Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Phanteks Enthoo evolv Tempered Glass

Tja!

Första posten här på forumet, har mest suttit och kollat lite trådar för inspiration! Men nu tänkte jag dela med mig av lite bilder på datorn jag precis fått ihop.

Slängde ihop allt lite för fort förra sommarn när jag köpte datorn, vart aldrig helt nöjd med hur den såg ut.
Så det var bara att göra om och göra rätt. Köpte lite mer saker till vattnet och saker för att kunna sleeva alla kablar.
Det tog ungefär 3 veckor att bygga om den, kablarna som tog längst tid!:O Var lite pill när man aldrig har gjort det förr. Sen vart det att såga lite i chassit för att kunna montera grafikkortet vertikalt, och även för att få upp radiatorn i toppen lite mer.
Lackade chassit med svart krymp lack, skickade fronten och toppen till en lackerare. Sen var det bara att slänga ihop allt igen.
Vart helt okej denna gång, hade problem med riser kabeln mellan modekortet och grafikkortet. Kabeln jag hade var från Deepcool och ville inte lira, det är tydligen vanligt att dom lite billigare kablarna inte fungerar:P Så det vart att beställa en Lian Li kabel som förhoppningsvis kommer fungera:)

Specs:

Phanteks Enthoo evolv Tempered Glass

Intel Core i7 6700K

ASUS Z170 MAXIMUS VIII FORMULA

ASUS GeForce GTX 1080 Founders Edition

Corsair Vengeance 64GB 4x16GB

FSP Aurum PT 92+ 1000W

Samsung 850-Series EVO 1TB

Samsung 960 EVO 500GB M.2

Vattenkylning:

EK-RES X3 250 x2

EK-FC1080 GTX - Nickel

EK-Supremacy EVO - Nickel (Original CSQ)

EK-RAM Monarch X4 - Nickel (Original CSQ)

EK-RAM Monarch Module - Black

EK-FC1080 GTX Backplate - Black

EK-Furious Vardar FF5-120 (3000rpm)

EK-Furious Vardar FF4-140 (2500rpm) x6

EK-CoolStream SE 360 (Slim Triple) x2

EK-HD PETG Tube 10/12mm 500mm

EK-XRES 140 DDC 3.2 PWM Elite (incl. pump) x2

EK-Ekoolant EVO UV Lime GREEN

EK-HDC Fitting 12mm G1/4 - Black

Besök galleriet här

Permalänk
Medlem

Helt i min smak!
Snyggt!

Visa signatur

Denon AH-D5000 | Sennheiser HD-650
Aune X1S DAC |

Permalänk
Avstängd

Ser sjukt trevligt ut! Gillar verkligen positionen på grafikkortet! Fler chassin borde ge denna möjlighet från början om dom har fönster!

Permalänk
Medlem

Snyggt! 5/5

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Medlem

Kör du grafikkortet trådlöst? haha

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk
Medlem
Skrivet av smerkele:

Kör du grafikkortet trådlöst? haha

Saxat ur galleritexten:

Citat:

Vart helt okej denna gång, hade problem med riser kabeln mellan modekortet och grafikkortet. Kabeln jag hade var från Deepcool och ville inte lira, det är tydligen vanligt att dom lite billigare kablarna inte fungerar:P Så det vart att beställa en Lian Li kabel som förhoppningsvis kommer fungera:)

Visa signatur

Never say sorry. It's a sign of weakness

Permalänk
Medlem

Galet snyggt!

Visa signatur

Byter komponenter för ofta

Permalänk
Medlem
Skrivet av Radiz0n:

Helt i min smak!
Snyggt!

Tack!:D

Skrivet av cider123:

Ser sjukt trevligt ut! Gillar verkligen positionen på grafikkortet! Fler chassin borde ge denna möjlighet från början om dom har fönster!

Tackar!
Ja man får ju se lite mer av vattenblocket när det är vertikalt! Finns ju några chassin som har det från början:)

Skrivet av Adnerhill:

Snyggt! 5/5

Tack!:)

Skrivet av smerkele:

Kör du grafikkortet trådlöst? haha

haha njaaa, väntar på nya kabeln som jag skrev;)

Skrivet av Nysaan:

Saxat ur galleritexten:

(y)

Skrivet av PerUtanZ:

Galet snyggt!

Tackar!

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt! Har du några bilder på själva infästningen till grafikkortet? Har funderat på att göra detta själv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jmeistr:

Riktigt snyggt! Har du några bilder på själva infästningen till grafikkortet? Har funderat på att göra detta själv.

Tack!:D
Tog inte så mycket bilder under tiden jag byggde tyvärr. Men jag köpte fästet av MountainMods. Deras sida verkar dock ligga nere:O
Här har du ett bra klipp på hur man kan montera det:)
https://www.youtube.com/watch?v=zoR6VlDzQUA&index=1&list=PLNt...

Permalänk
Medlem

@Frilllan: Tack för infon!

Permalänk
Administrativ avgift

@Frilllan: vilket varvtal kör du fläktarna i? Låter dom mycket? Temps?

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk

Snyggt, bra arbete!
Har du nån speciell färgkod för den gröna färgen? Ser nästan ut som en variant av kawasaki.

Visa signatur

Intel 2500K @ 4.4Ghz II Corsair Vengance 1600Mhz 2x4Gb II 4870x2 2Gb II Corsair HX520

Permalänk
Proffsmoddare

Grönt är ju bara så gött. Snyggt jobbat!

Visa signatur

CRATER | VISION | TILT | CORE X | IRIS | TORQUE | AVOID | BLACKOUT | ISO
Instagram: timpelay Facebook: timpelay

Permalänk
Medlem

Väldigt snyggt! Vad fick du för temps under belastning och vilken rpm för flakterna?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

>>X3D o sval=yeet^2!

Permalänk
Medlem

Snyggt! Vad kör du med för ledslingor bakom skärmarna? Råkar du ha någon länk till dem?

Permalänk

Wow vad snygg är det någon speciel färgfkod du gått efter eller bara en grön standard färg, du borde slänga upp denna på swerigs på Facebook.
Är du en sån där dreamhackare hade gärna kikat närmare på denna skapelse isåfall på dreamhack.
Sate va bra gjort

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Laptop Asus G18 (G814JZ-N6034W)
Intel Core i913980HX 24 st kärnor ((8P 5.6GHz + 16E 2.2GHz) Antal trådar 32 st
Nvidia GeForce RTX 4080 2330 MHz12 GB, TDP 175w
Ram 32 GB, ((2 x 16GB))DDR5 SO-DIMM (4800 MHz)

Permalänk
Medlem
Skrivet av andra94:

@Frilllan: vilket varvtal kör du fläktarna i? Låter dom mycket? Temps?

Brukar köra dom på 1300, då låter det inte mycket alls.:) Cpun ligger mellan 25-58 och gpun ligger runt 29-55 grader. Men processorn är deliddad. Den pikade på runt 80 grader innan på 100% load.

Skrivet av timpelay:

Grönt är ju bara så gött. Snyggt jobbat!

Tackar! Ser dock annorlunda ut idag:P

Skrivet av reeson:

Väldigt snyggt! Vad fick du för temps under belastning och vilken rpm för flakterna?

Skickades från m.sweclockers.com

Tackar!:D Nu ligger cpun på ca 58 på 100% och gpun på typ samma. Kört fläktarna på 1300 just nu.

Skrivet av fromis:

Snyggt! Vad kör du med för ledslingor bakom skärmarna? Råkar du ha någon länk till dem?

Tack! Jag har Phanteks egna led strip https://www.inet.se/produkt/6911854/phanteks-led-strip-1m

Skrivet av Hatesunday:

Wow vad snygg är det någon speciel färgfkod du gått efter eller bara en grön standard färg, du borde slänga upp denna på swerigs på Facebook.
Är du en sån där dreamhackare hade gärna kikat närmare på denna skapelse isåfall på dreamhack.
Sate va bra gjort

Skickades från m.sweclockers.com

Tackar!:D Det är billack så det finns nån kod om du vill ha:P
Får kolla på det ! Har byggt om den lite nu igen iof:P
Kanske ska ner nu i December:)