Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Allmänna frågor: event, nattöppet, kampanjer med mera

Permalänk
Medlem

Det går inte heller att komma fram på telefon för att fråga om man kan lägga en ny order medans de löser sina problem.

@Webhallen kan vi få en uppdatering på vad som hänt?

Uppdatering, kom fram tillslut och blev uppringd efter lite köande.
Full pott för ett jättebra bemötande på telefon och ett snabbt fixande av problemet! 10 av 10

Visa signatur

| Intel Core i9-10900KF | MSI MAG Z490 Tomahawk | NZXT Kraken Z73 | Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3200Mhz | Gigabyte RTX 3080 AORUS MASTER | Fractal Design Define 7 TG B&W | ASUS ROG PG32UQ | Razer Naga Pro | Logitech G915 TKL | Razer Nommo Chroma | Astro A50 | MSI GS65 Stealth Thin GTX 1070 MQ

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

Det trodde vi också, men enda informationen vi fått idag är att det är "mycket dålig tillgång".
Så vi vet helt ärligt inte.

Hur ligger det till med er lagertillgång på Apple Watch Series 2?
Beställde en Series 2, som iofs ej var i lager då, för 11 dagar sedan utan uppdateringar.
Mysko att det fortfarande verkar vara så dålig tillgång på dem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gymrattan:

Hur ligger det till med er lagertillgång på Apple Watch Series 2?
Beställde en Series 2, som iofs ej var i lager då, för 11 dagar sedan utan uppdateringar.
Mysko att det fortfarande verkar vara så dålig tillgång på dem.

Själv har jag haft en beställning liggandes på en sen den 4e oktober förra året, de "uppdateringar" jag fått är mail där Webhallen säger att dom inte vet när de kommer få in den. Jag har dock funderat på att lägga en beställning hos någon annan, den finns ju i lager hos andra återförsäljare.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem

@Webhallen: Vill bara uppmärksamma er om att eran reklam här på sidan gällande Webhallen Config D17 0104 är lite fel. Det står att datorn kommer med en i7-7600K, en sådan finns ju inte och klickar man på annonsen så ser man att det är i5-7600K som följer med datorn

Visa signatur

|Moderkort: Asus ROG Strix B650E-I Gaming Wifi |GPU: Sapphire Nitro+ RX 7900 XT
|CPU: Ryzen 7 7800X3D |PSU: Corsair RM750X V2 |SSD: Samsung 970 EVO 1TB
|Minne: 32GB Kingston Fury DDR5 6000 Mhz |Chassi: Lian Li O11 Air Mini
|Datorskärm: Acer XR383CURP 38" 1600p 144Hz

Permalänk
Skrivet av ToJa92:

Själv har jag haft en beställning liggandes på en sen den 4e oktober förra året, de "uppdateringar" jag fått är mail där Webhallen säger att dom inte vet när de kommer få in den. Jag har dock funderat på att lägga en beställning hos någon annan, den finns ju i lager hos andra återförsäljare.
http://i.imgur.com/6Kbcdmj.png

Ugh, ja det var ju lite värre. Misstänker nästan att Webhallen kan ses som sekunda återförsäljare av Apple (kanske pga någon gråimport eller liknande för länge sedan). Eller så ligger andra ÅF bättre till hos Apple, tack vare att de handlar med större volymer.

Permalänk

Tack för trevligt bemötande vid köp i butik i Helsingborg idag.

Visa signatur

R5 | i5 12600K | RTX 3060 | Z690 | 16 GB RAM | 1 TB M.2 SSD | 3xNH-A14 | NH-D15S | 750 W PSU

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Thumbii:

@Webhallen: Vill bara uppmärksamma er om att eran reklam här på sidan gällande Webhallen Config D17 0104 är lite fel. Det står att datorn kommer med en i7-7600K, en sådan finns ju inte och klickar man på annonsen så ser man att det är i5-7600K som följer med datorn

Tackar för uppmärksammandet, det ska nu vara rätt

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

@Webhallen: Om man la en beställning igår runt 16 tiden, med en vara som fanns i huvudlagret och vill få den till Fridhemsplan, hinner den dit idag? Och andra frågan, den ligger bara som mottagen, inte under behandling, betyder det fortfarande att den inte är på väg till Fridhemsplan? Tänker om den går över till behandlas när ni skickar till en butik eller inte?

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Webhallen
Skrivet av jnsson:

@Webhallen: Om man la en beställning igår runt 16 tiden, med en vara som fanns i huvudlagret och vill få den till Fridhemsplan, hinner den dit idag? Och andra frågan, den ligger bara som mottagen, inte under behandling, betyder det fortfarande att den inte är på väg till Fridhemsplan? Tänker om den går över till behandlas när ni skickar till en butik eller inte?

Normalt räknar vi att det tar 1-2 dagar för en beställning för en intern mellan butiker, så det är mycket möjligt att den hinner fram till idag men man kan behöva vänta tills imorgon.
Gällande status är mottagen korrekt, status "under behandling" avnänds om den går via postorder och håller på att packas

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Normalt räknar vi att det tar 1-2 dagar för en beställning för en intern mellan butiker, så det är mycket möjligt att den hinner fram till idag men man kan behöva vänta tills imorgon.
Gällande status är mottagen korrekt, status "under behandling" avnänds om den går via postorder och håller på att packas

Tack. Den hann och jag har hämtat ut den. Det var dock ett helvete o få hem åbäcket 10.2KG chassi

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Webhallen, spelar ni inte in när kunder ringer till kundservice? En av era kundtjänstmedarbetare lovade en sak igår och idag påstår han att han inte har lovat det, ni har sämta kundtjänsten måste jag säga.

Permalänk

Hej har ni tagit bort kassaerbjudanden som fanns när man skulle checka ut?

Permalänk
Medlem

Tack för månadens faktura på drygt 3 kronor som det tydligen hade hunnit bli i ränta trots att jag betalade allt enligt förra månadens avbetalning.

Givetvis ska man betala för sig men kan tycka att 3 kronor kanske går att bjuda på när man duttat in över 65 tusen genom åren till er

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem

Jag råkade ut för ett spännande problem som supporten dessvärre inte hunnit svara på ännu.

Igår lade jag en order på ett par hörlurar, valde att hämta i Linköpingsbutiken och betala med Klarna direktbetalning. När köpet genomförts står det i min mejlbekräftelse och på beställningssidan under min profil "Fraktsätt: Hämta i butik, InfraCity, Bergkällavägen 26" varpå jag genast tror mig ha tryckt i fel butik under beställningen. På grund av detta avbeställde jag ordern och lade en ny order på samma vara istället. För att vara på säkra sidan att det inte var något problem med Klarnas direktbetalning så betalade jag istället med mitt Mastercard denna gång. Till min stora förvåning stod det även i denna mejlbekräftelse "Fraktsätt: Hämta i butik, InfraCity, Bergkällavägen 26".

Att tilläggas ska också att jag idag fick mejl av Webhallen att min beställning finns att hämta i, just det, InfraCity-butiken.

Antagligen är detta en bugg i ert system då jag har skärmbild på att jag kryssat i rätt butik vid beställning av order nummer två. Kanske något att kolla närmare på så att det inte händer fler kunder, @Webhallen?

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem

Gick förbi eran butik på djäknegatan i malmö men den va redan stängd, ni ska visst flytta ? va tråkigt varför ? nu blir närmaste butik i triangeln för mig vilket är sjukt opraktiskt när man beställer på hemsidan o närmaste ligger nu en bra bit bort... ni låg ju så bra till där i centrum ni kan väl inte bara ha butiker i gallerior bara ??

Permalänk
Medlem

Har ni funderat på att se över eran sök funktion på sidan?
T.ex om jag söker på "be quiet! ShadowWings" och sedan klickar kanske på en 80mm fläkt som kommer upp, och bestämmer mig för att den inte är något för mig och vill backa och kolla på en 120mm fläkt så får man upp ett felmeddelandet "bäkräfta återsändning av formulär": http://i.imgur.com/bBVWUoh.png
Det här är väldigt frustrerande om man vill söka efter ett speciellt föremål och märke och gå igenom dem olika varianterna och gör det väldigt svårt att navigera på eran hemsida.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knslyr:

Har ni funderat på att se över eran sök funktion på sidan?
T.ex om jag söker på "be quiet! ShadowWings" och sedan klickar kanske på en 80mm fläkt som kommer upp, och bestämmer mig för att den inte är något för mig och vill backa och kolla på en 120mm fläkt så får man upp ett felmeddelandet "bäkräfta återsändning av formulär": http://i.imgur.com/bBVWUoh.png
Det här är väldigt frustrerande om man vill söka efter ett speciellt föremål och märke och gå igenom dem olika varianterna och gör det väldigt svårt att navigera på eran hemsida.

Det är bara standard "web form post". Samma på alla sidor som använder det och man väljer att "surfa bakåt". Visst kan man använda någon annan teknik, men jag tror vi får vänta på den nya versionen som dyker upp vilket år som helst.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[ CPU: Ryzen 9 3900X || MB: ASUS X470-F || Mem: Corsair 2x16GB 3600c14 || GPU: MSI RTX 2080 Gaming X Trio || PSU: Fractal Newton R3 600W || HD: Samsung 970 EVO 1TB + SATA SSDs || Chassi: Fractal Define R6 ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av rbt:

Det är bara standard "web form post". Samma på alla sidor som använder det och man väljer att "surfa bakåt". Visst kan man använda någon annan teknik, men jag tror vi får vänta på den nya versionen som dyker upp vilket år som helst.

Skickades från m.sweclockers.com

Ingen annan sida ger mig detta problemet. Dem flesta sidor löser det genom att spara sökorden i URL:en.

Se exempel här: Alla dem här sidorna har jag gått in och sökt på "be quiet! shadowwings".

https://www.webhallen.com/sok/
https://www.inet.se/hitta?q=be+quiet%21+shadowwings
https://www.komplett.se/search?q=be+quiet%21+shadowwings
https://www.netonnet.se/Search?query=be+quiet%21+shadowwwings
http://cdon.se/search?q=be+quiet%21+shadowwings

Som du ser så sparar alla sidor, förutom webhallen, sökorden. Så om du backar kommer du lätt och smidigt tillbaks till listan du kollade igenom. Medans på webhallen får du skriva in det du ville kolla på varje gång du går in på ett sök resultat.

Det här är ett väldigt stort problem för mig i alla fall, eftersom jag nästan alltid använder sök funktionen och sällen sidornas meny navigering.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knslyr:

Ingen annan sida ger mig detta problemet. Dem flesta sidor löser det genom att spara sökorden i URL:en.

Se exempel här: Alla dem här sidorna har jag gått in och sökt på "be quiet! shadowwings".

https://www.webhallen.com/sok/
https://www.inet.se/hitta?q=be+quiet%21+shadowwings
https://www.komplett.se/search?q=be+quiet%21+shadowwings
https://www.netonnet.se/Search?query=be+quiet%21+shadowwwings
http://cdon.se/search?q=be+quiet%21+shadowwings

Som du ser så sparar alla sidor, förutom webhallen, sökorden. Så om du backar kommer du lätt och smidigt tillbaks till listan du kollade igenom. Medans på webhallen får du skriva in det du ville kolla på varje gång du går in på ett sök resultat.

Det här är ett väldigt stort problem för mig i alla fall, eftersom jag nästan alltid använder sök funktionen och sällen sidornas meny navigering.

Det är samma problem med t.ex. sweclockers forum som också använder POST. Jag förstår att det är irriterande och försvarar inte sättet det är gjort på, men att det är något unikt för webhallen stämmer inte... man kan ställa in sin browser att skicka igen automatiskt eller länken nedan som en workaround för dig

https://www.webhallen.com/sok/?title=be+quiet%21+shadowwings

Visa signatur

[ CPU: Ryzen 9 3900X || MB: ASUS X470-F || Mem: Corsair 2x16GB 3600c14 || GPU: MSI RTX 2080 Gaming X Trio || PSU: Fractal Newton R3 600W || HD: Samsung 970 EVO 1TB + SATA SSDs || Chassi: Fractal Define R6 ]

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Knslyr:

Har ni funderat på att se över eran sök funktion på sidan?
T.ex om jag söker på "be quiet! ShadowWings" och sedan klickar kanske på en 80mm fläkt som kommer upp, och bestämmer mig för att den inte är något för mig och vill backa och kolla på en 120mm fläkt så får man upp ett felmeddelandet "bäkräfta återsändning av formulär": http://i.imgur.com/bBVWUoh.png
Det här är väldigt frustrerande om man vill söka efter ett speciellt föremål och märke och gå igenom dem olika varianterna och gör det väldigt svårt att navigera på eran hemsida.

Hejsan,

Det är något vi jobbar på i dagsläget, funktionen Avancerad sökning på hemsidan är inte lika advancerad som den en gång var när den introducerades. Hela sökmotorn arbetas på i dagsläget för att bli mera precis att använda.

Om man vet vilken avdelning det man söker efter ligger i, kan man då använda en lite nyare sökfunktion som finns på sidan. Exmepel för detta fall chassifläktar.
https://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/kylning/chas...

Där kan man då söka efter egen fritext, men man även sortera specefika märken och efter lagerstatus

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av rbt:

Det är samma problem med t.ex. sweclockers forum som också använder POST. Jag förstår att det är irriterande och försvarar inte sättet det är gjort på, men att det är något unikt för webhallen stämmer inte... man kan ställa in sin browser att skicka igen automatiskt eller länken nedan som en workaround för dig

https://www.webhallen.com/sok/?title=be+quiet%21+shadowwings

Aha okej, det visste jag inte. Använder inte forum sökningar ofta så har inte lagt märke till det.
De enda gånger jag lagt märke till det på andra sidor är väl banker, men det är nog mer en säkerhetsfråga.

Men som sagt kanske är ett mindre problem för andra och bara jag som är så bekväm med bak å framåt knapp på musen.

Skrivet av Webhallen:

Hejsan,

Det är något vi jobbar på i dagsläget, funktionen Avancerad sökning på hemsidan är inte lika advancerad som den en gång var när den introducerades. Hela sökmotorn arbetas på i dagsläget för att bli mera precis att använda.

Om man vet vilken avdelning det man söker efter ligger i, kan man då använda en lite nyare sökfunktion som finns på sidan. Exmepel för detta fall chassifläktar.
https://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/kylning/chas...

Där kan man då söka efter egen fritext, men man även sortera specefika märken och efter lagerstatus

Okej, härligt att höra!
Ser väldigt mycket fram emot detta då. ^^

Och tack för tipset, det kommer underlätta sökandet en del.

Permalänk
Medlem

Varför har ni endast ett AM4-moderkort på den finska sidan, men nio på den svenska?
Märkte det redan 2.3.2017, men antog då att ni inte hade hunnit uppdatera.

Visa signatur

De köper en bil. Säljaren säljer bilen till dem. Var är du? Vart ska du? Varifrån kom du?

Permalänk
Webhallen
Skrivet av ArcticFire:

Varför har ni endast ett AM4-moderkort på den finska sidan, men nio på den svenska?
Märkte det redan 2.3.2017, men antog då att ni inte hade hunnit uppdatera.

Alla korten vi har på Svenska ska även finnas på Finska hemsidan också, men de var inte synliga av någon annledning. Tittar ni in nu är de alla med igen

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Hej! Prismatchar ni gentemot konkurrenter? Tex. om jag hittar billigare hos CDON men vill köpa av er.

Permalänk
Medlem

Vill beställa 2 spel som finns i erat weblager enligt sidan men när jag ska beställa får jag,

Din order innehåller en eller flera produkter lokaliserade på vårt externlager. Ordern skickas därför inom 1-2 arbetsdagar.

förstår inte riktigt ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Vill beställa 2 spel som finns i erat weblager enligt sidan men när jag ska beställa får jag,

Din order innehåller en eller flera produkter lokaliserade på vårt externlager. Ordern skickas därför inom 1-2 arbetsdagar.

förstår inte riktigt ?

Postorder saldot räknar in butiker i Stockholm. Mao måste produkterna skickas från butik till lagret först.

Permalänk
Medlem

Förhandsbokade en Galaxy s8 den 29e mars och ni har fortfarande inte skickat min order.
När jag sen ringer till er och frågar vad det är som händer så säger ni att den ska skickas nästkommande dag. Har fått samma svar två dagar i rad och ni har fortfarande inte följt upp.
Det minsta man kan göra när något är försenat är att meddela kunden om det.
Vad är hela poängen med att förhandsboka om man ändå inte får produkten på lanseringsdagen?

Permalänk
Administrativ avgift

Tycker det är illa att min platta Monster Absolute Zero inte ens skickats sen jag beställde dom i måndags >.> , Är det något speciellt vi bör veta om erat postningssystem? Tycker allmänt att det tar en extra dag jämfört med Inet som skickar samma dag.

När ska ni börja med Sweclockers fraktfritt ?

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem

Tjena, har en sak relaterad till hemsidan (som jag vet ska uppdateras). Hittar ingen bra kontaktväg och vet att det ofta förmedlas snabbt om man skriver här

Jag sitter ofta via en stor kund och hostingpartner och blir då skickad till er finska sida. Ser några lösningar:
- alltid på sitt lands sida om man är inloggad
- länkarna fixas så de alltid pekar till hela adressen inkl /se-sv/. De "över produkterna" saknar detta men även några udda fall i menyn och banners (tror att hela koden/databasen/sidan skulle behöva en regexp-replace för det är blandat med http://..., www.webh..., webh... och direkta länkar till t.ex. /datorkomponenter/...).
- skippa att dirigera om annat än för startsidan
- tillfällig lösning att någon lägger tillbaks "flaggorna" på finska sidan, då de fanns tidigare men nu är borta. Inte helt optimalt men lättare än att behöva fixa själv med att skriva "se-sv"

Visa signatur

[ CPU: Ryzen 9 3900X || MB: ASUS X470-F || Mem: Corsair 2x16GB 3600c14 || GPU: MSI RTX 2080 Gaming X Trio || PSU: Fractal Newton R3 600W || HD: Samsung 970 EVO 1TB + SATA SSDs || Chassi: Fractal Define R6 ]

Permalänk
Medlem

Hej,

Har ni några planer på att nya in Sony Xperia XZs i butik?

Visa signatur

Intel I7 4790K @ 4.9Ghz | Asus Maximus VII Hero | 4x8Gb Corsair Vengeance Pro Red 2400mhz | Asus Gtx 2080ti | Samsung 970 EVO 1tb | 1x2tb WD Red 2x3tb WD Red | Corsair AX850W | Nanoxia DS6 | 2 Dell U2715H | Logitech Z-5500 | Synology DS415+ 4x6tb WD Red |