Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Min e-cigg smakar bränt då och då. Jag trodde först det var brännaren (?) som var sleten så bytte ut den emot en ny och möttes direkt av samma brända smak. Den kommer bara då och då, har märkt att den ofta kommer när man rökat ofta tätt inpå. Vad kan vara fel?

Se till att "brännaren" har hunnit dra åt sig av ejuicen innan du använder den för första gången. Minska airflowet lite så ökar vakumeffekten i "brännaren"och mer ejuice dras in i "brännaren". När det blir dry hits/bränd smak efter flera bloss så är det bomullen i coilen som inte hinner suga åt sig ejuice tillräckligt snabbt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Destromath:

GX350 är en mod som verkligen är en best, men det är inget jag rekomenderar som insteg nej, det du bör kolla på är något sådant här,

https://www.eciggbutik.se/sv/artiklar/smok-stick-v8-tfv8-big-...

Till denna behöver du även brännare och då rekomenderar jag dessa,

https://www.eciggbutik.se/sv/artiklar/smok-v8-baby-t8.html

När det gäller juicer så är det vad som faller dig i smaken, personligen så har jag några som jag anser är grymt goda, av dessa så är detta några jag rekomenderar.

https://www.eciggbutik.se/sv/artiklar/donkey-kahn.html

Otroligt god juice och en av mina "jag kör den när jag vill ha något utöver det vanliga" juicer, inte snäll mot coils dock, den förkortar livslängden och en av anledningarna till att jag inte kör den som min all day vape.

https://www.eciggbutik.se/sv/artiklar/hannibal-nectar.html

Detta är min all day vape, jag kör den mer än något annat och kan starkt rekomendera denna juicen om du gillar persika och lite andra frukter.

https://www.eciggbutik.se/sv/artiklar/blue-harvest.html

Ytterligare en av mina all day vapes, god melon med citrus touch, trevlig att vapa om man gillar melon .

https://www.eciggbutik.se/sv/artiklar/stardust.html

Var skeptisk när jag köpte denna då den skall smaka melon och gurka men oj vad fel jag hade, ruggigt god juice lätt värt att testa om du gillar honungsmelon.

Juicer är något man får gå igenom själv, om man vill ha juicer som är krämiga eller om man vill ha fruktiga juicer, det är lite av ett träsk när det kommer till juicer men testa några smaker du tycker verkar intressant och köp hem dom, vapewild har bra juicer och till ett bra pris, humble likaså, du får mycket juice för pengarna och dom är goda. Kolla runt, köp inte dom billigaste juicerna du hittar, sök lite mer på premium smakerna så kommer du hitta mycket gott . Vi finns alltid här om du vill fråga eller behöver mer hjälp, kom ihåg att när du köper ett startpaket så måste du prima din coil, detta innebär att man häller lite vätska i coilen för att blöta upp den så den inte bränner bomullet det första den gör när man kör igång med den .

Tack för förslagen. Det uppskattas verkligen!!

Det lutar åt att beställa det du föreslår. en liten fråga bara. Följer det inte med någon brännare med den du länkade till?: https://www.eciggbutik.se/sv/artiklar/smok-stick-v8-tfv8-big-...

Eller tänker du att jag ska byta ut den brännaren som följer med om det nu följer med en brännare till den du länkade till

Återstår bara att välja juice, och tar nog den du länkade till som du använder som din "all day vape".

Ser fram emot att kanske kunna slänga de vanliga ciggen i soptunnan. Slippa de fejkade bilderna som finns på paketen. Känns som de förolämpar min intelligens med såna bilder. Kanske de hjälper att få kidsen att inte börja röka så de kanske gör någon nytta...

Edit: såhär ser kundvagnen ut då

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B450-F GAMING - AMD Ryzen 5 3600 3.6 GHz 35MB - Cooler Master - Hyper 212 Black Edition - Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200Mhz CL16 Vengeance LPX - Kingston A2000 500GB M.2 NVMe - Fractal Design Define C Svart - 2 X Noctua NF-P14s redux-1200 140mm PWM - Corsair RM650X 650W v2 - ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC - Raijintek Morpheus II Heatpipe VGA Cooler - 2 X Noctua NF-P12 120mm PWM - OS Debian 10 Stable

Permalänk
Medlem
Skrivet av micke7406:

Tjock juice så inte bomullen hinner suga upp kan vara ett alternativ.
Eller dåligt vekad coil ?

Hur vet jag om coilen är för dåligt vekad?

Skrivet av Destromath:

Vad för brännare och vad för juice använder du?

Jag kör en Joytech AIO, juicen är ett par olika sorter som jag plockat upp från olika sidor. Den har funkat bra tidigare men det här började hända för någon vecka sedan.

Skrivet av Mats1976:

Se till att "brännaren" har hunnit dra åt sig av ejuicen innan du använder den för första gången. Minska airflowet lite så ökar vakumeffekten i "brännaren"och mer ejuice dras in i "brännaren". När det blir dry hits/bränd smak efter flera bloss så är det bomullen i coilen som inte hinner suga åt sig ejuice tillräckligt snabbt.

Jag tror du hittade svaret! Jag har öppnat ventilen helt, ska testa att stänga till lite.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eazy:

Tack för förslagen. Det uppskattas verkligen!!

Det lutar åt att beställa det du föreslår. en liten fråga bara. Följer det inte med någon brännare med den du länkade till?: https://www.eciggbutik.se/sv/artiklar/smok-stick-v8-tfv8-big-...

Eller tänker du att jag ska byta ut den brännaren som följer med om det nu följer med en brännare till den du länkade till

Återstår bara att välja juice, och tar nog den du länkade till som du använder som din "all day vape".

Ser fram emot att kanske kunna slänga de vanliga ciggen i soptunnan. Slippa de fejkade bilderna som finns på paketen. Känns som de förolämpar min intelligens med såna bilder. Kanske de hjälper att få kidsen att inte börja röka så de kanske gör någon nytta...

Edit: såhär ser kundvagnen ut då

"It comes with
1 x Stick V8 Battery - 3000mAh
1 x TFV8 big baby tank - 5ml
1 x V8 Baby M2 0.3ohm dual core(pre-installed)
1 x V8 Baby M2 0.3ohm dual core
1 x USB cable
1 x Manual - See more at: https://www.eciggbutik.se/sv/artiklar/smok-stick-v8-tfv8-big-...

Det följer med en M2 brännare extra i den, dom är helt okej men T8 brännarna är bättre. Det här med bilderna kan dock dyka upp även på juicer som man köper, 11 maj så skall TPD lagarna upp i riksdagen så då får vi se vad som händer.

Ang din kundkorg, ta ett 5 pack med brännare istället du kommer behöva det

Permalänk
Medlem

Ok tack!
Beställt nu

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B450-F GAMING - AMD Ryzen 5 3600 3.6 GHz 35MB - Cooler Master - Hyper 212 Black Edition - Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200Mhz CL16 Vengeance LPX - Kingston A2000 500GB M.2 NVMe - Fractal Design Define C Svart - 2 X Noctua NF-P14s redux-1200 140mm PWM - Corsair RM650X 650W v2 - ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC - Raijintek Morpheus II Heatpipe VGA Cooler - 2 X Noctua NF-P12 120mm PWM - OS Debian 10 Stable

Permalänk
Medlem

Du hade behövt något att över juicen i. Dom flaskorna är bedrövliga att fylla ifrån.
Det blir kladd exakt överallt. Sen hade jag också köpt lite mer e-juice om det skulle vara så att du inte gillar den du har köpt.

http://www.n-taste.eu/index.php?route=product/product&path=61...

Permalänk
Medlem
Skrivet av SexMachine:

Du hade behövt något att över juicen i. Dom flaskorna är bedrövliga att fylla ifrån.
Det blir kladd exakt överallt. Sen hade jag också köpt lite mer e-juice om det skulle vara så att du inte gillar den du har köpt.

http://www.n-taste.eu/index.php?route=product/product&path=61...

Jo jag hade tänkt att köpa en nålflaska där jag handlade ifrån men den var slut. Jag får hitta på något av det jag har hemma. Jag har en flaska med liten pip på. Kanske kan modifiera den så det funkar.

Angående juicen får jag nog bara gilla den. Tanken är ju att e-ciggen ska hjälpa mig att sluta röka så smaken är minsta problemet gissar jag

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B450-F GAMING - AMD Ryzen 5 3600 3.6 GHz 35MB - Cooler Master - Hyper 212 Black Edition - Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200Mhz CL16 Vengeance LPX - Kingston A2000 500GB M.2 NVMe - Fractal Design Define C Svart - 2 X Noctua NF-P14s redux-1200 140mm PWM - Corsair RM650X 650W v2 - ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC - Raijintek Morpheus II Heatpipe VGA Cooler - 2 X Noctua NF-P12 120mm PWM - OS Debian 10 Stable

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eazy:

Jo jag hade tänkt att köpa en nålflaska där jag handlade ifrån men den var slut. Jag får hitta på något av det jag har hemma. Jag har en flaska med liten pip på. Kanske kan modifiera den så det funkar.

Angående juicen får jag nog bara gilla den. Tanken är ju att e-ciggen ska hjälpa mig att sluta röka så smaken är minsta problemet gissar jag

Skickades från m.sweclockers.com

Smaken är det som dom flesta som vapar inser att det är det man vill åt, kunna byta runt och testa olika smaker själv kör jag runt på typ 15-20 smaker och ändrar nästan dagligen . Angående pipetten som följer med i flaskan så går det att fylla med den med men ja kolla runt efter att hitta en Unicorn bottle / nålflaska sedan för det är värt det .

Permalänk
Medlem

Nä nu får postnord snabba på... mitt paket på 13kg är just nu i en lastbil på väg från toftanäs ...

Permalänk
Medlem

Så, har fått och testat e-cigg nu för första gången. Jag beställde som Enligt förslaget:
Kit: SMOK Stick V8 + TFV8
Coli: SMOK V8 Baby-T8 (använder coilen som följde med just nu)
Juice:Hannibal Nectar 12MG/60ML

Kollade diverse youtube-klipp hur det fungerar. Blötte ner coilen lite med e-juce.
Tog mitt första bloss och höll fan på att trilla av stolen. Fasen vad starkt det var. Kollar man på klippen så röker de inte på traditionellt vis, dvs. suger, sen drar ner röken. De röker som man använder en inhalator. Testade att röka som man gör på traditionellt vis och det funkar det med.

Jag funderar lite på om jag gjort fel när jag tyckte det var så jäkla starkt. Har jag köpt en för stark juice eller styrs styrkan ens av nikotinhalten?

Kan någon rekommendera en juice som inte smakar sött? Kanske något åt smaken av vanliga cigaretter eller tobak som smakar bra. Det godaste jag rökt är de 2 första blossen på en pipa med Borkum Riff Finns det någon juce som kan komma nära? Minns att en av Borkum Riff-sorterna var smaksatt av cognac (svart förpackning) men den verkar inte finnas längre.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B450-F GAMING - AMD Ryzen 5 3600 3.6 GHz 35MB - Cooler Master - Hyper 212 Black Edition - Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200Mhz CL16 Vengeance LPX - Kingston A2000 500GB M.2 NVMe - Fractal Design Define C Svart - 2 X Noctua NF-P14s redux-1200 140mm PWM - Corsair RM650X 650W v2 - ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC - Raijintek Morpheus II Heatpipe VGA Cooler - 2 X Noctua NF-P12 120mm PWM - OS Debian 10 Stable

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eazy:

Så, har fått och testat e-cigg nu för första gången. Jag beställde som Enligt förslaget:
Kit: SMOK Stick V8 + TFV8
Coli: SMOK V8 Baby-T8 (använder coilen som följde med just nu)
Juice:Hannibal Nectar 12MG/60ML

Kollade diverse youtube-klipp hur det fungerar. Blötte ner coilen lite med e-juce.
Tog mitt första bloss och höll fan på att trilla av stolen. Fasen vad starkt det var. Kollar man på klippen så röker de inte på traditionellt vis, dvs. suger, sen drar ner röken. De röker som man använder en inhalator. Testade att röka som man gör på traditionellt vis och det funkar det med.

Jag funderar lite på om jag gjort fel när jag tyckte det var så jäkla starkt. Har jag köpt en för stark juice eller styrs styrkan ens av nikotinhalten?

Kan någon rekommendera en juice som inte smakar sött? Kanske något åt smaken av vanliga cigaretter eller tobak som smakar bra. Det godaste jag rökt är de 2 första blossen på en pipa med Borkum Riff Finns det någon juce som kan komma nära? Minns att en av Borkum Riff-sorterna var smaksatt av cognac (svart förpackning) men den verkar inte finnas längre.

Ja du har köpt för stark juice, sa till dig, inget starkare än 6mg, speciellt inte i en beast tank, 6mg är tufft att vänja sig vid tycker jag, det är vad jag rökt hela tiden, min nästa order med juicer som dyker upp här ligger på 3mg, för smaker med tobak etc kan jag tyvärr inte hjälpa dig då jag tycker sånna smaker är hemska, hela grejen med en vape är ju att jag vill bort från tobak så varför skulle jag då vilja röka något som smakar tobak? Gå ner till 6mg vätskor som högst så kommer det bli bättre för dig .

Permalänk
Medlem
Skrivet av Destromath:

Ja du har köpt för stark juice, sa till dig, inget starkare än 6mg, speciellt inte i en beast tank, 6mg är tufft att vänja sig vid tycker jag, det är vad jag rökt hela tiden, min nästa order med juicer som dyker upp här ligger på 3mg, för smaker med tobak etc kan jag tyvärr inte hjälpa dig då jag tycker sånna smaker är hemska, hela grejen med en vape är ju att jag vill bort från tobak så varför skulle jag då vilja röka något som smakar tobak? Gå ner till 6mg vätskor som högst så kommer det bli bättre för dig .

Jag gick efter tabellen på styrka där jag handlade. Jag får kolla efter någon annan juice. Du har nog rätt angående smaken på juicen. Jag ska ju sluta med cigaretter så något som smakar samma kanske inte är rätt. Finns kanske någon annan juice som inte smakar sött. Får beställa några olika sorter och testa mig fram. Måste man byta coil när man byter smak.?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B450-F GAMING - AMD Ryzen 5 3600 3.6 GHz 35MB - Cooler Master - Hyper 212 Black Edition - Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200Mhz CL16 Vengeance LPX - Kingston A2000 500GB M.2 NVMe - Fractal Design Define C Svart - 2 X Noctua NF-P14s redux-1200 140mm PWM - Corsair RM650X 650W v2 - ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC - Raijintek Morpheus II Heatpipe VGA Cooler - 2 X Noctua NF-P12 120mm PWM - OS Debian 10 Stable

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eazy:

Jag gick efter tabellen på styrka där jag handlade. Jag får kolla efter någon annan juice. Du har nog rätt angående smaken på juicen. Jag ska ju sluta med cigaretter så något som smakar samma kanske inte är rätt. Finns kanske någon annan juice som inte smakar sött. Får beställa några olika sorter och testa mig fram. Måste man byta coil när man byter smak.?

Skickades från m.sweclockers.com

Coil behöver du inte byta när du bytar smak, iaf inte med vape wilds smaker, precis som du säger så får man kolla sig fram med vilka smaker man gillar, deras styrke guide säger dock att vissa vätskor är för subohm maskiner och det är vad du har som sagt, inget starkare än 6mg kom ihåg det .

Permalänk
Medlem
Skrivet av SexMachine:

Ja TF V8 kan jag också rekommendera. Den är sjukt prisvärd. Om det sen är tight med stålar så köp denna nikotinbas som [WP@]Wolverine rekommenderade.

http://www.n-taste.eu/index.php?route=product/product&path=61...

Välj 70VG/30PG och kompensera till 20% och 6mg nikotin.

Köp sedan koncentrat här.

http://www.vapingking.co.uk/concentrates.html

och blanda själv med 20% koncentrat.

Då får du en juice som är både billig och rökbar. Jag köpte en del juice av olika märken när jag drog igång och ska man ha något som är rökbart så får man pynta lite extra om man inte blandar själv. Har du inte våg så köp denna flaskan

http://www.n-taste.eu/index.php?route=product/product&path=61...

och häll in en hel flaska koncentrat och fyll sedan upp med nikotinvätska. Sen häller du över till

http://www.n-taste.eu/index.php?route=product/product&path=61...

för att lättare kunna fylla på din e-cigg och slippa kladd.

Tjena. Jag tänkte börja blanda själv. Vill bara fråga vad Justering av nikotinstyrka uppåt i procent: betyder så jag inte gör bort mig. Jag gissar på att det betyder att de lägger i lite mer nikotin för kompensera att man häller i essens?

Ps: Är 80VG/20PG bra val av bas?

Visa signatur

Gaming: NZXT H440W NE, EVGA SuperNOVA G3 650W, Asus ROG Strix X470-F Gaming, AMD Ryzen 7 2700X, Sapphire Radeon RX 5700 XT Pulse, Samsung 970 EVO 500GB, Corsair Vengeance White RGB LED Pro DDR4 3200MHz 4x8GB, HDD: 4TB, Logitech G915 Lightspeed Tactile, Logitech G502 Lightspeed, Razer Leviathan, Corsair Void Pro RGB Wireless, 2x MSI Optix MAG271CQP.
Server: Fractal Design Arc, Corsair CMPSU-850AX, Asus P8P67 Pro B3, Intel Core i5 2500K, Asus GeForce GTX 1060 Dual OC 6GB, Samsung 850 EVO 250GB, Corsair Vengeance DDR3 PC12800 CL9 4x4GB, HDD: 11TB, Logitech G710, SteelSeries Rival 710, 2x Fujitsu SL27T-1 LED.
Laptop: Fujitsu Lifebook UH552, Samsung 840 EVO 250GB, Corsair Vengeance DDR3 PC12800 CL9 2x4GB.
Mobile: Apple iPhone 11 Pro Gold 256GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Destromath:

Coil behöver du inte byta när du bytar smak, iaf inte med vape wilds smaker, precis som du säger så får man kolla sig fram med vilka smaker man gillar, deras styrke guide säger dock att vissa vätskor är för subohm maskiner och det är vad du har som sagt, inget starkare än 6mg kom ihåg det .

En tanke som kanske är dum... Går det att späda ut den jag har med typ vatten eller något för att göra den mindre stark? Jag kan för tillfället inte röka det alls för att det är för starkt.

Har svårt att hitta en juice där det står något om hur stark sötman är. Ska man ta någon mentol-sort kanske. Är iofs inte så förtjust i mentol, men hellre det än någon som är söt. Tar tacksamt emot tips på någon juice som inte är söt eller har tobaksmak.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B450-F GAMING - AMD Ryzen 5 3600 3.6 GHz 35MB - Cooler Master - Hyper 212 Black Edition - Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200Mhz CL16 Vengeance LPX - Kingston A2000 500GB M.2 NVMe - Fractal Design Define C Svart - 2 X Noctua NF-P14s redux-1200 140mm PWM - Corsair RM650X 650W v2 - ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC - Raijintek Morpheus II Heatpipe VGA Cooler - 2 X Noctua NF-P12 120mm PWM - OS Debian 10 Stable

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eazy:

En tanke som kanske är dum... Går det att späda ut den jag har med typ vatten eller något för att göra den mindre stark? Jag kan för tillfället inte röka det alls för att det är för starkt.

Har svårt att hitta en juice där det står något om hur stark sötman är. Ska man ta någon mentol-sort kanske. Är iofs inte så förtjust i mentol, men hellre det än någon som är söt. Tar tacksamt emot tips på någon juice som inte är söt eller har tobaksmak.

Nej du kan inte späda ut den med vatten däremot så borde det gå aldeles utmärkt att köpa en flaska till med 0mg och hälla båda i en större flaska, detta borde resultera i en 6mg vätska

När det gäller söta smaker så vill jag nog säga att dom flesta är sötare smaker men du kan alltid kolla på vad jag använde som insteg vilket var custards, det är antingen ren vaniljkräm som smak eller med saker i så som banan/jordgubb eller annat, dock är dessa söta med men kanske inte samma sötma som i just hannibal nectar, var bor du någonstanns förresten, har du någon eciggbutik i närheten av där du bor? Man får ofta testa sig fram och se vad man kan hitta för att hitta något bra .

Detta kanske är något du kan testa om du är intresserad av mer tobaks smak, https://www.eciggbutik.se/sv/artiklar/morning-ritual.html detta är tydligen med smak av kaffe och tobak, inget som skulle falla mig i smaken men för dom som gillar tobaks smaker så kanske den funkar .

https://www.eciggbutik.se/sv/artiklar/wrangler.html här var en till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrJiM:

Tjena. Jag tänkte börja blanda själv. Vill bara fråga vad Justering av nikotinstyrka uppåt i procent: betyder så jag inte gör bort mig. Jag gissar på att det betyder att de lägger i lite mer nikotin för kompensera att man häller i essens?

Ps: Är 80VG/20PG bra val av bas?

Använd en kalkylator om du skall göra e-juice utan en färdiggjord bas så som http://www.steam-engine.org/juice.asp

Permalänk
Medlem
Skrivet av Destromath:

Nej du kan inte späda ut den med vatten däremot så borde det gå aldeles utmärkt att köpa en flaska till med 0mg och hälla båda i en större flaska, detta borde resultera i en 6mg vätska

När det gäller söta smaker så vill jag nog säga att dom flesta är sötare smaker men du kan alltid kolla på vad jag använde som insteg vilket var custards, det är antingen ren vaniljkräm som smak eller med saker i så som banan/jordgubb eller annat, dock är dessa söta med men kanske inte samma sötma som i just hannibal nectar, var bor du någonstanns förresten, har du någon eciggbutik i närheten av där du bor? Man får ofta testa sig fram och se vad man kan hitta för att hitta något bra .

Detta kanske är något du kan testa om du är intresserad av mer tobaks smak, https://www.eciggbutik.se/sv/artiklar/morning-ritual.html detta är tydligen med smak av kaffe och tobak, inget som skulle falla mig i smaken men för dom som gillar tobaks smaker så kanske den funkar .

https://www.eciggbutik.se/sv/artiklar/wrangler.html här var en till.

Tack för förslagen!

Tänkte också om jag kanske gjort något fel när jag fyllde med e-juice första gången eftersom det är så förbaskat starkt? Kan inte tänka mig att någon skulle kunna ta ett full bloss på en sådan kombo, med den styrkan på e-juice samt den e-ciggen jag har, utan att dö av en hjärtattack.

Jag fuktade coilen med jucen både i mitten (ett par droppar enligt instruktion på youtube) och de små hålen på sidan innan jag fyllde den med ejuice. Jag har även testat med att ha luftflödet stängt och fullt öppet. Jag känner inte smaken av bränt vilket jag antar skulle märkas. Jag känner smaken av juicen i munnen rätt mycket och länge efteråt.

Är man ny på sånt här har man ju inget att förhålla sig till så därför jag kommer med så mycket frågor. Bor för övrigt i Rockneby (Småland) och finns ingen butik i närheten vad jag kan söka mig till. Fanns en från företaget jag beställde ifrån i Kalmar men den finns inte längre kvar.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B450-F GAMING - AMD Ryzen 5 3600 3.6 GHz 35MB - Cooler Master - Hyper 212 Black Edition - Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200Mhz CL16 Vengeance LPX - Kingston A2000 500GB M.2 NVMe - Fractal Design Define C Svart - 2 X Noctua NF-P14s redux-1200 140mm PWM - Corsair RM650X 650W v2 - ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC - Raijintek Morpheus II Heatpipe VGA Cooler - 2 X Noctua NF-P12 120mm PWM - OS Debian 10 Stable

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eazy:

Tack för förslagen!

Tänkte också om jag kanske gjort något fel när jag fyllde med e-juice första gången eftersom det är så förbaskat starkt? Kan inte tänka mig att någon skulle kunna ta ett full bloss på en sådan kombo, med den styrkan på e-juice samt den e-ciggen jag har, utan att dö av en hjärtattack.

Jag fuktade coilen med jucen både i mitten (ett par droppar enligt instruktion på youtube) och de små hålen på sidan innan jag fyllde den med ejuice. Jag har även testat med att ha luftflödet stängt och fullt öppet. Jag känner inte smaken av bränt vilket jag antar skulle märkas. Jag känner smaken av juicen i munnen rätt mycket och länge efteråt.

Är man ny på sånt här har man ju inget att förhålla sig till så därför jag kommer med så mycket frågor. Bor för övrigt i Rockneby (Småland) och finns ingen butik i närheten vad jag kan söka mig till. Fanns en från företaget jag beställde ifrån i Kalmar men den finns inte längre kvar.

Nej ditt problem ligger garanterat i att du har för stark vätska, tro mig har själv testat och det går inte att röka, 6mg är i min mening den absoluta gränsen, 3 bloss på min cloud beast ger mig nikokick från helvetet så ner till högst 6mg vätskor!

Permalänk
Medlem

Måste visa vad jag använde för att fylla tanken med. Fick den av frugan. Hon fick med en sådan när hon beställde essenser till bakning. Den har en gradering i ml och pipen går ner i påfyllningshålet till tanken. Den blir perfekt när jag ska blanda med olika styrkor p.g.a. mitt felköp av för stark juice.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B450-F GAMING - AMD Ryzen 5 3600 3.6 GHz 35MB - Cooler Master - Hyper 212 Black Edition - Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200Mhz CL16 Vengeance LPX - Kingston A2000 500GB M.2 NVMe - Fractal Design Define C Svart - 2 X Noctua NF-P14s redux-1200 140mm PWM - Corsair RM650X 650W v2 - ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC - Raijintek Morpheus II Heatpipe VGA Cooler - 2 X Noctua NF-P12 120mm PWM - OS Debian 10 Stable

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eazy:

Måste visa vad jag använde för att fylla tanken med. Fick den av frugan. Hon fick med en sådan när hon beställde essenser till bakning. Den har en gradering i ml och pipen går ner i påfyllningshålet till tanken. Den blir perfekt när jag ska blanda med olika styrkor p.g.a. mitt felköp av för stark juice.

Hade inte försökt blanda vätskor i den, hade jag varit dig så hade jag gått in på en sida så som Esmokes.se eller liknande och köpt hem en stor nålflaska, typ en sån här http://esmokes.se/tillbehor-diy/glas-pe-pet/pe-bottle-120ml sedan hade jag fyllt upp den helt med både 12mg och 0mg vätska och skakat om för du måste se till att vätskorna blandar sig om du skall få ner styrkan på vätskan . + att det är jävligt mycket smidigare att ha en sån flaska .

Permalänk
Medlem

Och där dök min lilla beställning upp med juicer. Alla plastflaskor är 30ml glasflaskorna är 60ml, ha så kul att räkna .

Permalänk
Medlem

Ja det va ju en del. Är det för eget bruk? Är det mycket billigare att beställa från USA?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SexMachine:

Ja det va ju en del. Är det för eget bruk? Är det mycket billigare att beställa från USA?

Lite mer än en tredjedel av det var mitt, kostar mig ungefär 1.24:- per ml nu så ja det är billigt som fan, man riskerar dock att hamna i tullen med det .

Permalänk
Medlem

Uj, ja det var ju några flaskor det där

En liten fråga (igen). Är det ok att blanda juice från olika märken?

Sitter och försöker välja lite. Ska beställa VG Bas för att späda ut den juicen jag köpte. Jag mailade eCiggbutik.se för att fråga om förslag på juice. Verkar inte som det finns någon juice som inte är söt. Vad jag förstår finns det redan sötma i basen, så det är nog svårt att hitta någon som jag efterfrågar. De rekommenderade mig någon av dessa men de är lite för dyra för att testa. Jag valde några själv: London 0 mg + 6 mg och Kaffe 0mg + 6 mg. Alla på 10 ml.

Jag får gilla läget bara och testa på dessa. Tar nog tid att hitta någon som passar, men det ska nog gå.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B450-F GAMING - AMD Ryzen 5 3600 3.6 GHz 35MB - Cooler Master - Hyper 212 Black Edition - Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200Mhz CL16 Vengeance LPX - Kingston A2000 500GB M.2 NVMe - Fractal Design Define C Svart - 2 X Noctua NF-P14s redux-1200 140mm PWM - Corsair RM650X 650W v2 - ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC - Raijintek Morpheus II Heatpipe VGA Cooler - 2 X Noctua NF-P12 120mm PWM - OS Debian 10 Stable

Permalänk
Medlem

Vad gillar du för smaker?

Permalänk
Medlem

Det är ju det som är problemet lite. Eftersom alla smaker förändras så fort du tillsätter sötma till dem. Smaker jag generellt gillar är clementin/apelsin/citrus, men tillsätter du sötma till dem så de blir sötare än var de är av naturen så gillar jag inte det. Gillar också kaffesmaker rom/choklad men samma där om man tillför mer sötma än de är av naturen. Det är svårt helt enkelt. Jag får chansa och testa mig fram.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B450-F GAMING - AMD Ryzen 5 3600 3.6 GHz 35MB - Cooler Master - Hyper 212 Black Edition - Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200Mhz CL16 Vengeance LPX - Kingston A2000 500GB M.2 NVMe - Fractal Design Define C Svart - 2 X Noctua NF-P14s redux-1200 140mm PWM - Corsair RM650X 650W v2 - ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC - Raijintek Morpheus II Heatpipe VGA Cooler - 2 X Noctua NF-P12 120mm PWM - OS Debian 10 Stable

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eazy:

Uj, ja det var ju några flaskor det där

En liten fråga (igen). Är det ok att blanda juice från olika märken?

Sitter och försöker välja lite. Ska beställa VG Bas för att späda ut den juicen jag köpte. Jag mailade eCiggbutik.se för att fråga om förslag på juice. Verkar inte som det finns någon juice som inte är söt. Vad jag förstår finns det redan sötma i basen, så det är nog svårt att hitta någon som jag efterfrågar. De rekommenderade mig någon av dessa men de är lite för dyra för att testa. Jag valde några själv: London 0 mg + 6 mg och Kaffe 0mg + 6 mg. Alla på 10 ml.

Jag får gilla läget bara och testa på dessa. Tar nog tid att hitta någon som passar, men det ska nog gå.

Du kan inte spä ut juicen med en 0mg bas som inte har någon smak detta kommer resultera i en väldigt utblandad smak som inte alls kommer smaka så som det är tänkt, som jag sa, bättre att köpa en 0mg hannibal till och blanda den med 12mg hannibal du har för då får du en 6mg vätska istället.

Permalänk
Medlem

Hej, jag undrar ifall det nya tobaksproduktsdirektivet kommer att påverka mig som enskild importör? Jag importerar endast e-juice för mig själv och det värsta som hänt hittills är att jag fått betala skatt. Kommer flaskorna bli beslagtagna om dem är över 10ml även fast jag inte har några planer på att sälja dem? Brukar importera ca 1l per gång.

I så fall antar jag att det är dags att köpa på sig en redig flaska nikotin nu innan det träder i kraft och sedan handla all juice utan det och blanda själv.

Permalänk
Medlem

Ska åka till Spanien. Hur gör jag med e-ciggen?

Ska åka till Spanien. Hur gör jag med e-ciggen?
Vill ju inte gärna att min mod fastnar i utcheckningen. Är det bäst att lägga den i resväskan å ta med en lite mindre i handbagaget?
Hur har ni andra gjort?