clips.twitch.tv laggar p.g.a. reaktioner

Permalänk
Medlem

clips.twitch.tv laggar p.g.a. reaktioner

Detta händer endast när dessa "reaktioner" roterar/byts/visas

Finns det något sätt att inaktivera dessa? Eller någon annan lösning som gör att det slutar lagga?

Sitter förövrigt på en 100/100 lina om det har någon betydelse.

Visa signatur

i7 6700k, G.SKILL 32GB, GTX 1080Ti, Z170, In Win

Permalänk
Medlem

Fungerar det i firefox/chrome? På min Mac laggar det i firefox men fungerar fint i chrome

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Medlem

Läser du chatten medan du kollar? Om inte så kan du testa med att dölja hela chatten. Annars vet jag inget sätt att stänga av den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christley:

Fungerar det i firefox/chrome? På min Mac laggar det i firefox men fungerar fint i chrome

Chrome är det jag använder

Skrivet av SanyaIV:

Läser du chatten medan du kollar? Om inte så kan du testa med att dölja hela chatten. Annars vet jag inget sätt att stänga av den.

Enda sättet att stänga av chatten när jag ser på clips verkar vara att köra i fullscreen, med blir lite stuttering vid samma tidpunkt ändå.

Även om jag ser samma clip flera gånger eller låter det buffra klart så laggar det när dom där reaktionerna visas

Visa signatur

i7 6700k, G.SKILL 32GB, GTX 1080Ti, Z170, In Win

Permalänk
Medlem

Att skriva ett greasemonkey skript eller dylikt skulle nog fungera men inte den lättaste lösningen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem

HITTADE EN FIX!

Unboxade "Använd maskinvaruacceleration när det är tillgängligt" under avancerade inställningar i chrome

Visa signatur

i7 6700k, G.SKILL 32GB, GTX 1080Ti, Z170, In Win