Hur fungerar Gamestops Collect store? Behöver man order- och/eller beställningsnummer?

Permalänk
Medlem

Hur fungerar Gamestops Collect store? Behöver man order- och/eller beställningsnummer?

Vet inte riktigt om jag postat i rätt forum del, om jag är fel ute ber jag om ursäkt.

Hur som helst, la min första beställning på gamestop och tog store collect och funderar lite på hur det funkar,

Det drog pengar från paypal med fick inget mail av gamestop är det Orderinformatio: Beställningsnummer som jag ska ta med mig till affären när jag ska hämta varan ?

Provade att ringa 2 gånger med fick inget svar

Visa signatur

| Core i7-9700k | 32 GB Ram | RTX 2080 |

Permalänk
Medlem

de kan söka på nästan vad du än angett, men tel nummer eller @. de verkar väldigt angelägna om att få dessa också.

Samt ID såklart, särskilt om du redan förbetalt helt eller delvis.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

AVHÄMTNING --

Om GameStop har din produkt i lager, kommer vi att skicka dig ett e-postmeddelande som bekräftar att produkten är tillgänglig för avhämtning i din valda butik. Ordrar avseende produkter som är slut i lager annulleras automatiskt. Den totala kostnaden för din order kommer att debiteras ditt kreditkort eller PayPal när vår butik bekräftar att din vara finns i lager.

Visa signatur

Asus Z170 Pro Gaming | i7 6700k | 16Gb Corsair Vengeance 2666 Mhz | ASUS Strix GTX 1070 | Samsung SH-S203B|Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair AXi 860w | H212 Evo | Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av f@boy:

AVHÄMTNING --

Om GameStop har din produkt i lager, kommer vi att skicka dig ett e-postmeddelande som bekräftar att produkten är tillgänglig för avhämtning i din valda butik. Ordrar avseende produkter som är slut i lager annulleras automatiskt. Den totala kostnaden för din order kommer att debiteras ditt kreditkort eller PayPal när vår butik bekräftar att din vara finns i lager.

Aa ok, trodde det skulle gå lite fortare när det stod att dom hade den i lager i den butiken Men får tålmodigt invänta ett mail från dom.

Tackar för vägledning

Visa signatur

| Core i7-9700k | 32 GB Ram | RTX 2080 |

Permalänk
Hedersmedlem

@Spatten *Rubrik förtydligad, tråd flyttad*

Tänk på att en beskrivande rubrik ger bättre svar och ett mer lättnavigerat forum.
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

@Spatten *Rubrik förtydligad, tråd flyttad*

Tänk på att en beskrivande rubrik ger bättre svar och ett mer lättnavigerat forum.
/moderator

Tack Det skall jag tänkte på, är så disträ så är glad om jag får ner hälften vad jag tänker skriva, i min post

Visa signatur

| Core i7-9700k | 32 GB Ram | RTX 2080 |

Permalänk
Medlem

har använt det en gång, då gav jag telefonnummer och id-kort för att hämta ut varan.

Men de som jobbade i butiken hade inte så bra koll på hur deras eget system fungerade, så det tog ett tag. De hade nämligen bara ett exemplar av varan (en Steam link med 50% rabatt) och den var redan reserverad av en kund nämnligen. Efter lite fundering med tre anställda visade sig att det visst var MIN reservation som var utskriven, och att Collect at store = reservation i deras vanliga system. Sen skulle de lista ut hur man lämnade ut varan. Så det tog nog en kvart innan jag fick med varan ut...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cirap:

har använt det en gång, då gav jag telefonnummer och id-kort för att hämta ut varan.

Men de som jobbade i butiken hade inte så bra koll på hur deras eget system fungerade, så det tog ett tag. De hade nämligen bara ett exemplar av varan (en Steam link med 50% rabatt) och den var redan reserverad av en kund nämnligen. Efter lite fundering med tre anställda visade sig att det visst var MIN reservation som var utskriven, och att Collect at store = reservation i deras vanliga system. Sen skulle de lista ut hur man lämnade ut varan. Så det tog nog en kvart innan jag fick med varan ut...

hehe, jo dom verkar lite uppe bland molnen, men trevliga

Tänkte jag skulle köpt en trådbunden xbox 360 kontroll till steamlinken och frågade hur lång kabeln var och fick en uppskattning på 2.7m, men han var inte säker och det stog inte på lådan, så jag frågade kan du inte kolla det i datorn ? nej vårat system är inte så advancerat.

Så fick bli en på media markt istället.

Visa signatur

| Core i7-9700k | 32 GB Ram | RTX 2080 |