Felmeddelande: "Det gick inte att hitta DNS-adressen till servern för www.comhem.se", vad kan det bero på?

Permalänk

Felmeddelande: "Det gick inte att hitta DNS-adressen till servern för www.comhem.se", vad kan det bero på?

Hej!

Jag kan absolut ingenting om nätverk så jag behöver eran hjälp!
Efter att jag haft min dator hos min flickvän och kom hem har ett problem uppstått. Ibland (väldigt ofta) när jag ska in på en internet sida så laddar inte sidan upp. Istället kommer en helvit sida upp med texten

"Det gick inte att hitta DNS-adressen till servern för www.comhem.se.

Testa att köra nätverksdiagnostik för Windows.

DNS_PROBE_FINNISHED_NXDOMAIN"

Sen 1 sekund efter den har kommit upp så kommer hemsidan fram.

Detta händer på alla program med som tex steam, league of legends client osv. Vad är det för fel?

Tänkte prova de som står "Testa att köra nätverksdiagnostik för Windows." nu får se om de hjälper. Men de måste vara någon inställning? Internet på mobil och playstation fungerar klockrent genom wi-fi..

Tacksam för svar o hjälp!

Permalänk
Medlem

Tjena,

Om du är helt hundra på att dina övriga enheter inte har problem med anslutningen (mao. att problemet skulle ligga i routern eller hos comhem) så kan du prova följande

Dra igång kommandotolken med adminrättigheter och kör följande kommandon i skriven ordning:

ipconfig /flushdns
ipconfig /registerdns
ipconfig /release
ipconfig /renew
NETSH winsock reset catalog
NETSH int ipv4 reset reset.log
NETSH int ipv6 reset reset.log

Personligen tror jag att ipconfig-kommandona räcker, men man vet aldrig.

Permalänk
Hedersmedlem

@Lindblom2 *Rubrik förtydligad*

Välkommen till Sweclockers!
Tänk på att en beskrivande rubrik ger bättre svar och ett mer lättnavigerat forum.
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...