SweKlockers - Vad har ni för klocka på er arm?

Permalänk
Skrivet av Gr8t:

Då det verkar finnas en hel del likasinnade filurer här teknikspäckade Sweclockers som gillar nått så antikt, men ack så skönt som armbandsur, i alla varianter och prisklasser måste jag rekomendera att besöka www.klocksnack.se som är Skandinaviens största forum för klocknördar, det diskuteras även många andra sköna värdsliga ting som går att avnjuta på ett eller annat sätt

Bra tips. Rekommenderar även Watchuseek.com som också är enormt stora. Men sajten är ofta seg.

Permalänk

En nykomling : Citizen BN0151-09L Eco-Drive.

Inte min bild

Permalänk
Medlem

Jag har klockat min ARM till 2 GHz.

Visa signatur

[Låda: NZXT H630 Ultra Tower Silent] [MB: ASRock Z590 Velocita] [CPU: Intel 10900K] [CPU-kylning: Arctic Cooling Liquid Freezer II 360] [Mem: 32 GB 34666 MHz CL15] [GPU: XFX Speedster Merc 319 6950 XT] [Lagring: 180 GB Intel+128 GB Corsair SSD, 525 GB Crucial M.2] [Bildskärm: LG 4k 43" bildskärm] [Ljudkort: inbyggt, med extern hörlursförstärkare/DAC] [Högtalare: Edifier S530D] [Lurar: Beyerdynamic Amiron Home]

Permalänk
Medlem

Omega Seamaster 300M, används dagligen om jag så plockar isär pumpar, programmerar, spacklar eller byter blöjor.

Visa signatur

|| divine creator ||

Permalänk
Medlem

Kör med min träningsklocka: Garmin Forerunner 630.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gamingrigg: 2600X | Asus ROG STRIX X470-F | G.Skill Flare X 16GB | Palit RTX 3060 Ti Gaming Pro OC | EVGA SUPERNOVA G3 750W | Fractal Design Meshify C-TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av dorf_se:

Omega Seamaster 300M, används dagligen om jag så plockar isär pumpar, programmerar, spacklar eller byter blöjor.

http://i.imgur.com/c6WI7sA.jpg

Funderar en äldre Seamaster 300M som din och ha lite som vardagsklocka. Fungerar ju med till en vettig kostym

Visa signatur

För er som är nyfikna på vad jag styr med när jag inte är vid datorn och är med min sambo: https://www.youtube.com/watch?v=T5JfkDbtBTA&t=916s

Permalänk
Medlem

@Ac3R: Absolut!

Visa signatur

|| divine creator ||

Permalänk
Medlem

Citizen eco-drive eller en vanlig seiko med batteri. Bryr mig mest om Sapphire glas och vattentät. Tar aldrig av min klocka, någonsin.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5800x @ 32gb 3200mhz @ 7tb ssd @ 3060ti Fractal r5 @ Arch
i5 4670k @ 24gb 1600mhz @ Fractal r3 @ 12tb ZFS @ Truenas Scale
Thinkpad T450 @ i5 5300u @ 16gb @ 512gb ssd @ 24+48wh batteri @ Debian

Permalänk
Medlem

Har en swiss army victorinox med kronograf, automatiskt och mekaniskt urverk, riktigt snyggt armband i rostfritt (mindre glansigt än kromade modeller). Den är med överallt förutom på fotbollsplan!

https://www.victorinox.com/global/en/Products/Watches/Mens-Wa...

Permalänk
Medlem

Har en Casio G-Shock DW-9052V.
Ville ha en klocka som tål lite hårdare tag så valet blev en sånhär. Grymt nöjd med den iaf!

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Det här kanske är att svära i kyrkan, men har en Huawei Watch på armen om dagarna

Permalänk
Medlem

Använder min speedy dagligen, på jobbet som på fritiden.

Permalänk
Medlem

Ingen alls, mobilen duger fint

Permalänk
Medlem

Ursäktar för kass kamera

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Efta:

Ursäkten godtages Storälskar den klockan... En dag så ska jag ha en likadan fast i rosé

Visa signatur

Chass l Fractal design R4 l Gpu Msi Gtx 670 Power edition + Evga Gtx 670 l Nätaggregat Corsair HX 750w l Processor Intel core I7 3770k@5Ghz at 1.3V l Ram Corsair 16Gb l Ssd Intel 120gb l Moderkort Msi Z77 Gd 65 l Windows 7 l http://valid.x86.fr/qj1bmw

Permalänk
Medlem

Seiko

Vardagsklockan, en klassisk Seiko kronograf med svart urtavla.

Visa signatur

• be quiet! 500DX • Strix 850W Gold • 3080 Strix OC • Z490-F Strix • 10700K • be quiet! Dark Rock Pro 4 • G.Skill 3200MHz CL14 2x16GB • 970 EVO plus 1TB • 860 EVO 1TB • Sound blaster AE-5 • MDR-XB950N1 ModMic V4 • Logitech G Pro • Apex M750 TKL PUBG edition • Secretlab TITAN SoftWeave stol • Acer Predator XB273UGX@270hz • Win 11 pro •

Permalänk
Medlem

Kör till vardags Garmin Forerunner® 735XT, mest för att ha koll på min puls pga kronisk sjukdom jag är på tok för fet och lat för att faktiskt träna. Men har ingen större hjälp av att hålla koll på pulsen längre, har lärt mig att hantera och undvika stress.

Sitter numera mycket i möten med viktigpettrar, så klädkod är i princip oavbrutet kostym och lackskor. Saknar dock accessoar i form av klocka, kan säga att jag vart riktigt sugen på

MVMT 40mm Black/Black

som dök upp ett par sidor bak. Det viktiga för mig är en clean look, så vill inte ha massa gadgets eller annat på urtavlan på min viktigpetter klocka. Färg är gärna coppar/rose guld eller svart, funkar med vita urtavlor. Silver och shiny är big no no. Budget är 10 000kr, men jag har inget hävdelsebehov med klockan (har annat för det) utan det är mer för att det ska passa in och förbättra helhetsintrycket. Så historia kring ett märke eller modell har ingen betydelse för mig.

Visa signatur

Arbetsstation/streamdator: Define R6, Ryzen 2600, 16GB DDR4, EVGA 980ti.
Speldator: Define R6, 6700k, 16GB DDR4, MSI 2080ti X Trio.
Filserver: Define R6, 2500k, 16GB DDR3, EVGA 960.

Permalänk

Nu var det ett tag sedan klockan var på armen men brukar använda min Tissot

http://imgur.com/7faijBx

Visa signatur

| NZXT S340 Elite | i5 6600K @ 4.6Ghz | Vengeance LPX 16GB |
| ASUS 1070 @ 2.1Ghz | Z170 Pro Gaming | Samsung 850 pro 250GB |
| Western Digital Blue 1TB |

Permalänk

Har en gammal Quartz Certina med ett nytt fräscht band då det andra är i metall o inte riktigt passar min vardagssmak. Tycker det är trevligt med lite äldre klockor även fast denna har börjat gå lite segare med tiden. Var min farfars klocka:)

Certina klocka

Permalänk
Medlem

Saknar min gamla klocka... fick den när man köpte 88an tidningen, den var frän
Nån som har en bild på en sån klocka?

Permalänk

Har en Certina Ds Action Chronograph som jag är mycket nöjd med

Dold text
Visa signatur

Chass l Fractal design R4 l Gpu Msi Gtx 670 Power edition + Evga Gtx 670 l Nätaggregat Corsair HX 750w l Processor Intel core I7 3770k@5Ghz at 1.3V l Ram Corsair 16Gb l Ssd Intel 120gb l Moderkort Msi Z77 Gd 65 l Windows 7 l http://valid.x86.fr/qj1bmw

Permalänk
Medlem

"Vad har ni för klocka på er RAM"

Visa signatur

~ FD Define S ~ EVGA Supernova G3 750W ~ ASUS Z97-A ~ [Intel Pentium G3258 @ 4.3 GHz - RAM 8GB 1600MHz - Noctua NH-U12S] ~ SAPPHIRE R9 390 Nitro ~ [Samsung 850 Pro 128GB + 850 EVO 250GB] ~

Permalänk
Medlem

TAG Heuer Carrera - CV2A1R.BA0799

Permalänk
Skrivet av voro12:

Det här kanske är att svära i kyrkan, men har en Huawei Watch på armen om dagarna

Jag får nog också smygsvära lite i kyrkan då. Har inte burit armklocka sedan minst 12 år tillbaka men tänkte göra ett försök igen nu. Var på väg att köpa nån smartklocka som din men kom in på träningsgrejer istället, Fitbit osv, men dom är ju så grymt fula. Så det blev en sån här istället. Så har jag iaf koll på stegen. Den fungerar riktigt bra hittills och 8 månader batteritid är ju inte dumt i kategorin aktivitetsband/klockor. Gick på den billigare varianten Steel då jag gillade looken bättre än Sapphire. Läderband är beställt. Om jag kan vänja mig vid armbandsur igen så blir det en ordentligare pjäs sen.

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Medlem

En Citizen, vet inte modell men bytte band på den igår.
Orange kändes sommar, har lite märken på sig tyvärr.

Visa signatur

Corsair 4000D | AMD Ryzen 5600X | Hyper 212 Evo v2 | Gigabyte Aorus Elite v2 | Gigabyte RTX 3060 Ti | Rog Strix 650W | Hårddiskar WD m2 1 TB + 3 TB WD 5400 rpm + 2 TB Seagate 7200 rpm| 16 GB RAM | Bildskärm MSI Optix MAG274QRF-QD|

Permalänk
Medlem

Den va jävligt läcker!

Permalänk
Medlem

Tag Heuer Aquaracer. Inte mitt exemplar som syns ovan dock.
(modellbeteckning är f.ö.: cap2112.ba0833)
Köpt 2013, går som en, ähum klocka.

Visa signatur

i9 9900k | bequiet! Dark Rock Pro 4 | ASUS ROG Strix RTX 2080 Ti | Corsair Vengeance LPX 32GB DDR4 | MSI Z390 Gaming Pro Carbon | 32" Philips IPS 4k Monitor | EVGA 850W G2 Supernova | Fractal Design ARC XL | 4 x Corsair ML140 | NZXT Sentry 3 Fläktcontroller|

Permalänk
Medlem

Jag har någon Champion som jag använder på jobbet då glaset fått sig en rejäl smäll.
Men använder en Champion Deepsky till vardags. En vacker dag ska det nog bli en Festina eller liknande, gillar designen på deras klockor.

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robiban:

Den va jävligt läcker!

Jo den är galen.
Har ALDRIG gillat klockor tidigare, men när jag såg denna klocka var det kärlek vid första ögonkastet.
Polarna glider runt med Rolex, Panerai, Breitling etc och jag kom med denna som inte alls var lika flashiga klockor.

Permalänk
Medlem

Måste liva upp tråden lite!
Går här i köptankar å skaffa klocka två och tre om jag ska vara ärlig Lutar åt en finklocka och något mer udda eller kanske en klassisk diver eller bara en finklocka och då satsa på en automat.
Bilden är på min Seiko som köptes för 4år sedan och jag var bara tvungen att köpa ett läderband när jag såg att dom hade blåa inne som matchade urtavlan sen slipper man det billiga rasslet samt komplikationerna jag haft då nålarna som fäster länken i uret gått sönder hela fyra gånger dock alltid när jag varit trollbunden utav alkohol

Har ni nå tips på någon finklocka? Har spanat på Certina DS4 som är riktigt snygg och kvalitén är bra men favoriten just nu är helt klart Tissot Visiodate som på skärmen såg fin ut och ännu bättre ut i verkligheten! Swiss och automatare då spräcker det budgeten för att försöka inhandla klocka tre där jag inte tänker köpa nytt utan helst något roligt och udda som är begagnat.