Oneplus 3T, strul med kontakter

Permalänk

Oneplus 3T, strul med kontakter

Hej!

Köpte telefonen för några månader sedan och jag har importerat mina gamla kontakter från förra telefonen. Men nya kontakter försvinner efter något dygn, då är dom helt plötsligt inte inlagda igen och syns bara som ett nummer i samtalshistoriken.

Någon som vet en lösning? Jag har försökt kika runt men tycker inte jag hittar en relevant inställning.

Tacksam för svar.

Permalänk
Medlem

Udda sparar du dem på simkortet eller telefoneb

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

@jdarchini: Importerat och sparat hurdå ?

Visa signatur

Lian Li PC-V2120B | ASUS X79-Deluxe | Intel 4930K + EK 360 | Corsair 4x8GB 1866MHz VENGEANCE LP | EVGA Geforce GTX 1080 Ti FTW3 SLI | Corsair AX1200i | Intel 530 240GB + Samsung 860 EVO 1TB + några TB blandad mekanik | Dell U2711 | Synology DS 411j

Permalänk
Medlem

Om dom är sparade hos Google så ska det gå att återställa raderade kontakter:
https://support.google.com/mail/answer/1069522?hl=en
Det hände mig en gång och jag fick tillbaka dom därigenom.

Permalänk

@oqvist: Telefonen har jag sparat dom.

Permalänk

@mr_sQuinty: importerat från fil och sparat på telefonens interna minne.

Permalänk
Medlem

Rekommenderar alltid att man sparar kontakter i nån molntjänst och eftersom du har en androidtelefon så är det naturliga stället gmail.

Edit:Har en 3T själv , inga som helst problem.

Visa signatur

Lian Li PC-V2120B | ASUS X79-Deluxe | Intel 4930K + EK 360 | Corsair 4x8GB 1866MHz VENGEANCE LP | EVGA Geforce GTX 1080 Ti FTW3 SLI | Corsair AX1200i | Intel 530 240GB + Samsung 860 EVO 1TB + några TB blandad mekanik | Dell U2711 | Synology DS 411j

Permalänk

Tror jag löste det, messenger synkade mina kontakter och det verkar som den synkar med numret folk har på Facebook. Stängde av funktionen så får se om det fungerar.

Skickades från m.sweclockers.com