Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Tangentbord och mus beter sig konstigt - drivrutiner?

Permalänk
Medlem

Tangentbord och mus beter sig konstigt - drivrutiner?

Köpte en ny dator begagnat nyligen och har precis kopplat in den. Är kanonnöjd med alltihop hittills förutom att mitt tangentbord (och även mus delvis) lever sitt egna liv. OS är Windows 10 som var förinstallerat av tidigare ägaren. Tangentbordet är ett Microsoft Sidewinder x6 och musen Razer Krait. Båda inköpta 2011, inte använda sedan 2015.

Tangentbordet blinkar emellanåt och kan sluta fungera 1-2 sekunder och hela tiden när jag skriver en bokstav så "fastnar" tangenten (fast inte fysiskt), så om jag tex skriver "M" så kan det bli "MMMMMMMMMMMM" också lär jag sudda en massa M. Skapligt frustrerande. Har även mer bekymmer.

Vad beror detta på? Avsaknad av drivrutiner? Vart hittar man sånt? Har inte sparat några skivor eller liknande från köp...

Mvh

Permalänk
Medlem

Snälla hjälp mig Hur hittar jag drivrutiner till mitt Microsoft Sidewinder x6?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv

@SpiikeN^:
Prova https://duckduckgo.com/?q=Microsoft+Sidewinder+x6+drivers&ia=...

(kolla även i bruksanvisningen om du har råkat sätta repeat-rate, på vissa andra märken fixas det med fn+F1 (x1) )

Edit: Och efter snabb titt i Bruksanvisningenså ser det ut som om du har tryckt på "den springande gubben" (Cruise Control") som har funktionen:
"Cruise Control: Press this key
with another key to continue
the action of the key without
holding it down."

Permalänk
Medlem

Låter mer som problem med usb än något som har med drivrutiner att göra. Testat olika usb-portar? Använder du någon extern usb-hubb med dålig strömförsörjning?

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Har du kollat igenom och inaktiverat alla "Hjälpmedel" i kontrollpanelen? Finns funktioner såsom "tangentfilter" och "tröga tangenter" som jag tror kan ställa till det på detta viset. Vad hade du för problem med musen förresten? Såg inte att du nämnde det annat än i rubriken.