Permalänk
Medlem

OnePlus 5

Nu har äntligen datumet för denna efterlängtade modell bekräftats. 20 juni är det ett att lägga på minnet.

Nån mer som planerar att köpa telefonen?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

@RVX: Ja jag är definitivt intresserad. Har en OnePlus 3 nu som jag är mer än nöjd med. Hoppas nya jobbet kan bistå med en OnePlus 5 bara.

Permalänk
Medlem

Är nöjd med min OnePlus 3 så kommer inte köpa något nytt. Skulle vilja ha lite större batteri men inget jag tänker spendera flera tusen för att nå. Kommer nog införskaffa en mindre powerbank som jag kan ha med i fickan, har väntat på att OnePlus ska göra en Dash powerbank.. men verkar inte som att de har något intresse av det.

Permalänk
Medlem

Jag själv kände inget behov av varken 3/3T då G4:an min dög fint. Nu är den dock tämligen opålitlig och slukar batteri så det sjunger om det.
Hoppas prisbilden landar nånstans runt 500$ Under är föga troligt då bla. upplösningen troligtvis går upp från full hd till WQHD.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Jag själv kände inget behov av varken 3/3T då G4:an min dög fint. Nu är den dock tämligen opålitlig och slukar batteri så det sjunger om det.
Hoppas prisbilden landar nånstans runt 500$ Under är föga troligt då bla. upplösningen troligtvis går upp från full hd till WQHD.

Jag hade klarat mig utan WQHD faktiskt. Hellre längre batteritid. 1080p duger gott på en telefon.

Permalänk
Medlem

Intressant nog så släpps den tidigare än vad många, inkl jag, nog hade räknat med. I Juli har jag trott från första början. Var ju med 3 som dom iofs började med juni lanseringen istället för att som med 2:an lansera den i slutet av Juli. Glad hur som helst

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrNilsson:

Jag hade klarat mig utan WQHD faktiskt. Hellre längre batteritid. 1080p duger gott på en telefon.

Ja faktiskt, jag är lite inne på samma linje. Problemet för en själv blir ju att det är svårt att gå ner i upplösning nu när man haft QWHD i så många år. Får hoppas att dom gjort optimeringar för systemet och att det förhoppningsvis större batteriet gör att batteritiden är ungefär densamma som föregångaren.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Ja faktiskt, jag är lite inne på samma linje. Problemet för en själv blir ju att det är svårt att gå ner i upplösning nu när man haft QWHD i så många år. Får hoppas att dom gjort optimeringar för systemet och att det förhoppningsvis större batteriet gör att batteritiden är ungefär densamma som föregångaren.

Precis. Grymt nöjd med min OnePlus 3 i alla fall. Håller den samma kvalitet så blir jag överlycklig. Jag vet egentligen inte vad jag saknar... Bättre batteritid kanske. Som alltid. Annars är ju både DashCharge och den snabba fingeravtrycksläsaren guld värda. Men framförallt, inte en massa bloat.

Permalänk
Medlem

Har fortfarande en OnePlus 1 som jag tycker fungerar bra, köper troligtvis en ny OPO när denna går sönder eller när den har hamnat för långt efter mjukvarumässigt, verkar ej få stöd för nyare än Android 6.0 på denna.

Visa signatur

Intel I7 7770K || MSI GeForce GTX 1080 Ti Gaming X || Samsung 840 Pro 256GB || Samsung 850 EVO 500GB || WD Red 2TB || MSI Z270 GAMING PRO CARBON || Corsair 16GB DDR4 3000Mhz || Corsair RM750x 750W || Cooler Master Hyper 212 EVO || Acer 27" Predator XB271HUA || Qpad MK-50 || Fractal Design Define S || Steelseries Rival 300 || Sennheiser PC350 SE ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrNilsson:

Precis. Grymt nöjd med min OnePlus 3 i alla fall. Håller den samma kvalitet så blir jag överlycklig. Jag vet egentligen inte vad jag saknar... Bättre batteritid kanske. Som alltid. Annars är ju både DashCharge och den snabba fingeravtrycksläsaren guld värda. Men framförallt, inte en massa bloat.

Hur långt klarar din? Klarar du mer än dag skulle du säga?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Hedersmedlem

@RVX Funderar på att uppgradera från min SGS6 som har rätt så kass batteritid trots customrom/kernel. Bryr mig inte så mycket om QWHD vs FHD, är skärmen bra (ljusstark, korrekta färgar och hyfsat svärta) är jag nöjd.

Ny läcka:

Källa: Androidpolice

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Jag har 3an, och har nyss fått kameran lagad på garantin. Tog mindre än en vecka att skicka till Tjeckien, laga den och få den tillbaka. Hade 1+1, men hoppade över 2-an... Hoppar ev. över 1+5 också då trean fortfarande duger fint.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 | 16GB | 512GB + 2TB SSD | RTX 3060

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

@Bruce Wayne Funderar på att uppgradera från min SGS6 som har rätt så kass batteritid trots customrom/kernel.

Ny läcka:
https://www.androidpolice.com/wp-content/uploads/2017/06/nexus2cee_OP5_thumb.png
Källa: Androidpolice

Bra länk! Missat den, kul att se att det är fler än jag som ser fram emot denna lur

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Hur långt klarar din? Klarar du mer än dag skulle du säga?

När den var ny hade jag inga problem att köra 2 dagar om jag snålade lite. Nu räcker den en hel dag vid normalt användande. Men med DashCharge så spelar det ingen roll. Så länge det håller en hel dag är jag nöjd. Vilket iofs OnePlus 5 lär göra också.

Permalänk
Medlem

@RVX: Är inte den du frågade, men jag klarar mig väldigt väl med batteriet på min OP3. Brukar ladda fullt innan jag går och lägger mig och klarar alltid hela dagen med minst 30% batteri kvar. Brukar snitta runt 5h SOT. Appar jag använder är Reddit Sync, Chrome och YT.

Visa signatur

i7 6700K | RTX 2060

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

@Bruce Wayne Funderar på att uppgradera från min SGS6 som har rätt så kass batteritid trots customrom/kernel. Bryr mig inte så mycket om QWHD vs FHD, är skärmen bra (ljusstark, korrekta färgar och hyfsat svärta) är jag nöjd.

Ny läcka:
https://www.androidpolice.com/wp-content/uploads/2017/06/nexus2cee_OP5_thumb.png
Källa: Androidpolice

Well den läckan haha, ser absolut ingen skillnad mellan den och en iphone 7+

Permalänk
Medlem

Tack för input

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Entusiast

Nice att den är på väg så tidigt, hade också förväntat mig Juli! Inte för att jag själv behöver en, har haft 3:an sedan Juli 2016 och den är fortfarande galant! Men några polare behöver nytt

De enda problemen med 3:an som jag hade var push-notifikationer under de första månaderna som ibland tog ett par extra minuter innan de nådde fram i Doze-läge men idag är den perfekt och kör Android 7.1.1. Nöjdare kan jag inte bli!
Eller ja, det är bäst för OnePlus att 3:an får Android O ganska fort annars återstår det att se om det blir någon "OnePlus 6" eller inte nästa år...

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Kent:

@Bruce Wayne Funderar på att uppgradera från min SGS6 som har rätt så kass batteritid trots customrom/kernel. Bryr mig inte så mycket om QWHD vs FHD, är skärmen bra (ljusstark, korrekta färgar och hyfsat svärta) är jag nöjd.

Ny läcka:
https://www.androidpolice.com/wp-content/uploads/2017/06/nexus2cee_OP5_thumb.png
Källa: Androidpolice

Någon designer på Oneplus har uppenbarligen hittat en Iphone 7 och ett kalkerpapper.

Visa signatur

"Computer games don't affect kids, I mean if PacMan affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music." - Kristian Wilson, Nintendo 1989

Permalänk
Medlem

Korrigerat felaktig fakta

Skrivet av Uzanar:

Nice att den är på väg så tidigt, hade också förväntat mig Juli! Inte för att jag själv behöver en, har haft 3:an sedan Juli 2016 och den är fortfarande galant! Men några polare behöver nytt

De enda problemen med 3:an som jag hade var push-notifikationer under de första månaderna som ibland tog ett par extra minuter innan de nådde fram i Doze-läge men idag är den perfekt och kör Android 7.1.1. Nöjdare kan jag inte bli!
Eller ja, det är bäst för OnePlus att 3:an får Android O ganska fort annars återstår det att se om det blir någon "OnePlus 6" eller inte nästa år...

3:an ska få Android O, vart väl klart förra veckan om jag inte minns fel då rykten kom ut. Allt annat hade ju varit skandal,
korrigerat info: däremot får 2:an klara sig utan Nougat och O tyvärr.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Nu har jag inte följt denna, men jag antar det är en 835:a med 6-8 GB och 128 GB lagring, OLED-skärm med UHD och dubbla fronthögtalare för en tretusing. Annars får det nog vara

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Medlem
Skrivet av SleepstreameR:

Någon designer på Oneplus har uppenbarligen hittat en Iphone 7 och ett kalkerpapper.

Tycker du den är så lik ?
Mig kvittar det hur som, så länge den presterar så.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dockland:

Nu har jag inte följt denna, men jag antar det är en 835:a med 6-8 GB och 128 GB lagring, OLED-skärm med UHD och dubbla fronthögtalare för en tretusing. Annars får det nog vara

Helt rätt, det är en 835:a i, ingen G6 dravel här inte. Det kom fram för flera veckor sen, sen är det mer lösa rykten som nämner WQHD skärm och antingen 6/8GB ram. Jag är dock rätt säker på att dom går på 6GB då detta är mer än vad majoriteten av användarna behöver, + att 8GB troligtvis hade triggat upp priset ännu mer och då går man miste om sin titel som den billiga underdogen.

Prislappen sägs ligga runt 499-699$ troligtvis nånstans emellan, så aningen dyrare än föregångaren men avsevärt billigare än dom etablerade konkurrenternas flaggskepp som ligger runt 7-9000:-

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Kör vidare på min OP2. Dels för att jag är riktigt nöjd med den än idag, och dels för att min smärtgräns för mobil går vid 4000 riksdaler och OP5 lär kosta över detta. Men kul med nya manicker, kommer följa detta och jaga reviews

Visa signatur

Mainrigg: InWin S-Frame - MSI Z170a Gaming M7 - i7 6700k@4,6GHz 1,29V - EVGA GTX 1080ti Black Edition - 4x8GB Corsair Vengeance Red LED 3200MHz - Corsair RM1000 - Intel 530 3x240GB 1x480GB - AOC Agon AG352UCG

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Helt rätt, det är en 835:a i, ingen G6 dravel här inte. Det kom fram för flera veckor sen, sen är det mer lösa rykten som nämner WQHD skärm och antingen 6/8GB ram. Jag är dock rätt säker på att dom går på 6GB då detta är mer än vad majoriteten av användarna behöver, + att 8GB troligtvis hade triggat upp priset ännu mer och då går man miste om sin titel som den billiga underdogen.

Prislappen sägs ligga runt 499-699$ troligtvis nånstans emellan, så aningen dyrare än föregångaren men avsevärt billigare än dom etablerade konkurrenternas flaggskepp som ligger runt 7-9000:-

Jag köper nog denna och testar lite. Går ju alltid att sälja om jag inte känner mig tillfreds.

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Medlem

Behåller min OP3 några år till. Störtnöjd med den!

Visa signatur

E8600 > 2500k > 7700k > 12700k
2xHD4850>960ti>1070>1080ti>4070 Super

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dockland:

Jag köper nog denna och testar lite. Går ju alltid att sälja om jag inte känner mig tillfreds.

Exakt, dock tror jag detta redan nu är årets telefon... Sett till prislappen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

En sak jag tycker är väldigt märkligt är hur urvalet av städer för deras sk pop-up events. Utöver New York (20juni) och London (okänt datum)som är först.
Därefter följer 2 av våra grannländer huvudstäder, Helsingfors och Köpenhamn... Men inte Stockholm? Den största?
Vad jag hört de senaste åren ska Stockholm vara ett av de populäraste och mest besökta städerna (sett till folkmängd) i Europa.
Tycker det är aningen märkligt beslut av Oneplus faktiskt, övriga städer som Berlin, Paris osv är ju självklara val.
Vad säger ni?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

3:an ska få Android O, vart väl klart förra veckan om jag inte minns fel då rykten kom ut. Allt annat hade ju varit skandal, däremot får 2:an klara sig utan och Nougat blir den sista versionen där

2:an får väl inte ens Nougat? Ett beslut som får mig att tvivla på Oneplus som tillverkare...

Källa: Swedroid

Permalänk
Medlem
Skrivet av rSon:

2:an får väl inte ens Nougat? Ett beslut som får mig att tvivla på Oneplus som tillverkare...

Källa: Swedroid

Hmm, får råtta mig själv. Hade för mig att jag läst motsatsen. I och för sig kan dom knappast anses sämre än LG som till en början skyllde på inkompatibel hårdvara och mjukvara när dom vägrade min G4 Nougat. För en telefon som vid tidpunkten inte ens var 1,5 år gammal.... Skandal av LG.
Sen ändrar dom sig helg plötsligt efter massiv kritik, konstigt.

Men som sagt, lite besviken över detta beslut faktiskt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X