Permalänk
Medlem

Billig 3d skrivare

Hej
Jag är en kille på 17 år som planerar att köpa en 3d skrivare då jag har funnit ett intresse i att designa 3d modeller. Som en fattig student så har jag dock inte mer än 2000-3000 kr att lägga på maskinen så vänder mig nu till er.

En skrivare jag har tittat lite på är STARTT från iMakr. På ca. 1000 kr så verkar man få mycket för pengarna och den ser ut att skriva ut ganska snygga modeller. Är det någon som har erfarenhet av denna skrivare eller någon som har ett bättre förslag på skrivare? Ska jag vänta och spara ihop till en bättre skrivare istället?

UPDATE:
Min kompis föreslog även Anet A8-b, för 1200 kr, som också verkar vara en värdig kandidat.

Permalänk

@Albus: Hej kul att fler vill ha 3D skrivare! Jag har själv en Wanhao duplicator i3. Men jag har hört ganska goda saker om Anet skrivaren och det verkar finnas en stor användarbas som gör modifikationer för den. http://www.thingiverse.com/Electrico/collections/anet-a8

Du måste dock vara beredd på mycket frustration och grejande för att bli nöjd med resultaten. Fråga gärna reddit.com/r/3dprinting för råd om du har problem, många hjälpsamma där, kom ihåg att skriva med alla dina inställningar om du gör det bara!

Permalänk

tror det är en anet A8 en polare har och han har fått modifiera släden till printerhuvudet på sin då den levererades med 2 korta lager vilket gjorde att den hade en tendens att vilja tippa huvudet ibland.

men köer du till ett extra lager så den styr på 3 punkter som han gjorde eller längre lagerblock så går den ganska bra.

möjligtvis är det en annan modell eller att det är en ny revision där de fixat problemet på bilderna ser det ut som att den är utrustad med 3 eller 4 lagerblock men svårt att säga.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Anet A8 brukar väl rekommenderas som budgetskrivare, och wanhao i3 ifall man har lite högre budget.

Finns två grupper på facebook som heter "3D Skrivare Sverige" och "3D Sweden" också. Där kommer frågor om skrivare etc upp.

Edit: Tänk på att det ofta/alltid tillkommer tull och moms på skrivare köpta från ebay/aliexpress/banggood/liknande.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rydisen:

Anet A8 brukar väl rekommenderas som budgetskrivare, och wanhao i3 ifall man har lite högre budget.

Finns två grupper på facebook som heter "3D Skrivare Sverige" och "3D Sweden" också. Där kommer frågor om skrivare etc upp.

Edit: Tänk på att det ofta/alltid tillkommer tull och moms på skrivare köpta från ebay/aliexpress/banggood/liknande.

dom grupperna är det typ samma medlemmar i och det är 3D Sweden som är den gruppen som är mer aktiv. (i gruppen så finns det även för medlemmar lite rabatter