Mobil för omkring 4000kr.

Permalänk
Medlem

Mobil för omkring 4000kr.

Är i behov av en ny mobil eftersom min gamla S4 dog. Den får kosta ungefär 4000, max 4500. Operativsystem har ingen betydelse. Jag kommer att köpa den utan abonnemang. Jag vill att den ska vara tunn och lätt, vattentålig hade också varit bra.

Permalänk
Medlem

Kör på en Samsung S7 så får du även tillgång till Samsung Pay vilket är mycket värt.

Visa signatur

ASUS ROG Strix X570-F, AMD Ryzen 9 5900X, ASUS GTX 1080 Ti Strix Gaming OC, 32GB G.Skill Trident Z Neo CL16 3600MHz, Arctic Freezer II 240, Seasonic Prime Titanium 850W, Phanteks Enthoo Evolv X, 2x Samsung 970 EVO Plus 1TB, Seagate Firecuda 2TB, Seagate Ironwolf 4TB, ASUS PG278Q

ASUS ROG Crosshair VI Hero, AMD Ryzen 9 3900X, ASUS RTX 2060 Dual OC, 16GB G.Skill Flare X CL14 3200 MHz @3200 MHz, Arctic Freezer 240, Seasonic Prime Titanium 850W, Phanteks Eclipse P400S Glass, Samsung 960 Pro 512GB, Samsung 850 Pro 512GB, Seagate Ironwolf 4TB, ASUS PG278Q

ASUS Maximus V GENE, Intel i7 3770K @ 4,6 GHz (1.190 V), EVGA GTX 670 FTW SLi, 8GB G.Skill TridentX CL10 2400 MHz, Samsung 850 Pro 512GB, Samsung 840 Pro 256GB, Corsair Hydro H100i, Corsair AX860i, Fractal Design Define R4W, ASUS PG278Q

Permalänk
Medlem

Oneplus 3t

Visa signatur

50,000 native americans used to live here... Now it's a burgertown.

Permalänk
Medlem

Moto Z.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk

oneplus 3t (riktigt grym telefon) eller huawei honor 8 (har gått ner till runt 2500 vid flera reor) annars är huawei p10 också ett bra val.

Visa signatur

RT 5600 | RTX 3070 | 32GB 3600Mhz ddr4
i7 8650u | UHD 620 | 16gb ddr3

Permalänk
Medlem

Oneplus 3T

Visa signatur

Chassi: Fractal Design R4 MK: Aorus Z390 Elite CPU: i9 9900K kylning: Noctua NH-D15 GPU: MSI RX 6800 Gaming Z Trio RAM: Corsair 32GB 3200Mhz CL16 SSD: Corsair Force MP510 960GB, 2X Samsung 850 EVO 500GB PSU: Seasonic FOCUS Plus 650W Platinum

Permalänk
Medlem

Jag personligen hade valt S7 före 3t. Bättre skärm, kamera, vattentålig, den mesta bloaten går att avaktivera och lättare med eventuella garanti/reklamationsärenden.
Då S7 kostade 6500 var det svårare men för samma peng är det lätt enligt mig.

Visa signatur

13700KF, RTX 3080ti, Arctic Freezer 360, 16GB b-die 3866-15-15-15, 1TB 970 Evo+28TB snurrdisk, Phanteks P400a, Samsung 34" Odyssey G5 C34G55T.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mikaelmannen:

Jag personligen hade valt S7 före 3t. Bättre skärm, kamera, vattentålig, den mesta bloaten går att avaktivera och lättare med eventuella garanti/reklamationsärenden.
Då S7 kostade 6500 var det svårare men för samma peng är det lätt enligt mig.

Bara att slippa Samsungs UI (TouchWiz) gör att jag nästan alla dagar i veckan väljer en 3T över en S7 om jag själv skulle betala

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

S7 är ju givet har alla din krav och är fortfarande en riktigt vass mobil, fattar inte vad folk gnäller på samsung touchwiz, inte direkt svårt köra en custom launcher som nova o man struntar i att nånsin köra touchwiz mer igen då jag heller inte är förtjust i dom stora ikonerna och hur det ser ut men tack o lov för launcher då..

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

S7 är ju givet har alla din krav och är fortfarande en riktigt vass mobil, fattar inte vad folk gnäller på samsung touchwiz, inte direkt svårt köra en custom launcher som nova o man struntar i att nånsin köra touchwiz mer igen då jag heller inte är förtjust i dom stora ikonerna och hur det ser ut men tack o lov för launcher då..

Precis. Ha en sämre telefon i övrigt för att slippa byta launcher känns ologiskt.

Visa signatur

13700KF, RTX 3080ti, Arctic Freezer 360, 16GB b-die 3866-15-15-15, 1TB 970 Evo+28TB snurrdisk, Phanteks P400a, Samsung 34" Odyssey G5 C34G55T.

Permalänk
Medlem

Nexus har fungerat riktigt bra för mig. Bra kamera, fingeravtrycksläsare, tillräckligt med utrymme, snygg design och har tålt att blivit tappad lite för många gånger. Inte massa bloatware på den heller.

Permalänk
Medlem

Oneplus 3t alla dagar i veckan!
https://oneplus.net/se/3t

Annars ärS8 är en riktigt fin telefon, Dock är den tydligen väldigt ömtålig..
http://www.mobil.se/nyheter/galaxy-s8-g-r-ovanligt-l-tt-s-nde...

Visa signatur

CPU: AMD FX8360 8core 4,3 GHz,
RAM: Corsair Vengeance 1600MHz 8gb x4 (32gb)
GPU: ASUS GeForce GTX 960 4GB STRIX DC2 OC

Permalänk
Medlem

Kan bara slå ett slag för Huawei. Har Honor 8 & är sjukt nöjd med den.

Bra prestanda
Laddar snabbt
Fingeravtryckkännare på baksidan
Bra kamera
Inga värmeproblem

Minus är baksidan av glas, snygg men ömtålig.

Visa signatur

Stationär: InWin 301c | Msi Z97i ACK | i7-4770k@4,5 | Sapphire Rx 5700 Xt Pulse | Corsair Vengeance 16gb | Samsung 850 Evo | Seasonic Focus platinum
Bärbar/släpbar: Asus G75

Permalänk
Medlem

Då du tidigare haft Samsung är det naturliga valet i prisklassen en S7 som fortfarande är en utmärkt telefon. Bra skärm och kamera, den är vattenskyddad med minneskortsplats. Prestandan räcker också bra till.

Inget större fel på One+ 3 utom att den saknar vattenskydd och har sämre skärm än S7 men Samsung S7 är också bättre utrustad för inte så mycket mer pengar.

Köpte själv en S7 då jag inte ville ha Edge-skärm som går runt kanten och gillar dessutom 16:9 formatet som passar naturligt till film.

S8 är mycket dyrare och verkar också vara ömtåligare samt att den har idiot arrangemanget med fingertrycksavläsare precis bredvid kameran på baksidan så man får fullt med feta fingeravtryck på kameralinsen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

S7 är ju givet har alla din krav och är fortfarande en riktigt vass mobil, fattar inte vad folk gnäller på samsung touchwiz, inte direkt svårt köra en custom launcher som nova o man struntar i att nånsin köra touchwiz mer igen då jag heller inte är förtjust i dom stora ikonerna och hur det ser ut men tack o lov för launcher då..

TouchWiz är mer än bara en launcher, men men om du tycker det så fine.

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av FiKsT:

Kan bara slå ett slag för Huawei. Har Honor 8 & är sjukt nöjd med den.

Bra prestanda
Laddar snabbt
Fingeravtryckkännare på baksidan
Bra kamera
Inga värmeproblem

Minus är baksidan av glas, snygg men ömtålig.

Håller med,
Var ute efter en telefon som kunde ge mig det jag var ute efter. Jag behöver inte 4k skärm eller det bästa av det bästa inom CPU och GPU.
Såg både Sony och Samsung s8 och tänkte att det fan inte är värt det..

Jag ville ha en telefon som inte laggar och har bra skärm. Ville inte vänta 1m varje gång jag starta Spotify vilket min Z3a gjorde efter senaste uppdateringen.

Såg honor 8 och såg massa reviews om den.

Använder sig utav Android med Huaweis egna Ui, vilket liknar IOS.

Du kan välja o ha apparna på startskärmen som en iphone eller aktivera Appdrawer ( 7.0 update ).
Den är snabb, använder sig utav Huaweis egna hårdvara.
Ett av de bästa fingerläsarna jag vart med om.
Rätt bra kamera.
Ljudet kunde ha vart bättre, men t.o.m. S8an använder sig utav Mono högtalare.
Skärmen är bra.

Mina användnings områden är
Netflix
Surf
Spotify
Mess
Samtal
Social media

Som ovannämnde sa, är bakre delen gjord av glas, rättare sagt 15 lager glas. Telefon är svin hal så något slags skydd är rekommenderat
Sidorna gjorda av aluminium.
Känns inte alls som en mellanklass telefon faktiskt, och tävlar med S7 edge på många tester. Ett av de snyggaste telefonerna jag haft faktiskt

Du har Honor 8 samt Honor 8 Lite som har svagare hårdvara, 1gb mindre Ram samt 16gb minne. Men åter igen så verkar huawei vara rätt bra på att optimera telefonerna för sin egna hårdvara så segare lär den säkert bli men hoppas det tar längre tid

Honor 8 går för 3500-4000
Honor 8 Lite går för ca 2500

Kolla in dem i alla fall

Permalänk
Medlem

Tack för svaren!

Personalen på Elgiganten rekommenderade en Galaxy A5 istället för Galaxy S7, vad tror ni?

Permalänk
Medlem

Sämre telefon på alla sätt men lite billigare. Skulle tro dom hade bättre marginal på A5an än s7an.
Nu finns ju s7an för 4500 och uppåt och om du är lite kall prickar du säkert in nån rea.

Visa signatur

13700KF, RTX 3080ti, Arctic Freezer 360, 16GB b-die 3866-15-15-15, 1TB 970 Evo+28TB snurrdisk, Phanteks P400a, Samsung 34" Odyssey G5 C34G55T.

Permalänk
Medlem

@Kattnos:

Kika här:
http://www.gsmarena.com/compare.php3?idPhone1=8494&idPhone2=7...

Enligt mig finns det inget som är bättre med A5 2017 med tanke på att de ligger i samma prisklass. Vill minnas även att det varit oklarheter kring Android 7.0 för A-modellerna. S7an har ju redan fått 7.0 och sannolikheten finns väl även att den kanske får 8.0 när det är dags så trots att den är äldre så känns den mer framtidssäker.

Permalänk
Medlem

S7 har betydligt bättre specs än A5.

Man får tänka på att A5 säljs till ordinarie pris som mellanklass telefon och ska jämföras som mellanklass under det att S7/S7 edge är utgående toppmodeller som kostat 7-8 tusen men nu säljs för kanske 4500kr.(var faktiskt toppmodellen för bara ett par månader sedan)

Visserligen en generation gammal nu när ersättaren S8 kommit (som inte är väldigt mycket kraftfullare men fått ett annat tänk)men S7 är fortfarande betydligt kraftfullare än A5.

Som flaggskeppstelefon får den också uppdateringar av Android som de lägre telefonmodellerna antingen inte får alls eller så kommer den mycket senare. Samsung är kända för att knappt ens uppdatera toppmodellerna och brukar vara sent ute och är ännu mycket sämre i modeller under toppmodellerna som i bästa fall får en uppdatering där toppmodellen åtminstone brukar få två.

S7 har fått 7.0 Nougat men A5 ligger kvar på gamla 6.01 Mashmallow.

Elgiganten har givetvis mycket bättre marginal på att sälja en A5 till ordinarie pris än att sälja ut S7 för 4500kr som sänkts från 7-8000kr och det ger mer provision hos säljaren, så klart de säger att A5 är lika bra. Gå inte på det försöket.

Permalänk
Medlem

Nu när s8 är ute kan du nog få en s7 till ett hyggligt pris, grym telefon

Visa signatur

"signatur"

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av KeyPakt:

Kör på en Samsung S7 så får du även tillgång till Samsung Pay vilket är mycket värt.

Samsung Pay fungerar på vilken omodifierad telefon somhelst, sålänge man har Gear S3. Värt en tanke:)

Permalänk
Medlem

Jag hade i din situation lätt valt Lenovo P2. Prisvärd, bra specs och riktigt bra battertid.
https://www.netonnet.se/art/telefoner/mobiltelefoner/lenovo-p...

Permalänk
Medlem

jag är ute efter samma sak, ni som rekommenderar oneplus 3t vart sjutton hittar man den? hittar den bara på 1 enda butik på prisjakt.

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kethsi:

jag är ute efter samma sak, ni som rekommenderar oneplus 3t vart sjutton hittar man den? hittar den bara på 1 enda butik på prisjakt.

Man köper den direkt från tillverkaren:
https://oneplus.net/se/oneplus-3t

Det är en av sakerna med oneplus och även därför de kan hålla lägre priser bland annat.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv

Om du har en separat jobbtelefon s¨överväg noggrant att skaffa en med dualsim, den dagen jag gick ifrån två mobiler till en glömmer jag aldrig.

Permalänk
Medlem

jisses, själv tycker jag att A5 2017 duger trots att priset ligger på 3500 jämfört med 2016 som kostat 7000 men sjunkit rejäl till 4500.

Beställde iaf A5 då det används bara till att ringa och lyssna på musik

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cr0wN:

Man köper den direkt från tillverkaren:
https://oneplus.net/se/oneplus-3t

Det är en av sakerna med oneplus och även därför de kan hålla lägre priser bland annat.

Skickades från m.sweclockers.com

4300kr och sen gratis frakt vart dom nu skickar den ifrån det var ju inte så farligt..

tackar för infon men en sista fråga också, när jag väl har en ny telefon behöver jag bara beställa ett nytt simkort då och så får jag behålla mitt nummer eller hur funkar det?

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem
Skrivet av Kethsi:

4300kr och sen gratis frakt vart dom nu skickar den ifrån det var ju inte så farligt..

tackar för infon men en sista fråga också, när jag väl har en ny telefon behöver jag bara beställa ett nytt simkort då och så får jag behålla mitt nummer eller hur funkar det?

Du kan använda samma SIM-kort (om det passar). Är det för stort kan man klippa till det själv, annars får man be om ett nytt .

Visa signatur

Grubblare