Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Datorn stängs av vid gaming och stresstest

Permalänk
Medlem

Datorn stängs av vid gaming och stresstest

Datorn stängs av vid gaming och stresstest, dock inte alltid när jag är ingame,

Allt är sprillans nytt, Trodde det var min psu som spökade för den hade några år på nacken, Så köpte ny idag och startade ett stress test, men stängs fortfarande ner. Dock så är fortfarande alla fläktar igång.

Alla tempraturer är bra

Cpu /modekort som är defekt?

Eller en simpel inställning i bios kanske?

Ryzen 5 1500x
modekort - prime b350-plus
grafik - geforce gtx 1050
psu - EVGA supernova Nex750B

Permalänk
Avstängd

Testa uppdatera bios till moderkortet.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Inaktiv

Har du tittat på temperaturerna med t.ex HWMonitor?

Permalänk
Medlem

Efter som fläktarna fortfarande körs så låter det som någon typ av BSOD

Jag gissar att det är RAM som bråkar.

Uppdatera BIOS för moderkortet så kanske det blir bättre kompatibilitet.

Är dina minne på QVL för moderkortet?

Visa signatur

| CPU: Intel i7 7700k | RAM: Crucial DDR4 OC @2400mhz 16GB (2x8GB) | GPU: EVGA GeForce RTX 2080 XC GAMING| Mobo: MSI H110I Pro | SSD: Crucial BX200 240GB 2.5" SSD | SSD2: Samsung 850 EVO 500GB 2.5" SSD | Nätagg: be quiet! SFX L Power 600W | Kylare: NZXT Kraken X62 | Chassi: Fractal Design Nano S | OS: Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

@Implor: Vad menas med qvl?

Permalänk
Medlem

@Ro9in: Qualified Vendor's List.

Är en lista med testade minne för just ditt moderkort. Alla DDR4 minnen ska fungera men ibland så bråkar det (varit med om det själv två gånger). Enda som hjälper är att byta minnena till en annan modell. Går man efter QVL så är man i princip garanterad att det kommer fungera utan problem.

Visa signatur

| CPU: Intel i7 7700k | RAM: Crucial DDR4 OC @2400mhz 16GB (2x8GB) | GPU: EVGA GeForce RTX 2080 XC GAMING| Mobo: MSI H110I Pro | SSD: Crucial BX200 240GB 2.5" SSD | SSD2: Samsung 850 EVO 500GB 2.5" SSD | Nätagg: be quiet! SFX L Power 600W | Kylare: NZXT Kraken X62 | Chassi: Fractal Design Nano S | OS: Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

@Implor: Uppdaterade bios, Tror problemet var där