Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

köpa ett grafikkort till bärbar Alienware

Permalänk

köpa ett grafikkort till bärbar Alienware

Hej

Grafikkortet på min Alienware m17x R4 har gått sönder.

Finns det någon affär eller privatperson som säljer sådana kort sk. ex. 680m 770m osv.

Smörgubben

Permalänk
Medlem

nu känner jag inte till hur insidan på den laptoppen är men dem flästa bärbara har fastlödade gpu'er dirket på pcb:n. om det är fallet så är det bara att kasta och köpa nytt.

Visa signatur

GamingRig: Cooler Master NR200P/ASUS ROG STRIX B550-I GAMING/AMD Ryzen 5 5700G/Noctual NH-D12L/Corsair SF750 Platinum/Crucial Ballistix Elite 2x8GB 3600MHz/

Permalänk

@Bernd_P1:

nope man kan plocka bort 1 av korten

just nu har jag ett trasigt 675m

kanske att jag provar "the baking method"

Så det går att byta

Permalänk
Medlem

eBay is your friend

Visa signatur

Intel i7 6700K @ 4,4 Ghz | MSI Z170 KRAIT GAMING 3X | be quiet! Dark Rock 4 | 16 GB Kingston HyperX Fury 2133 Mhz | Asus RTX 3060 OC | PNY XLR8 CS3030 500 GB | Samsung 860 QVO 1 TB

Permalänk
Hedersmedlem

Sånt säljs inte i vanliga affärer, det är eBay eller andra liknande siter som gäller om det ens finns där.

Permalänk
Medlem

Tyvärr kostar korten närmare 3000kr på ebay. Bakning kanske fungerar en vecka, en månad eller två men kortet är döende eller dött och det kan du inte ändra på genom att pumpa adrenalin i en döende råtta, den kommer att dö. För 8000 så kan du få en snabbare, lättare, tystare dator med bättre batteritid så att försöka hålla liv i den för det priset känns ganska ovärt

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Medlem

http://m.ebay.com/itm/Top-Nvidia-GTX-770M-3GB-GDDR5-MXM-3-0b-...

Kanske går uppgradera till ett 780m istället. Leta på Google om det går uppgradera.
Det är ju mxm format på kortet. Ett 780 ligger på cs 3000

Permalänk

Ok då struntar jag i att baka kortet.

Men ev 770m. Hade varit kul att köpa grafikkortet från någon som ej behöver det. ex nån som tömt vatten på tangentbord

Jag spelar ju endast CsGo så jag har inga större krav

Permalänk
Medlem

Är det inte ett mxm kort du har isåfall? för m korten är inte utbytbara medans mxm korten är de man kan byta ut.

Permalänk
Skrivet av Dassh:

Är det inte ett mxm kort du har isåfall? för m korten är inte utbytbara medans mxm korten är de man kan byta ut.

Aha
Så kan det vara, jag kan iallfall ta bort kortet.

Permalänk
Medlem

mxm-kort finns det ganska gott om på ebay, oftast från/till Alienware.
eurocom.com har också.

\\Rhames

Permalänk

@Smörgubben

Verkar som man kan ha Amd kort också

Permalänk
Medlem
Permalänk
Skrivet av Fantomen:

Ja det va ett bra pris

Blir lite snurrig på om vilket som är bra, 680, 765 eller 770
Vad tror du/ Ni

Permalänk

@Smörgubben:
Har en 240w ac adapter så 770 funkar

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Smörgubben:

Ja det va ett bra pris

Blir lite snurrig på om vilket som är bra, 680, 765 eller 770
Vad tror du/ Ni

770 är väl det bästa alternativet.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|