Bästa internetleverantören för 1gb/s?

Permalänk

Bästa internetleverantören för 1gb/s?

Hej.

Har idag bahnhof och dom är värdelösa på att leverera 1 gb/s, det svajar rejält med att gå från 500 till 800 lite då och då, i värsta fall dyker det ner till 100-200(hemska tanke!).

Tänker på att byta till bredband2, vad tycker ni?

Har tillgång till:

Alltele
Boxer
Bredband2
Netatonce
T3
Telia
Universal

tog bort tyfon, verkar tillhöra bahnhof
Permalänk
Medlem
Skrivet av lingvistik:

Hej.

Har idag bahnhof och dom är värdelösa på att leverera 1 gb/s, det svajar rejält med att gå från 500 till 800 lite då och då, i värsta fall dyker det ner till 100-200(hemska tanke!).

Tänker på att byta till bredband2, vad tycker ni?

Har tillgång till:

Alltele
Boxer
Bredband2
Netatonce
T3
Telia
Universal

Av de du nämner har jag erfarenhet av Bredband2, Telia och T3 och skulle jag välja mellan dem igen hade jag valt Bredband2!

Visa signatur

:(){ :|:& };:

🏊🏻‍♂️   🚴🏻‍♂️   🏃🏻‍♂️   ☕

Permalänk
Medlem

Har bara erfarenhet utav Netatonce, fungerar klockrent här iaf.
Visserligen "bara" 100/100 atm.

Visa signatur

NZXT H440W||Rog Strix X470-4 Gaming || 2700X+Noctua NHD15-SE-AM4||G.Skill Flare X 16GB 3200Mhz||GTX 1080Ti Strix OC||MX100 512gb||3.5TB HDD||Corsair 750W||Steelseries Arctis Pro Wireless||Samsung 49" NEO||Windows 10 Pro||
Bärbar: Samsung Galaxy Book Pro 13.3" i7 & LTE || Mob: Samsung S22 Ultra||

Permalänk
Medlem

Jag hade Telia 1000/100 under mina första 3 månader och droppade nog aldrig under 800.

Men i dessa hastigheter så är man nog väldigt beroende av hur pass bra nätet är där man bor, går nog tyvärr inte att säga att leverantör A alltid är bättre än leverantör B.
Däremot så verkar ju Bahnhof ha stora problem, finns en lång tråd i forumet om du orkar söka.

Permalänk
Medlem

Kör själv bredband2. Får alltid 950mbit ca. Aldrig märkt av att den droppat.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av lingvistik:

Hej.

Har idag bahnhof och dom är värdelösa på att leverera 1 gb/s, det svajar rejält med att gå från 500 till 800 lite då och då, i värsta fall dyker det ner till 100-200(hemska tanke!).

Tänker på att byta till bredband2, vad tycker ni?

Har tillgång till:

Alltele
Boxer
Bredband2
Netatonce
T3
Telia
Universal

Vad har du för nätverksutrustning? Kan ju lika väl vara den som är undermålig för vad du vill ha ut av din uppkoppling.

Permalänk
Medlem

@lingvistik: Bahnhof håller på o bygger ut sitt stamnät, något dom kallar "Northen Lights", ska vara klart i mitten av Maj, vet inte riktigt om de ligger i fas men, går nog att kolla upp.

Hade Bredband2 innan, en liten dipp gjorde att jag bytte, inser nu att när man flyttat tillbaka till Norra delen av Sverige så får man ta lite dippar, kommer byta tillbaka om det inte blir bättre när Northen Lights är klar. Har dock bara 250/100.

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Medlem

Kört bahnhof 1/1 Gbit i vårt stadsnät i över 1 år nu, och har då inte haft några problem. Däremot har latensen minskat med NL17.

Finns trådar om Bahnhof på forumet och pekar det mest mot Zitius som boven i dramat.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel i5 12600K | 128 GB DDR4 3600 Mhz
ASUS TUF Z690-PLUS D4 | ASUS TUF VG32VQ 32" 1440p
XFX 6900 XT Merc 319 Black Limited
HP ProLiant DL380p Gen8 | HP MicroServer Gen 8 |
Mikrotik 10 GbE Networking

Permalänk
Skrivet av anon5930:

Vad har du för nätverksutrustning? Kan ju lika väl vara den som är undermålig för vad du vill ha ut av din uppkoppling.

Jag har RT-AC68U som router och en dator med moderkort från 2013.

Tack för svaren alla, lutar starkt mot bredband2 just nu.