Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Garanti Webhallen

Pumpen till min deepcool maelstrom 240t kylare dog nyligen och har garanti kvar . men för att garantin ska gälla ska dom ha med alla tillbehör som fläktar mm . fläktarna har jag inte kvar pga att dom var dåliga. kan jag inte begära att dom ska laga pumpen?. för att fläktarna är ju inte trasiga det är ju bara pumpen som är trasig? eller att dom ger mig ny kylare utan fl äktar o tillbehör?

Permalänk
Medlem

Hmm, kan de inte bara skicka en lös, separat ny pump? Säg att du kan montera den själv

Eller förslå som du säger, att de skickar utan tillbehör

Låter som du fått att göra med en jobbig jäkel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av eucalyptus:

Hmm, kan de inte bara skicka en lös, separat ny pump? Säg att du kan montera den själv

Eller förslå som du säger, att de skickar utan tillbehör

Låter som du fått att göra med en jobbig jäkel.

Jo ja tänkte fråga , undrar mer om det han i kassan sa är rätt? vad ska dom med mina gamla fläktar åker ju i papperskorgen ändå

Permalänk
Medlem

Lättast är väl om du frågar webhallen?

Permalänk
Hedersmedlem

De kanske inte bara kan tro på dig att "den här pumpen är trasig" utan måste testa själva först och det kan de ju inte göra utan alla tillbehören. Om nätaggregatet går sönder vill tillverkaren ha in alla eventuellt modulära kablar också så att de kan testa vad exakt som är trasigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Undie:

Lättast är väl om du frågar webhallen?

Har ju redan pratat med han i kassan och han sa att det inte gick undrar lite mer om de verkligen är så :PppPPpP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreaz1:

De kanske inte bara kan tro på dig att "den här pumpen är trasig" utan måste testa själva först och det kan de ju inte göra utan alla tillbehören. Om nätaggregatet går sönder vill tillverkaren ha in alla eventuellt modulära kablar också så att de kan testa vad exakt som är trasigt.

Provat pumpen gjorde dom direkt på plats behöver ej fläktar för att prova en pump

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av zappe61:

Provat pumpen gjorde dom direkt på plats behöver ej fläktar för att prova en pump

Det kanske finns fler tillbehör än fläktar? Har de redan testat får du ju helt enkelt kontakta deras kundtjänst och försöka reda ut detta. Alternativet är att försöka kontakta Deepcool direkt men de kommer förmodligen referera dig till stället du köpte först från ändå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreaz1:

Det kanske finns fler tillbehör än fläktar? Har de redan testat får du ju helt enkelt kontakta deras kundtjänst och försöka reda ut detta. Alternativet är att försöka kontakta Deepcool direkt men de kommer förmodligen referera dig till stället du köpte först från ändå.

Men om du vet hur en sån kylare funkar vet du att du kan bara koppla in den i moderkortet för att märka om pumpen är död

Permalänk
Hedersmedlem

*Tagit bort ohjälpsamt caps lock-inlägg*
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Tror inte någon har pingat @Webhallen Får se vad representanten på swec säger!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Forsgren:

Tror inte någon har pingat @Webhallen Får se vad representanten på swec säger!

tack:)

Permalänk
Webhallen
Skrivet av zappe61:

Pumpen till min deepcool maelstrom 240t kylare dog nyligen och har garanti kvar . men för att garantin ska gälla ska dom ha med alla tillbehör som fläktar mm . fläktarna har jag inte kvar pga att dom var dåliga. kan jag inte begära att dom ska laga pumpen?. för att fläktarna är ju inte trasiga det är ju bara pumpen som är trasig? eller att dom ger mig ny kylare utan fl äktar o tillbehör?

Tjena,

Det stämmer att tillbehör till dessa ska vara med vid garanti ärenden, som nämnt av en annan användare är det likt nätaggregat och modulära kablar.

Men att hitta en lösning fast fläktarna inte finns är inte en omöjlighet, PMa mig ert ordernummer eller bild på ert kvittot så hjälper jag dig vidare

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem