Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Erfarenheter köpa CPU på Ebay

Nån som har erfarenhet av att köpa CPU:er på Ebay? Vad ska man tänka på, generella tips. Söker processor till min MS Gen 8

Visa signatur

Who dosen´t love gadgets?

Permalänk

Funderade också på detta. Har även jag en Gen 8.
Beställde en E3-1230v2 från Amazon i Februari, men den kom aldrig. Beställde istället en 1220v2 för tre veckor sen som skulle skeppas senast förra veckan. Den har heller inte skickats än

Permalänk
Medlem

Jag har bara köpt en mobil cpu (2630qm) och allt var frid och fröjd. Men det beror helt på vad för produkter man köper. Skärmar är ett jäkla hassel att hitta riktigt och inte "kompatibla" modeller. Cpuer borde vara ganska straight forward även för servrar så länge det inte är ES

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Medlem

Har köpt 4 st CPUer på ebay och det har gått bra varje gång för min del. Två från Kina, en från Tyskland och en från UK.

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Medlem

Köpte en E3-1230v2 till min Microserver från Ebay. Kom efter nån vecka, fungerar galant!

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem

Köpt lite processorer på ebay från USA och Sydkorea var inga märkvärdigheter med någon av dom kom dessutom väldigt fort. Välj en säljare med bra betyg bara.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Köpte en processor till min server för 100 sek, behövde en gammal modell. Fungerar kanon. Va kanske lite dåligt packad men den fungerar.

Visa signatur

Desktop: Intel 4790K @ 4,7GHz, MSI 1080 ti SeaHawk EK X, ASUS Maximus VII Hero, 2x 500GB 850 EVO, 256GB Crucial MX100, 32GB 2133 HyperX, EVGA G2 850W, Custom Loop
Server: Synology DS918+
Laptop: Macbook Pro /w touchbar 15", i9 2,9GHz, 32GB, 512GB.

Permalänk

Hittade två E5-2683 V3 från kina. Hade två saker som oroade mig; Säljarens betyg och minst en recension på CPU som bekräftade att det va OEM. Många CPUer kan vara ES även om dom är listade som OEM har jag hört, men det kanske inte spelar så stor roll egentligen. Båda fungerade utan problem, även om en av dom såg ut att ha en liten repa i en av kontakterna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av IuZ:

Nån som har erfarenhet av att köpa CPU:er på Ebay? Vad ska man tänka på, generella tips. Söker processor till min MS Gen 8

Angående ES och stepping kika på den tråden på STH.

Skrivet av VaskaAllt:

Hittade två E5-2683 V3 från kina. Hade två saker som oroade mig; Säljarens betyg och minst en recension på CPU som bekräftade att det va OEM. Många CPUer kan vara ES även om dom är listade som OEM har jag hört, men det kanske inte spelar så stor roll egentligen. Båda fungerade utan problem, även om en av dom såg ut att ha en liten repa i en av kontakterna.

Vilket moderkort använder du till dina E5-2683 V3?

Permalänk

@holter: ASUS Z10PA-D8, 2xSocket-2011-3

Kompakt sak

Permalänk
Medlem

Funderar på beställa en i7 4790k eller i7 5775c.

Är det bättre att beställa från eBay eller Alibaba?

Visa signatur

i7 5775C, GTX 1080 Ti, 16GB RAM, 1TB Samsung SSD