Permalänk
Medlem
Skrivet av kaya:

Varför känns det så? bara för att den har ett större batteri? SD 835 drar ju väldigt mycket mindre ström så i dagligt användande så tror jag inte du får ut så mycket mer batteritid.
OP5 ger en bättre kamera, dubbelt så mycket ram och lagring och mycket snabbar laddning för samma pris.

Sant, trodde dock ASUS telefonen hade bättre kamera med optisk bildstabilisering.

Visa signatur

Asus Prime X370-Pro / AMD Ryzen 7 3700X / Corsair Vengeance LPX 32 GB DDR4 3000 CL15 / Asus Dual GeForce GTX 1070 OC (1912 MHz) / Fractal Design Define C / Cooler Master Hyper 212 Evo / EVGA SuperNOVA G2 650W ATX 80+ Guld

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaya:

Varför känns det så? bara för att den har ett större batteri? SD 835 drar ju väldigt mycket mindre ström så i dagligt användande så tror jag inte du får ut så mycket mer batteritid.
OP5 ger en bättre kamera, dubbelt så mycket ram och lagring och mycket snabbar laddning för samma pris.

Vad ska man seriöst med 8GB ram på en telefon? Min flickvän som aldrig stänger appar kan inte ens fylla en op2's ramminne

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk

Humm fan köpa denna eller hålla sig till pixel 2... men kanske för mycket att hoppas på dual sim.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Skrivet av Christley:

Vad ska man seriöst med 8GB ram på en telefon? Min flickvän som aldrig stänger appar kan inte ens fylla en op2's ramminne

Det påminner mig om ett gammalt berömt citat.

Skrivet av Bill gates:

64 kb ought to be enough for everyone

Jag har iaf varit tvungen att förklara för folk med 3GB ram mobiler varför dom måste stänga fönster.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem

@Garderoben: Kommande Pixel lär antagligen vara betydligt mycket dyrare än vad OnePlus 5 är.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaya:

Det påminner mig om ett gammalt berömt citat.

Jag har iaf varit tvungen att förklara för folk med 3GB ram mobiler varför dom måste stänga fönster.

Vadå stänga fönster? En mobil fungerar lite annorlunda än vad en dator gör. Mobiler blir inte sega när man maxar minet.

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaya:

Det påminner mig om ett gammalt berömt citat.

Jag har iaf varit tvungen att förklara för folk med 3GB ram mobiler varför dom måste stänga fönster.

Jag är fullt medveten om det citatet. Men att skaffa 8GB ram idag till en mobil är som att köpa 32/64GB ram till datorn.
Och fick inte riktigt svar på frågan, mer är inte alltid bättre. Tex 4-6GB ram hade 99% av alla klarat sig fint med och dragit ned kostnaderna, alltså hade det varit bättre för konsumenten att köra 4-6GB då det blir billigare.

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaya:

Med tanke på hur mycket mer tungdrivet 1440p är så tycker jag det är bra att dom stannar vid 1080p en telefon utan ström gör ju inte så mycket nytta.

Det enda jag saknade var vattentätning men jag har haft mobil sen slutat av 90-talet utan att vattenskada nån så förhoppningsvis så klarar jag mig några år till.

Har själv haft en OP3, hoppas inte även denna modell har exakt samma skärm då det var ojämn kvalitet överlag på deras AMOLED-paneler samt att upplösningen är märkbart sämre än många andra flaggskepp.
Nu är vi uppe på 5K och då förväntar jag mig bättre paneler.
Återstår att se vad upplösningen har för positiva effekter men andra flaggskepp har fått till bra batteritid med Snapdragon 835.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Christley:

Jag är fullt medveten om det citatet. Men att skaffa 8GB ram idag till en mobil är som att köpa 32/64GB ram till datorn.
Och fick inte riktigt svar på frågan, mer är inte alltid bättre. Tex 4-6GB ram hade 99% av alla klarat sig fint med och dragit ned kostnaderna, alltså hade det varit bättre för konsumenten att köra 4-6GB då det blir billigare.

Det finns ju 6GB, man måste ju inte köpa den fetaste modellen.

Skrivet av alteam:

Vadå stänga fönster? En mobil fungerar lite annorlunda än vad en dator gör. Mobiler blir inte sega när man maxar minet.

Seghetsproblem fixades både på en opx och en nexus 6p. det kanske inte funkar lika men dom två som hade dom telefoner blev nöjda iaf.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk

Jaha då var det bara beslutsångesten kvar. Tycker det ser bra ut förutom att den inte var mer vattentålig eller tog emot minneskort. Gillar att dom ligger kvar på 1080-upplösning, bredare format, hörlursjack, aluminiumskal, cleant Android, och hyfsat batteri. Använder mobilen bara till typ Instagram och Discord, så nå svindyrt flaggskepp vill jag ju inte punga ut för. Skulle behöva ett riktigt tåligt skal dock, men verkar som att bland annat Otterbox gör till OnePlus, så det löser sig nog.

Får fundera några timmar till!

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Jag slog till på 8/128 varianten. Spenderat senaste timmarna med att kolla reviews så när jag väl beställde så var typ alla tillbehör slutsålda Det var dags att uppgradera eftersom batteriet på min s6:a börjar bli kasst och jag vill gärna prova något nytt. 8Gb ram känns spontant overkill men ca 500:- för dubbel lagring och 2 Gb mer minne kändes prisvärt. Apple och Samsung har ju hysteriska påslag i jämförelse.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr. Bravo:

Jaha då var det bara beslutsångesten kvar. Tycker det ser bra ut förutom att den inte var mer vattentålig eller tog emot minneskort. Gillar att dom ligger kvar på 1080-upplösning, bredare format, hörlursjack, aluminiumskal, cleant Android, och hyfsat batteri. Använder mobilen bara till typ Instagram och Discord, så nå svindyrt flaggskepp vill jag ju inte punga ut för. Skulle behöva ett riktigt tåligt skal dock, men verkar som att bland annat Otterbox gör till OnePlus, så det löser sig nog.

Får fundera några timmar till!

Om man inte kör med dubbla sim så kan man väl köra med 1 sim + minneskort väl? Eller har jag missuppfattat det!?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Fetskaft:

Om man inte kör med dubbla sim så kan man väl köra med 1 sim + minneskort väl? Eller har jag missuppfattat det!?

Den har tyvärr ingen SD-kortläsare.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Den har tyvärr ingen SD-kortläsare.

Och min nya dator hade ingen diskettstation. Stackars oss alla

Bidde en midnight black för övrigt. Stod mellan denna och en galaxy S7. Men ville gambla lite.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk

Ja vafan, det blev en beställning för mig också. 8/128-modellen då såklart, 500 spänn extra för det är ingenting på denna marknaden. Har alltid kört på HTC smartphones tidigare, men tycker dom har tappat sin charm på senaste, så det ska bli fräscht med något nytt Vore ju dock otroligt om man lyckas få hem paketet denna veckan redan som dom skriver, men man kan ju hoppas!

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Entusiast

Nu är jag ingen hater, har ju själv en OnePlus 3... men är det bara jag som tycker det är lite pinsamt när ett företag som OnePlus har bruten svenska på framsidan där OnePlus 5 presenteras?
Speciellt med tanke på att Carl Pei som är en av grundarna själv är uppfödd i Sverige.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

@Christley:

Det finns något som heter framtidssäkra också.
Jag köpte min nuvarande telefon, Galaxy Note 3, när den kom för snart 4 år sedan. Då hade den astronomiskt(!) mycket minne, hela 3GB (/s). Gud vad det tjatades om varför man skulle ha så mycket när 1GB räckte till alla. Nu är det på bristningsgränsen för vad man klarar sig med.
Hade jag valt en mobil med 1-2GB så hade jag varit tvungen att uppgradera telefon för två år sedan medan jag kan klara mig ett litet tag till på 3 om det behövs.

Permalänk
Medlem

Det blev ett köp här också. Då det endast skiljer 500 kronor mellan de två varianterna och avsaknaden av minneskortplats så föll valet lätt på den svarta. Det är bara 64 gigs-versionen som är grå.

Det ska bli lite intressant med Blåtand 5. Får se vad den går för.

Visa signatur

Spel jag uppskattar: State of Decay 2 │ World of Tanks │ Fallout 4 │ The Settlers - Rise of an Empire gold edition │ Command & Conquer │ Half-Life │ World of Warships │ Sims 3 │ Cities Skylines
I can rest easy knowing that Wolfgang is rotting in hell. Thank you. Did you need anything?

Permalänk
Medlem

Sådärja. Då har jag köpt min telefon Cant wait

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem

Bara jag som hade hoppats på en bättre skärm? Om det är något som Samsung alltid vunnit på när man jämfört OnePlus telefoner med Samsungs motsvarande flaggskepp så är det ju skärmupplevelse. Med det sagt innebär det kanske inte att skärmpanelerna som OnePlus använder är katastrofalt dåliga, men jag hade möjligtvis velat sett specifikationen 1440 px och Super amoled. Jag var hundra på att Oneplus 5 skulle få högre upplösning på skärmen utefter hinten "what matters"

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem

Hmm, jag är också lite kluven/besviken. Siktar på att byta ut min gamla HTC M8 och hade länge funderat på OnePlus 5. Jag hade gärna sett IP-klassning, något bättre skräm samt bildstabilisering.. men men. Får ta en funderare..

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | GTX 1080 | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk
Medlem

Svarta 128gb varianten är slutsåld för tillfället.
Sitter och kan fortfarande inte riktigt bestämma mig...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av YamahaDGX630:

Bara jag som hade hoppats på en bättre skärm? Om det är något som Samsung alltid vunnit på när man jämfört OnePlus telefoner med Samsungs motsvarande flaggskepp så är det ju skärmupplevelse. Med det sagt innebär det kanske inte att skärmpanelerna som OnePlus använder är katastrofalt dåliga, men jag hade möjligtvis velat sett specifikationen 1440 px och Super amoled. Jag var hundra på att Oneplus 5 skulle få högre upplösning på skärmen utefter hinten "what matters"

What matters på 5 tum är inte upplösning utan batteritid. Om jag inte testar VR så ser jag ingen skillnad på 1440 o 1080 på 5 tum. Men allas syn är ju olika. Kanske det är what matters för dig? Men inte enligt deras egna kundundersöknigar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem

Dom får gärna stocka upp sina accessoarer så man kan beställa dash charger till bilen, skal plus mera

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem

Är det någon som har lyckats få tag i något skal/flip cover? Fanns inte när jag beställde igår iaf :/

Visa signatur

PC: i5 12400f | RX7900 GRE | 32GB DDR4
Audio: Audioengine D1 | Fidelio X2 | SHP9600 | HarmonicDyne Athena | Aria SE

Permalänk
Medlem

@Myskah:
Nope dom är slut, jag fick beställa min telefon utan några tillbehör. Nåjja gör det senare då

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_Tool:

@Myskah:
Nope dom är slut, jag fick beställa min telefon utan några tillbehör. Nåjja gör det senare då

Okej, får väl bli en beställning senare när de väl har fått in dem.

Visa signatur

PC: i5 12400f | RX7900 GRE | 32GB DDR4
Audio: Audioengine D1 | Fidelio X2 | SHP9600 | HarmonicDyne Athena | Aria SE

Permalänk
Medlem

Beställde en 8/128 igår med ett Karbon Bumper Case. Fortfarande lite osäker på om jag verkligen vill ha denna lur.
Har en LG G4 idag jag är ganska nöjd med. Blev besviken på G6 som säljs i Europa, men nu kommer ju G6+ snart som ser ut att få 6gb ram, trådlös laddning och quad dac. I så fall vill jag nog hellre ha den luren, även om den kör en äldre soc. Alternativt om LG V30 visar sig vara en höjdare.
Jaja, testar väl denna tills något annat dyker upp. Borde inte vara så svårsåld iaf.

Permalänk
Medlem

Beställde en 128/8 igår. Men nu börjar jag få kalla fötter. Kameran verkar inte vara så spännande, den andra kameran verkar totalt meningslös, och skärmen är fortfarande relativt ljussvag pentile. :/

Vet inte alls om den känns så värd längre. :/

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Aleshi:

Beställde en 128/8 igår. Men nu börjar jag få kalla fötter. Kameran verkar inte vara så spännande, den andra kameran verkar totalt meningslös, och skärmen är fortfarande relativt ljussvag pentile. :/

Vet inte alls om den känns så värd längre. :/

Har du kikat in denna videon? Jag tyckte den gick igenom styrkor och svagheter rätt bra.

Bonus: https://www.youtube.com/watch?v=GLG0udzciSg

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB