Nya Orange Is The New Black har läckt ut på nätet

Permalänk
Avstängd

Nya Orange Is The New Black har läckt ut på nätet

Tjena! Såg att denna serie har läckt ut på nätet i
förväg och att det tycks handla om utpressning:

https://torrentfreak.com/hackers-leak-netflixs-orange-is-the-...

Vad anser ni om detta? Jag tycker det är lustigt hur
folk kommenterar att "piracy is ok but not extortion".

Båda sakerna är olagliga men ena tycker
människor är helt okej? Much biased?

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem

Jag förstår hacking-grupper som gör mindre skadliga hack som DDOS på staten eller företag som betett sig på ett inhumant sätt som ett sätt att protestera.

Men att hacka företag endast för egen vinning, framförallt utpressning är fel, ser ingen anledning för det förutom att de endast söker att få cash eller rep från andra grupper. Sen vad de tog spelar inte så stor roll enligt mig, mest sättet de beter sig på.

Permalänk

Ptja, dessa grupper tjänar nog multum på att "läcka" filmer, musik och spel. Folk tjänar pengar på allt möjligt nuförtiden..

Permalänk
Medlem

Jag hoppas att dessa grisar åker dit!
Jag har själv ingenting emot fildelning men när man börjar använda dessa metoder för att bara tjäna pengar så är det inte ok!

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Skrivet av AplAy:

Båda sakerna är olagliga men ena tycker
människor är helt okej? Much biased?

Mord är olagligt, så är att köra över hastighetsgränsen. Ganska säker att du också har kört över hastighetsgränsen?

Alla brått har inte samma straff. Att utpressa någon på pengar anses vara grövre än att piratkopiera.

Permalänk
Medlem

***bort/mod***

§7 /screamin-daemon, moderator
Permalänk
Medlem

Har man ingen vettig säkerhet så får man skylla sig själv

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Inaktiv

Det som negativt drabbar ens egen plånbok eller berör ens nära och kära är dåligt, det som är raka motsatsen är bra.

För min del så har jag netflix, de första avsnitten var bra sedan spårade det ur. -För lite handling.

Skrivet av hakd:

Har man ingen vettig säkerhet så får man skylla sig själv

Är detta ett generellt påstående som går att applicera på annat som cyklar?
Nu blev väl filmerna stulna innan de kom till streamingtjänsten, men efter så klagar många på att för mycket DRM bara skadar betalande kunder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakd:

Har man ingen vettig säkerhet så får man skylla sig själv

Ok så bara för det är enkelt att bryta sig in i din bostad, så får du skylla dig själv när någon snor allt av värde och förstör allt utan värde?

Eller så kan ju idioterna som hackar och förstör sluta med det och leva på rätt sida lagen.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Ok så bara för det är enkelt att bryta sig in i din bostad, så får du skylla dig själv när någon snor allt av värde och förstör allt utan värde?

Eller så kan ju idioterna som hackar och förstör sluta med det och leva på rätt sida lagen.

Videoövervakning och krypterade diskar i samtliga enheter så där finns Ingen data att hämta.
Att folk snor och försöker tjäna pengar är inget nytt, lägger du "plånboken" framme får du helt enkelt skylla dig själv.

§1.6/meme /screamin-daemon, moderator
Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakd:

Videoövervakning och krypterade diskar i samtliga enheter så där finns Ingen data att hämta.
Att folk snor och försöker tjäna pengar är inget nytt, lägger du "plånboken" framme får du helt enkelt skylla dig själv.

Tyvärr så är de ju så, folk ser inte skillnad på ditt och mitt längre*

*Har folk någonsin gjort det?

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av hakd:

Videoövervakning och krypterade diskar i samtliga enheter så där finns Ingen data att hämta.
Att folk snor och försöker tjäna pengar är inget nytt, lägger du "plånboken" framme får du helt enkelt skylla dig själv.

Har svårt att se hur videoövervakning och krypterade diskar ska hjälpa dig mot inbrott... Vad vet du om säkerheten på servrarna som angreps?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakd:

Videoövervakning och krypterade diskar i samtliga enheter så där finns Ingen data att hämta.
Att folk snor och försöker tjäna pengar är inget nytt, lägger du "plånboken" framme får du helt enkelt skylla dig själv.

Videoövervakning . Ånej då tar jag heltäckande mask över huvud stora kläder som döljer kroppsform, har handskar och skor som jag sedan dumpar så att avtryck ej går använda, lycka till att få polisen att bry sig om att hitta tjuven då. Att du krypterar dina diskar hindrar mig inte från att sno hårdvaran. Tror knappast en inbrottstjuv är intresserad av dina filer i vilket fall. Det är det ju inte jättekul att bli av med allt av värde i hemmet och inte ovanligt att de saboterar allt som inte är av värde. Sedan känslan av att någon varit inne och rotat överallt är inte supertrevlig.

Jag tycker fortfarande inte det är okej att sno saker bara för det är enkelt.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Har svårt att se hur videoövervakning och krypterade diskar ska hjälpa dig mot inbrott... Vad vet du om säkerheten på servrarna som angreps?

Man får ju ställa säkerheten i relation till vad det är man har att "skydda".
Knäcker dom min kryptering så är dom värda all data på min diskar.

Att företag sparar pengar på säkerhet är inget nytt, vill man chansa så är det upp till var och en.

Skrivet av jOnÄTÄn:

Videoövervakning . Ånej då tar jag heltäckande mask över huvud stora kläder som döljer kroppsform, har handskar och skor som jag sedan dumpar så att avtryck ej går använda, lycka till att få polisen att bry sig om att hitta tjuven då. Att du krypterar dina diskar hindrar mig inte från att sno hårdvaran. Tror knappast en inbrottstjuv är intresserad av dina filer i vilket fall. Det är det ju inte jättekul att bli av med allt av värde i hemmet och inte ovanligt att de saboterar allt som inte är av värde. Sedan känslan av att någon varit inne och rotat överallt är inte supertrevlig.

Jag tycker fortfarande inte det är okej att sno saker bara för det är enkelt.

Så du går alltså hem med några diskar med obrukbar data och inget landar på nätet.
Övervakningen är mest för att försäkringsbolaget inte ska få några tvivel så jag sitter på nya diskar igen efter någon vecka.

Men som jag skrev tidigare, sparar man in på säkerheten så får man skylla sig själv.
Det är lite som att inte låsa bilen för "folk ska inte sno" och hoppas på det bästa, folk är inte ärliga så get used to it.

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av hakd:

Man får ju ställa säkerheten i relation till vad det är man har att "skydda".
Knäcker dom min kryptering så är dom värda all data på min diskar.

Att företag sparar pengar på säkerhet är inget nytt, vill man chansa så är det upp till var och en.

Varför skulle de bry sig om din kryptering?
De kan formatera och sälja hårddiskarna, samt ta allt annat i ditt hem som är värt något.

Återigen, vad vet du om säkerheten i de servrar som angreps?
Ingenting, låter det som, och med tanke på din profilbild så är det hyfsat svårt att ta dig seriöst i detta fallet

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakd:

Videoövervakning och krypterade diskar i samtliga enheter så där finns Ingen data att hämta.
Att folk snor och försöker tjäna pengar är inget nytt, lägger du "plånboken" framme får du helt enkelt skylla dig själv.

Dummaste jag läst idag. Man kan minimera risken att bli DRABBAD men man har noll SKULD.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakd:

Har man ingen vettig säkerhet så får man skylla sig själv

Spelar ingen roll hur vettig säkerhet man har. Det kommer alltid gå att knäcka! Speciellt om allt i den här välden ska vara användarvänligt så brister säkerheten. Ska du gå säker så är det bara att dra nätverkskabeln. Och då är du inte ens säker. Men visst om man går och köper ett lås för cykeln som kostar 10kr då ska man inte förvänta sig att det kommer hålla folk borta från sin cykel.

Visa signatur

CPU -->I7-3820
GPU -->2 x Nvidia680 GTX
OS --> Fedora

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Varför skulle de bry sig om din kryptering?
De kan formatera och sälja hårddiskarna, samt ta allt annat i ditt hem som är värt något.

Återigen, vad vet du om säkerheten i de servrar som angreps?
Ingenting, låter det som, och med tanke på din profilbild så är det hyfsat svårt att ta dig seriöst i detta fallet

"Varför skulle de bry sig om din kryptering?"

Ja datan som är sparad är min och trillar inte ut på nätet för att senare användas emot mig. (läste du ens första inlägget?).
Vill dom använda diskarna så fine, men det är ju inte det som det handlar om i detta fallet.

Skrivet av Olegh:

Dummaste jag läst idag. Man kan minimera risken att bli DRABBAD men man har noll SKULD.

Frågan i fallet är ju har dom minimerat risken tillräckligt ?
Troligen inte, precis som jag skrev i mitt första inlägg så har det troligen sparats in på säkerheten precis som vanligt.

Skrivet av Sandia:

Spelar ingen roll hur vettig säkerhet man har. Det kommer alltid gå att knäcka! Speciellt om allt i den här välden ska vara användarvänligt så brister säkerheten. Ska du gå säker så är det bara att dra nätverkskabeln. Och då är du inte ens säker. Men visst om man går och köper ett lås för cykeln som kostar 10kr då ska man inte förvänta sig att det kommer hålla folk borta från sin cykel.

Precis vad jag menade, Det har troligen köpts ett "10kr lås" till material värt extremt mycket mera.

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av hakd:

"Varför skulle de bry sig om din kryptering?"

Ja datan som är sparad är min och trillar inte ut på nätet för att senare användas emot mig. (läste du ens första inlägget?).
Vill dom använda diskarna så fine, men det är ju inte det som det handlar om i detta fallet.
Frågan i fallet är ju har dom minimerat risken tillräckligt ?
Troligen inte, precis som jag skrev i mitt första inlägg så har det troligen sparats in på säkerheten precis som vanligt.
Precis vad jag menade, Det har troligen köpts ett "10kr lås" till material värt extremt mycket mera.

Du missar poängen totalt, trots flera inlägg, och sitter fortfarande bara och gissar.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Du missar poängen totalt, trots flera inlägg, och sitter fortfarande bara och gissar.

Jo din poäng verkar vara att servrarna var tillräckligt skyddade som du nämnt x antal gånger.

Konstigt då att en random hacker grupp som tidigare inte gjort ett namn för sig "råkar" komma över materialet utan några större problem. Inga vattenstämplar och klipp helt i sändningskvalitet.

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av hakd:

Jo din poäng verkar vara att servrarna var tillräckligt skyddade som du nämnt x antal gånger.

Konstigt då att en random hacker grupp som tidigare inte gjort ett namn för sig "råkar" komma över materialet utan några större problem. Inga vattenstämplar och klipp helt i sändningskvalitet.

Nej, du missade som sagt poängen totalt.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.