AMD Drivrutiner orsakar svart skärm?

Permalänk

AMD Drivrutiner orsakar svart skärm?

Tjenare!

För ett tag sedan uppdaterade jag datorn till Win 10, fungerade bra ett tag men sedan efter en uppdatering av drivrutinerna till grafikkortet så släcks skärmen direkt vid start, hinner se biosloggan men sen bäcksvart.

Avinstallerar jag drivrutinerna så har man bild, men så fort de installeras så släcks allt ner igen.

Radeon R9 270 är kortet i denna dator.

Någon som har liknande problem efter uppdatering eller möjligtvis en lösning?

Visa signatur

- h a r d c o r e

Permalänk
Medlem

@dandersson
Testa med äldre drivrutiner om de är samma fel då eller ej.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Skrivet av bärplockaren:

@dandersson
Testa med äldre drivrutiner om de är samma fel då eller ej.

Har testat med äldre drivrutiner också, men samma fel.
Ominstallerade hela systemet också för att testa, vilket fungerade hyffsat tills uppdateringen av drivrutinerna var gjorda eller ett spel startades.

Visa signatur

- h a r d c o r e

Permalänk
Medlem

Jag hade ett liknande problem på ett 285 men då var det för att kortet var paj. Fungerade perfekt tills jag drog in drivrutiner då dog det.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Skrivet av Hymer:

Jag hade ett liknande problem på ett 285 men då var det för att kortet var paj. Fungerade perfekt tills jag drog in drivrutiner då dog det.

Ofan, ja kortet är ju bara 1.5 år, så får ta det via återförsäljaren då.
Men jag verkar ju inte vara ensam om problemet i sig.

https://community.amd.com/thread/194634

Visa signatur

- h a r d c o r e

Permalänk
Medlem

Jag har problem med svart skärm fast med Windows 7 med de senare drivrutinerna 16.12.1, 17.4.3 och 17.4.4 beta. Desktopen dyker upp några sekunder innan skärmen blir helt svart och datorn verkar frysa. Äldre version funkar v16.11.2 som inte har Relive i drivrutinen. Jag vet att jag testat Relive med en äldre drivrutin, men minns inte vilken version det var

DDU har använts för att avinstallera varje gång annars kan jag inte avinstallera drivrutinen då jag inte kommer in i normalläge

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare