Tillverkare Teasar om GTX 1080 Ti

Permalänk

@LH474:

Jag har också dålig erfarenhet av Proshop. Lagerstatus stämmer inte och även med intensiv kontakt med support och väldigt klara och tydliga direktiv från min sida vad dom ska göra för att lugna mig så fick jag bara korta svar om att detta inte var möjligt.
Dom sa att produkten inte fanns på lager och att det skulle skickas av leverantören.
Jag sa åt dom att ta kontakt med leverantören för att ta reda på hur lång tid det kommer ta då det var en födelsedagspresent jag beställt men det verkar tydligen väldigt svårt att ringa och kolla upp detta åt sina kunder.
Min tjejs födelsedagspresent kom dryga 2 veckor för sent, så är ni hypade för ett 1080ti så borde folk tänka över beslutet att beställa från detta företag.

Fick ingen som helst kompensation för detta. I dagens pressade elektronikmarknad så borde företag göra allt för att sina kunder ska känna sig nöjda.
Dagens internetkonsumenter fokuserar igentligen uteslutande på två saker, pris och leveranstid.

Permalänk
Medlem

@fullMoffe:

Själv så fokuserar jag mest på servicenivån och priset, jag bokade gtx 1080 Ti Aorus xtreme från komplett.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fullMoffe:

@LH474:

Jag har också dålig erfarenhet av Proshop. Lagerstatus stämmer inte och även med intensiv kontakt med support och väldigt klara och tydliga direktiv från min sida vad dom ska göra för att lugna mig så fick jag bara korta svar om att detta inte var möjligt.
Dom sa att produkten inte fanns på lager och att det skulle skickas av leverantören.
Jag sa åt dom att ta kontakt med leverantören för att ta reda på hur lång tid det kommer ta då det var en födelsedagspresent jag beställt men det verkar tydligen väldigt svårt att ringa och kolla upp detta åt sina kunder.
Min tjejs födelsedagspresent kom dryga 2 veckor för sent, så är ni hypade för ett 1080ti så borde folk tänka över beslutet att beställa från detta företag.

Fick ingen som helst kompensation för detta. I dagens pressade elektronikmarknad så borde företag göra allt för att sina kunder ska känna sig nöjda.
Dagens internetkonsumenter fokuserar igentligen uteslutande på två saker, pris och leveranstid.

Jag har precis tvärtom erfarenhet av Proshop, beställde ett nätaggregat som skulle vara till ett mini-itx bygge och det visade sig att måtten på nätaggregatet var felspecificerade från tillverkaren, tog då kontakt med supporten på proshop förklarade vad som hänt och de började undersöka vilka nätagg som skulle kunna tänkas passa utefter de krav jag hade några timmar samma dag hade de hittat 2 nätagg som skulle passa och frågade vilken jag ville ha, därefter skickade jag tillbaka det första agget som var felmåttat och Proshop skickade ett nytt till mig när de hade verifierat att produkten var i bra skick allt hade löst sig inom tre dagar kan inte tänka mig hur det skulle kunna vara bättre service än så?

Tyvärr handlar mycket om vem man får prata med och hur man själv beter sig gentemot den man pratar med upplevs man glad och trevlig så löser sig oftast de mesta ganska snabbt och smidigt men om man beter sig drygt och argt så går det kanske inte alltid som man önskar sig, speciellt inte om personen i andra ändan kanske pratat med två till tre sådana personen innan. Skall inte spela någon roll kan man tycka med det är inga robotar i andra sidan telefonen och alla kan ha en dålig dag.

Trist att det blev fel med födelsedagspresenten vilket som hoppas det löste sig, det är ju tanken som räknas

Visa signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / XBSX /Switch

Permalänk
Medlem

@Blackie: Kan inte annat än att hålla med, har aldrig haft problem med proshop, varken med att handla eller retur. Fick en trasig LED Strip en gång, då skickade dom en ny direkt utan att jag behövde skicka in den gamla.

Permalänk
Medlem

http://cdon.se/hemelektronik/gigabyte-aorus-geforce-gtx-1080-...

Gigabyte Aorus finns nu på CDON.

Lade en beställning, mycket ryktar ju om 28 Mars och helt ärligt lägga 800kr mer för ett ASUS känns segt + nästa batch är den 5 april.

Zotac lär inte komma med något förens 14 April och MSI och Evga har man inte hört mer än mitten av April.

Nää Gigabyte känns nice då

Visa signatur

I7 7700k 4,8GHZ | Asus Strix 1080TI 2000Mhz | Corsair Vengeance RGB DDR4 3100mhz| Gigabyte GA-Z270X-Ultra Gaming | Corsair RM850i 850W. AOC AG271QG.

Permalänk
Medlem

Ja köptarmen jobbar högtryck men skallen försöker hålla emot rationellt. Vilket kort blir tystast och svalast och snabbast, det vill JAG ha, gärna bra pris och tidigt april som senast.

Flesta kommer kosta ungefär lika mycket. Är Zotac än en gång snabbast men kommer sist till marknaden och kommer bara Komplett sälja dem? Kommer Gigabyte chocka med kylning och ljud som med sitt grymma Auros 1080? Kommer MSI prissätta sig extra bra denna gång mot Asus osv

Enda jag vet hittills är att Asus verkar först ut, men dyrast och inte snabbast. Inno3D GeForce GTX 1080 Ti iChill X3 är redan speccad bättre på gpu och minne.

Permalänk
Medlem

@Bakwetu: Jag hoppas bara det betyder att MSI kortet får ett bra pris här i Sverige. Vänta 3 veckor har jag inga problem med.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Man vill ju hoppas det, jag tänkte göra jämförelsen med Asus strix-kortet som de säljer (869/849 euro) och säga att Gaming X var ju bra mycket billigare än det åtminstone, men i typisk Mindfactory-anda har de nu ändrat priserna igen och nu kunde jag inte ens se Gaming X-kortet på deras sida längre. Eftersom MSI armor stigit med 60 euro till 809 (mot 747 innan idag), kommer nog Gaming X bli dyrare än så. Fast, som sagt, de kan hinna ändra priserna igen

Visa signatur

Vituð ér enn, eða hvað?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Det är ju flera dagar kvar!!! *suck*

Visa signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / XBSX /Switch

Permalänk
Medlem

Nu saknas bara specifikationer på dessa kort sen kan man välja och vraka

Gigabyte GTX 1080 Ti AORUS Xtreme
(Pågång till komplett så får se om de också droppar in nästa vecka som Asus och då kommer specs)

Inno3D GeForce GTX 1080 Ti iChill X4 AIR BOSS
(X3 toppar ligan än så länge i hastighet på papper så fattar inte varför dessa specs dröjer)

Zotac GeForce GTX 1080 Ti AMP Extreme
(Har ökad power phases mot alla övriga, 16x2 så blir intressant hur mycket de kan pusha kortet. Runt 14 april ska det släppas tydligen)

Permalänk
Medlem

Ni som pratar om MSI korten? Vilket är det specifikt ni väntar på? Jag såg någon bild i tråden på ett riktigt fint snuskigt kort med två fläktar (något jag verkligen vill ha på mitt 1080ti) är det det kortet folk väntar på?

För MSI founders kortet som finns nu är inte det roligaste av alla kort att lägga pengarna på va?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

hej

Permalänk
Avstängd

Har faktiskt dragit mig från att beställa från Proshop efter lite sökning i forumet, men då de var de enda som hade 1080 AMP! Extreme inne samt det chassit jag ville ha (Thermaltake View 31 RGB) så hade jag inte så mkt val. Beställde igår vid midnatt, och beräknas vara framme på tisdag nästa vecka!!

Visa signatur

Huawei P30 || Huawei Watch GT2 (Classic)

Citera För Svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av lauen:

Ni som pratar om MSI korten? Vilket är det specifikt ni väntar på? Jag såg någon bild i tråden på ett riktigt fint snuskigt kort med två fläktar (något jag verkligen vill ha på mitt 1080ti) är det det kortet folk väntar på?

För MSI founders kortet som finns nu är inte det roligaste av alla kort att lägga pengarna på va?

Skickades från m.sweclockers.com

Toppmodellen heter MSI GeForce GTX 1080 Ti Gaming X OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wesslan1:

Toppmodellen heter MSI GeForce GTX 1080 Ti Gaming X OC

Såg att det var exakt det kortet jag tyckte såg jävligt intressant ut!

Något release datum på det?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

hej

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Jowcke:

@mocka Kraftiga priser även där alltså.

Visa signatur

Dator: Lian Li O11 Dynamic, R9 5900X, MSI X570 ACE, Corsair H150i Pro, G.Skill TridentZ@3733MhzCL16, ASUS RTX 3090 TUF OC, Firecuda 530 2TB, 990 Pro 2TB, Corsair RM850x.
Skärm: LG OLED 42C2

Permalänk
Medlem

@Markusas: Men va? Kanske blir ett FE eller Gigabyte då. Inte sugen på att betala 1000kr extra bara sådär

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Visa signatur

WORKSTATION (build winter/spring 2017):
Fractal Design C | Corsair Vengeance LPX 32GB 3000Hz | Intel i7 7700K | ASUS TUF Mark 1 | Samsung 960 EVO 1TB | Corsair RM750x 750W | MSI GTX 1080 Ti Gaming X | Noctua NH-D15 | 2x120mm Noctua NF-F12 + 2x140mm Noctua NF-A14 + NF-A4x10 FLX 40mm | Soundblaster Z | Dell UltraSharp 30" U3014-A03 | Corsair SP2500 (speakers)

Photo: Panasonic G80 + 14-140mm | Olympus TG-4 | GoPro Hero3+ Silver

Permalänk
Medlem

Finns det någon anledning till att Asus och MSI korten kostar 1k extra? Trodde FE korten skulle vara dom dyraste då dom släpps först men det verkar ju vara precis tvärtom här?

Visa signatur

Intel I7 7770K || MSI GeForce GTX 1080 Ti Gaming X || Samsung 840 Pro 256GB || Samsung 850 EVO 500GB || WD Red 2TB || MSI Z270 GAMING PRO CARBON || Corsair 16GB DDR4 3000Mhz || Corsair RM750x 750W || Cooler Master Hyper 212 EVO || Acer 27" Predator XB271HUA || Qpad MK-50 || Fractal Design Define S || Steelseries Rival 300 || Sennheiser PC350 SE ||

Permalänk
Medlem

Har nu bokat ett gtx 1080 ti Aorus Xtreme edition, längtar! 😀

Visa signatur

Vad betyder data?

Permalänk
Medlem

Om de priserna stämmer får någon annan leka first adopter den här gången 😅

Visa signatur

There are two kinds of people. People you drink with and people who make you want to drink.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jowcke:

Eller £759.98 ~ 8.393 på www.scan.co.uk

https://www.scan.co.uk/products/msi-geforce-gtx-1080-ti-gamin...

Visa signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / XBSX /Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av muffinet:

Finns det någon anledning till att Asus och MSI korten kostar 1k extra? Trodde FE korten skulle vara dom dyraste då dom släpps först men det verkar ju vara precis tvärtom här?

Nä det tycker jag inte Asus är det mest överhypade och överprisade kortet, men Asus verkar gjort sitt jobb med marknadsföringen

Enligt tidigare test så ger t.ex Gigabytes motsvarighet bättre överklockning och går stabilare i föregående modell (GTX1080)

Exempel: https://www.techpowerup.com/reviews/Gigabyte/GTX_1080_Aorus_X...

Visa signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / XBSX /Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackie:

Nä det tycker jag inte Asus är det mest överhypade och överprisade kortet, men Asus verkar gjort sitt jobb med marknadsföringen

Enligt tidigare test så ger t.ex Gigabytes motsvarighet bättre överklockning och går stabilare i föregående modell (GTX1080)

ASUS är ju extremt överhypad, inget speciellt med det jämfört med Gigabyte Arous Extreme eller Zotac AMP extreme.

De är faktiskt bättre.

Asus 10+2 powerphases
Gigabyte 12+2
Zotac 16+2

Gigabyte har även 30mhz mer i core clock OC än Asus kortet och 700kr billigare. Fanns bara en anledning att köpa ASUS och de var för de var först ut

Visa signatur

I7 7700k 4,8GHZ | Asus Strix 1080TI 2000Mhz | Corsair Vengeance RGB DDR4 3100mhz| Gigabyte GA-Z270X-Ultra Gaming | Corsair RM850i 850W. AOC AG271QG.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cameltotem:

ASUS är ju extremt överhypad, inget speciellt med det jämfört med Gigabyte Arous Extreme eller Zotac AMP extreme.

De är faktiskt bättre.

Asus 10+2 powerphases
Gigabyte 12+2
Zotac 16+2

Gigabyte har även 30mhz mer i core clock OC än Asus kortet och 700kr billigare. Fanns bara en anledning att köpa ASUS och de var för de var först ut

Word

Visa signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / XBSX /Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

När man inte trodde att de kunde hänga på mer bling-bling så ska de börja med blinkande kylare.

Framtiden!

OBS!!! epilepsi varning! OBS!!!

Permalänk
Medlem

Haha, du borde hinta med epilepsi varning

Visa signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / XBSX /Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av fullMoffe:

@LH474:

Jag har också dålig erfarenhet av Proshop. Lagerstatus stämmer inte och även med intensiv kontakt med support och väldigt klara och tydliga direktiv från min sida vad dom ska göra för att lugna mig så fick jag bara korta svar om att detta inte var möjligt.
Dom sa att produkten inte fanns på lager och att det skulle skickas av leverantören.
Jag sa åt dom att ta kontakt med leverantören för att ta reda på hur lång tid det kommer ta då det var en födelsedagspresent jag beställt men det verkar tydligen väldigt svårt att ringa och kolla upp detta åt sina kunder.
Min tjejs födelsedagspresent kom dryga 2 veckor för sent, så är ni hypade för ett 1080ti så borde folk tänka över beslutet att beställa från detta företag.

Fick ingen som helst kompensation för detta. I dagens pressade elektronikmarknad så borde företag göra allt för att sina kunder ska känna sig nöjda.
Dagens internetkonsumenter fokuserar igentligen uteslutande på två saker, pris och leveranstid.

Står det att de har på lager så skall de ha på lager, inte lagret hos leverantör eller motsvarande. Annars far de med osanning. Hoppas innerligt de har postförskott så man inte behöver ligga ute med stålar och att det går att häva/avsluta köpet om leverans inte håller tiden.

Tack för tips, står inför storköp inom hyfsad närtid, så jag väljer någon annan. Webhallen och Inet har jag handlat av tidigare och varit nöjd.

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cameltotem:

ASUS är ju extremt överhypad, inget speciellt med det jämfört med Gigabyte Arous Extreme eller Zotac AMP extreme.

De är faktiskt bättre.

Asus 10+2 powerphases
Gigabyte 12+2
Zotac 16+2

Gigabyte har även 30mhz mer i core clock OC än Asus kortet och 700kr billigare. Fanns bara en anledning att köpa ASUS och de var för de var först ut

Jag fick ett cash back-erbjudande från Asus på mailen idag. Upp till 110$ tillbaka om jag köper ett nytt MB eller grafikkort innan 31 mars tror jag det var.

edit: länk

http://event.asus.com/edm/edmimages/1490646995192/edm.htm

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K