur

Permalänk
Medlem

Är riktigt sugen på ett Pok3r, men är osäker på om Clear är de rätta brytarna för mig. Har egentligen bara provat Kailh Red (motsv. MX Red) som jag sitter med idag, och går jag på känsla så skulle jag gärna ha lite mer motstånd. Känns dock som att MX Brown är mer min cup of tea då jag även spelar en del (och faktiskt ser en viss fördel med taktil feedback då jag ibland råkar hålla inne "D" utan att märka det direkt). Kanske trots allt är gångbart med Clears även till spelande? Går väl att byta ut brytarna i värsta fall?

Vet att det är väldigt individuellt, men är övertygad om att jag med lite input från andra kan komma fram till ett beslut.

Visa signatur

12600K, GTX 980 Ti, 16GB DDR4@3200MHz

Permalänk
Medlem

Jag spelar lite med clears och upplever att det är mer en vanesak än något faktiskt hinder/fördel. Svart eller vitt Poker 3 med bruna brytare finns annars i tysk ISO-layout på tyska amazon. Leverans därifrån är mycket snabbare och mer pålitligt än direkt från Corus Keyboards.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Insio:

Vet att det är väldigt individuellt, men är övertygad om att jag med lite input från andra kan komma fram till ett beslut.

Har spelat med Brown (på ett Filco) och Clear (på Poker 2 och 3), tycker båda fungerade utmärkt.
Gillade verkligen Brown men nu när jag har Clear så gillar jag dem mycket bättre.

Så även om du köper ett och tycker det är bra, så du skulle gilla andra brytare mycket bättre. Så om möjligt tycker jag du ska prova. Hos någon eller beställa en sådan där liten testplatta med olika brytare.

Permalänk
Medlem

Tack för svaren! Har också sett att de finns i tysk layout med bruna brytare, och det är nog dit det pekar just nu. Trist att det verkar finnas rätt ont om nordiska key caps, hade velat ha vita (och helst side printed, men är ju rätt osannolikt att man kommer hitta det).

Visa signatur

12600K, GTX 980 Ti, 16GB DDR4@3200MHz

Permalänk
Medlem

https://www.massdrop.com/vote/pok3r-iso-nordic?referer=RURMPW

In och rösta på iso nordic, mx clear gott folk! Pollen är fortfarande aktiv.
Hittar inte detta underbara tangentbord i denna konfiguration i nån butik

Närmast är WASDkeyboards, men då är det bara abs-plast.
Frugan hatar mina älskade mx green nattetid...desperat.

Permalänk
Medlem

@Cruentuz: Köp några MX Clear och byt ut dina gröna. När du ändå är igång kan du passa på att byta PCB till ett GH60 (eller någon annan PCB från exvis GON, WKL eller Sprit), så får du ett fullständigt programmerbart tangentbord på köpet.

Alternativt kan du jailhousea dina gröna

Permalänk
Medlem

@Khers:

Kika här för att se hur det gick:
#16718108

ang. att ghettomodda mitt CM Storm Quickfire Rapid Ninja MX Green US-ANSI, så njaaa....
Med fru och 3 barn är jag glad om jag får gå och skita i lugn och ro.

Permalänk
Medlem

@Cruentuz: Finns in stock nu via Amazon, mitt förväntas landa på onsdag (ISO Nordic white pok3r med MX clears) Jag förutsätter att det är ISO nordic utifrån beskrivningen och håller tummarna:
https://www.amazon.co.uk/Vortex-KBC-poker-Mechanical-Backligh...

Permalänk

@gestro: Om det är som det är beskrivet får du gärna säga till! Bra pris tycker jag

Permalänk
Medlem

@pepsimaxad: Will do, återkommer!

Permalänk
Medlem

@pepsimaxad: Fick hem tangentbordet idag, var ISO nordic iaf men levererades med bruna switchar ist för clears som jag beställde så det blir en retur :/

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av gestro:

@AntiN: Fick hem tangentbordet idag, var ISO nordic iaf men levererades med bruna switchar ist för clears som jag beställde så det blir en retur :/

Vit version av tangentbordet?

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk

@gestro: Mycket tråkigt :(. Jag som gillar bruna switchar kanske ska beställa det då, tackar för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Vit version av tangentbordet?

Yes.

Skrivet av pepsimaxad:

@gestro: Mycket tråkigt :(. Jag som gillar bruna switchar kanske ska beställa det då, tackar för svar

De ser ut att ha både bruna och clears i lager så jag antar att de bara skickade fel helt enkelt. Gjorde en till beställning på clears iaf så jag ger det en chans till

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av gestro:

Yes.

De ser ut att ha både bruna och clears i lager så jag antar att de bara skickade fel helt enkelt. Gjorde en till beställning på clears iaf så jag ger det en chans till

Aha! Ja jag beställde ett med mx clears och fick just detta.
Kunde tänka mig bruna switchar så vi kunde ha bytt bara. Men fick min bräda först igår vilket ju för sent för ett sådant förslag.
Det är väl mest backspace och några andra tangenter långt ut som jag tycker är lite för tunga. Annars är cleras great

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Aha! Ja jag beställde ett med mx clears och fick just detta.
Kunde tänka mig bruna switchar så vi kunde ha bytt bara. Men fick min bräda först igår vilket ju för sent för ett sådant förslag.
Det är väl mest backspace och några andra tangenter långt ut som jag tycker är lite för tunga. Annars är cleras great

Du fick tag på ett med clears alltså? Imponerande! Jag sitter nämligen med 2st pok3r med bruna switchar nu, hämtade ut det andra igår och fick alltså fel igen. Du kan ju skicka ett PM om du är intresserad av ett byte, lär skeppa tillbaka dom i slutet av veckan.