MSI Armor 1070 vs ASUS Strix 1070

Permalänk
Medlem

MSI Armor 1070 vs ASUS Strix 1070

Tjena, köpte ett MSI Armor för 3333kr, men fick ett Asus Strix 1070, antar det har att göra med lagerproblem.

Ville bara dubbelkolla med swec om det var en 'good deal' för mig. aningen större kort, fick nästan inte ens plats i caset, däremot har jag inga tidigare erfarenheter med ASUS och har alltid gillat kylarna som MSI kommer med, Armor ska väl iofs vara deras lite sämre kort.

Any ideas?

https://www.asus.com/us/Graphics-Cards/ROG-STRIX-GTX1070-O8G-...

https://www.msi.com/Graphics-card/GeForce-GTX-1070-ARMOR-8G-O...

strictly spec-wise verkar ju asus snäppet vassare, däremot har jag som sagt ingen erfarenhet med dom, så svar skulle vara trevligt

Visa signatur

AMD 5900x | ASUS 3080GTX | ASUS Xonar Essence STX | 32GB | Fractal R5
Xtrfy XG1-R LED | Logitech G502 v2 | Sennheiser HD650 | Audio Engine A5+

Permalänk
Avstängd

Strix alla dagar i veckan..Strixkylningen är nog den bästa man kan få tag på numera.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem

Väldigt bra pris. Kostar väl oftast 4500-5000kr? Känn dig nöjd.

http://www.guru3d.com/articles_pages/asus_geforce_gtx_1070_st...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av VadSaDu:

Strix alla dagar i veckan..Strixkylningen är nog den bästa man kan få tag på numera.

Min erfarenhet av strix kylarna är att de låter mer för de har 3 mindre fläktar som varvar mer.
Jag föredrar evga/msi eller de vettigare kylarna med 2 st större fläktar.

Palit korten låter inget heller under load.

Permalänk
Medlem

gött gött, och asus har bra support osv när det gäller RMA eller liknande?

Visa signatur

AMD 5900x | ASUS 3080GTX | ASUS Xonar Essence STX | 32GB | Fractal R5
Xtrfy XG1-R LED | Logitech G502 v2 | Sennheiser HD650 | Audio Engine A5+

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1guy:

gött gött, och asus har bra support osv när det gäller RMA eller liknande?

Du borde ändå vända dig till butiken för såna grejer. ASUS brukar däremot ha snällare garantier mot butikerna än de flesta andra tillverkare. Skulle kortet gå sönder om några år så är det med ett ASUS-kort mer troligt att du får ett bättre kort än vad du skulle få med andra tillverkare i utbyte.

Permalänk
Medlem

Jag fick mitt MSI Armor förra veckan - jag gillar att det är semi-passivt, fläktarna börjar gå först när man spelar.

Visa signatur

AMD 5700X@Vatten | asus prime x370pro | Asus 2080 Strix | 2x16GB Kingston Fury Renegade RGB DDR4 3.6GHZ | Lian Li O11d EVO + 2x240 EKWB RAD + 6 Lian Li AL120 | CoolerMaster V850 | NVME 2TB Seagate Firecuda 510 + NVME 1TB WD BLACK + 3 SSD | Samsung Odyssey 49" G9| DELL 2713HM | Varmilo VA69 Clear/brown | Logitech G502 2016.

Phenom X6 1045T | Corsair TWIN2X PC6400C4DHX 2x2GB + Crucial Ballistix Sport 2x2GB | Gigabyte ma785gmt-us2h | Silverstone Temjin 08 | Corsair VX450

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeluxXxe:

Jag fick mitt MSI Armor förra veckan - jag gillar att det är semi-passivt, fläktarna börjar gå först när man spelar.

Asuskortet är semipassivt med.

Permalänk
Medlem

En tanke, vad står det på kvittot ifall det skulle bli problem? Kan ju inte gärna lämna in ett felande asus kort och komma med kvitto på ett msi.