Behöver hjälp med nätagg så snabbt som möjligt!

Permalänk

Behöver hjälp med nätagg så snabbt som möjligt!

Hej! Ska bygga dator men vet inte mycket om nätagg, vet att man ska kolla på formfaktorn och både chassit och nätagget har ATX. Men kan jag ta vilket ATX nätagg som helst eller måste jag kolla på längden så att det passar?

Skulle vara tacksam om ni svarade så snabbt som möjligt då jag ska beställa den om några dagar

Permalänk
Medlem

Vilket chassi kommer du att använda?

Ha det gött

Visa signatur

Intel 7700k | Asus StrixF | Asus 2080 Super Strix | Corsair Vengeance 16Gb 3000Mhz | 1,7Tb Ssd | Corsiar Rmx650w | Corsair H115i | Acer XB271HU 165Hz G-Sync | Corsair air 540 | Xbox One X | Ps4 Pro

Permalänk
Medlem

Om du har något vanligt atx chassi kommer nätaggregatet passa men skicka chassit och nätaggregatet du har kollat på så kan jag ge lite synpunkter.

Permalänk
Skrivet av bobzombie:

Vilket chassi kommer du att använda?

Ha det gött

Skrivet av iPro:

Om du har något vanligt atx chassi kommer nätaggregatet passa men skicka chassit och nätaggregatet du har kollat på så kan jag ge lite synpunkter.

https://www.inet.se/produkt/6911721/bitfenix-comrade-svart#sp...

https://www.inet.se/produkt/6909982/fractal-design-integra-m-...

Permalänk
Medlem

Okej. Det kommer passa utan problem

Ha det gött

Visa signatur

Intel 7700k | Asus StrixF | Asus 2080 Super Strix | Corsair Vengeance 16Gb 3000Mhz | 1,7Tb Ssd | Corsiar Rmx650w | Corsair H115i | Acer XB271HU 165Hz G-Sync | Corsair air 540 | Xbox One X | Ps4 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Noob_To_Computers:

Men kan jag ta vilket ATX nätagg som helst eller måste jag kolla på längden så att det passar?

ATX-nätagg har alltid samma bredd och höjd, men längden kan variera. Det är främst ett problem i mindre chassin där längre nätagg kanske inte får plats, men i chassit du valt så finns det ju gott om plats. Om det finns risk för att längre nätagg inte passar så brukar maximal längd på nätagg anges i specifikationerna.

Permalänk
Medlem

Kommer inte vara några som helst problem, bara att köra

Visa signatur

AMD R9 5900X | Asus Strix X470-F | 32GB G-Skill @ 3,6GHz | RTX 3090Ti