Permalänk
Medlem

Mina tester på 5GHz 500/50. Wifi på routern ska klara 500Mbit enligt Comhems fakta och tester.
Dator (sladd): 455Mbit/51Mbit
OP5 (wifi): 250Mbit/51Mbit

Permalänk
Avstängd

Bad Telenor ta in den i sortimentet. Hade köpt en.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr. Bravo:

Vad är det för "påtvingade hjälpfunktioner" du syftar på? Jag har inga problem alls med tangentbordet och tycker det är cleant, och då är jag en sån som stänger av autocorrect och allt sånt larv.

Den byter läge mellan tecken och bokstäver utan att man ber om det när den tycker att man är klar med tecknen, en onödig bar hänger över hela tangentbordet där den vill ha förslag på ord man skriver, även om man deaktiverat funktionen, allt för att de ska ha kvar sin googleknapp som ska hjälpa en att googla på väder och bullshit i tangentbordet(!) medan man skriver. Snart kan man väl inte fota med kameran utan att det automatiskt genererar hjälpsamma sökresultat över skärmen.

Permalänk
Medlem

@Aleshi: Har du lust att ta ett skärmskott på detta?
Jag blev lite nyfiken.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem

Tycker OP5 har varit katastrofal med problem och senaste upptäcktes skärmen är monterad upp och ner för få plats med dubbla kameror därbak.
https://9to5google.com/2017/06/30/oneplus-5-display-mounted-u...

Förstår inte hur dom tänker nu.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem

den är helt klart inte värd det höga priset med alla dessa tekniska problem o buggar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av XPerion:

Tycker OP5 har varit katastrofal med problem och senaste upptäcktes skärmen är monterad upp och ner för få plats med dubbla kameror därbak.
https://9to5google.com/2017/06/30/oneplus-5-display-mounted-u...

Förstår inte hur dom tänker nu.

"Katastrofal med problem" - Det är typ när batterier exploderar. Om man använder för starka adjektiv finns det inga värre att ta till och tyckande blir binärt.

Jag läste det om skrolleffekten för någon dag sedan och försökte se problemet själv, men insåg efter ett tag att det nog antagligen inte är något jag störs av. Sen är det med att skärmen är monterad "upp och ner" skulle orsaka problemet ren spekulation.

OP5 är inte perfekt. Man bör kolla igenom fakta, jämföra med andra modeller och fundera på vad man mest använder en mobil till. Är man osäker så köp aldrig en mobil direkt vid lansering utan vänta ett tag och se vad som dyker upp.

För min del är OP5 toppklass på ett par viktiga funktioner. För priset är jag mycket nöjd med min.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av HazZarD:

den är helt klart inte värd det höga priset med alla dessa tekniska problem o buggar.

Du menar som alla andra telefoner?

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av XPerion:

Tycker OP5 har varit katastrofal med problem och senaste upptäcktes skärmen är monterad upp och ner för få plats med dubbla kameror därbak.
https://9to5google.com/2017/06/30/oneplus-5-display-mounted-u...

Förstår inte hur dom tänker nu.

Skrivet av HazZarD:

den är helt klart inte värd det höga priset med alla dessa tekniska problem o buggar.

Detta är min första OP som jag har och kommer ifrån en Nexus 5x. Vill inte låta som att höjer denna telefon till skyarna men har inte varit med om några buggar sen jag fick den i tisdags. Vad är det som så katastrofalt med den?

Vad det gäller priset så tycker jag att det var ganska hyfsat för en telefon med dessa specs. Vad jag vet så finns det ingen annan tillverkare som levererar liknande telefoner utan sina egna bloatware installationer, där det oftast finns mycket skräp men ibland något som man vill använda.

Visa signatur

- Dator, Mus, Tangentbord och skärm.

Permalänk
Medlem

Jag vill gärna också få reda på vilka "alla dessa tekniska problem o buggar" är!?
Sedan nyheten om jelly scrolling så har jag kollat på min, och ibland så kanske jag uppfattar något men vet inte om det är inbillning eller ej.
Annars så snurrar luren på perfekt. Visserligen bara använt den i 6 dagar men ingenting har dykt upp än iaf. Får väldigt bra resultat med kameran också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av livsnjutaren:

Detta är min första OP som jag har och kommer ifrån en Nexus 5x. Vill inte låta som att höjer denna telefon till skyarna men har inte varit med om några buggar sen jag fick den i tisdags. Vad är det som så katastrofalt med den?

Vad det gäller priset så tycker jag att det var ganska hyfsat för en telefon med dessa specs. Vad jag vet så finns det ingen annan tillverkare som levererar liknande telefoner utan sina egna bloatware installationer, där det oftast finns mycket skräp men ibland något som man vill använda.

Det är bättre att inte veta än veta och bli störd senare när man vet var problemen ligger. Samma som en repa på skärmen som inte syns och när man vet var den ligger så störs man av den micro repan.
Om du är nöjd så fortsätt använda den som den är. Om du måste veta är det bara googla.

Deras största misstag är att välja montera skärmen upp och ner bara för få plats med dubbla kameror bak. Dom har lovat rulla ut en lösning till det, om det nu går att fixa så att säga.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Den byter läge mellan tecken och bokstäver utan att man ber om det när den tycker att man är klar med tecknen, en onödig bar hänger över hela tangentbordet där den vill ha förslag på ord man skriver, även om man deaktiverat funktionen, allt för att de ska ha kvar sin googleknapp som ska hjälpa en att googla på väder och bullshit i tangentbordet(!) medan man skriver. Snart kan man väl inte fota med kameran utan att det automatiskt genererar hjälpsamma sökresultat över skärmen.

Allt det där som du skrev om kan man stänga av, inklusive googleknappen

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk

Trodde batteriet på min OP2 va gået. Men nu vet i fan om det var något fel på min gamla mobil. Tankar om batteriet på 5an?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Vi får väl se vad som händer med OP3/3T. Vi fick iallafall en uppdatering typ för 1.5 vecka sedan till OP3/3T så lugn o fin nu

Använder själv fortfarande min Oneplus One som ångar på förfullt men som inte har fått en ny uppdatering sen CM13.1.2 släpptes och det var i September 2016 och kommer troligtvis inte få någon mer uppdatering så det blir nog för mig att så småningom flasha upp den till Oxygen 2.1.4.

Visa signatur

FD define r4 vitt// ASUS ROG Strix B550-F Gaming (Wi-Fi) II + Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Vengeance RGB RT Svart// Ryzen 7 5700X 3.4 GHz + Corsair iCUE H100i RGB PRO XT// Sapphire RX5600XT Pulse// AOC 27G2UG4 IPS 144Hz// Win11 på wd_black sn850x 1tb// Corsair RM750x// MATTA: SWECLOCKERS 90cm// Corsair Dark Core RGB PRO Wireless // Google pixel 8 Pro// HyperX Cloud II

Permalänk
Avstängd
Skrivet av XPerion:

Tycker OP5 har varit katastrofal med problem och senaste upptäcktes skärmen är monterad upp och ner för få plats med dubbla kameror därbak.
https://9to5google.com/2017/06/30/oneplus-5-display-mounted-u...

Förstår inte hur dom tänker nu.

Det kanske var den Australiska versionen?

Min skärm är iallafall inte upp och ner den är vänd åt det håll som jag håller telefonen.
Och några buggar eller problem har jag inte upptäckt, vad är det för problem som du har?

Skrivet av Ninotramp:

Trodde batteriet på min OP2 va gået. Men nu vet i fan om det var något fel på min gamla mobil. Tankar om batteriet på 5an?

Skickades från m.sweclockers.com

Mest positiva överraskningen är batteriet, jag jobbar natt och då spenderar jag mest tid med att leka med mobilen, med min gamla opo så fick jag ladda den när halva natten gått.
Nu kom jag precis hem och jag har 53% batteri kvar och då har jag inte laddat nått under natten och den var inte fulladdad när jag åkte till jobbet. Grymt nöjd med batteriet.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrbrix:

Använder själv fortfarande min Oneplus One som ångar på förfullt men som inte har fått en ny uppdatering sen CM13.1.2 släpptes och det var i September 2016 och kommer troligtvis inte få någon mer uppdatering så det blir nog för mig att så småningom flasha upp den till Oxygen 2.1.4.

Eller lägg in en custom rom så kan du lägga in 7.1.2

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaya:

Det kanske var den Australiska versionen?

Min skärm är iallafall inte upp och ner den är vänd åt det håll som jag håller telefonen.
Och några buggar eller problem har jag inte upptäckt, vad är det för problem som du har?

Grattis då, du är den enda person i hela världen att ha den enda exemplaret som skärmen inte är monterad upp och ner. Eftersom OP5 design på skärmen är upp och ner på ALLA OP5!

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem

Swedroid har publicerat sin recension utav 5 nu, ifall någon är intresserad och inte visste om detta.

Kan faktiskt säga att jag var lite fundersam i början om jag gjorde rätt som returnerade min 5a men efter att det gått lite tid sen den kom och det kommit ut fler och fler recensioner/bedömningar så känner jag mig riktigt säker på att jag tog ett korrekt beslut att lämna tillbaka den och behålla den andra mobilen som jag köpte samtidigt.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Avstängd
Skrivet av XPerion:

Grattis då, du är den enda person i hela världen att ha den enda exemplaret som skärmen inte är monterad upp och ner. Eftersom OP5 design på skärmen är upp och ner på ALLA OP5!

Ser den ut att vara upp och ner? om den rent tekniskt är det eller inte, vad spelar det för roll?

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem

@kaya: Grejen är väl den att du påstår att din är den enda som inte har en skärm monterad "upp och ner" även om den är tänkt att faktiskt vara monterad just så.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Avstängd
Skrivet av backspace:

@kaya: Grejen är väl den att du påstår att din är den enda som inte har en skärm monterad "upp och ner" även om den är tänkt att faktiskt vara monterad just så.

Nej det sa jag inte, den enda som sagt det var @XPerion jag sa att skärmen är vänd åt det håll jag håller mobilen och sen sa jag, vad spelar det för roll hur skärmen är monterad rent tekniskt.

Citat:

Min skärm är iallafall inte upp och ner den är vänd åt det håll som jag håller telefonen.

Citat:

om den rent tekniskt är det eller inte, vad spelar det för roll?

Jag tycker det känns som @XPerion söker anledningar att klaga och han har hittat en skitsak som inte spelar nån roll.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaya:

Nej det sa jag inte, jag sa att skärmen är vänd åt det håll jag håller mobilen och sen sa jag, vad spelar det för roll hur skärmen är monterad rent tekniskt.

Jag tycker det känns som @XPerion söker anledningar att klaga och han har hittat en skitsak som inte spelar nån roll.

Mera du som inte fattat vad problemet är med skärmen monterad upp och ner. Ta och googla om vad resten av världen säger om det först kanske? Innan du anklagar mig för hitta på sån skitsak att klaga på, när alla i median rapporterar om problemet!

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem

@kaya: Om du säger det så.
Dock verkar det inte som @XPerion är ensam i sitt "sökande" eftersom det finns en eller två till där ute som tycker samma.
https://www.xda-developers.com/confirmed-oneplus-5-display-up...

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Avstängd
Skrivet av XPerion:

Mera du som inte fattat vad problemet är med skärmen monterad upp och ner. Ta och googla om vad resten av världen säger om det först kanske? Innan du anklagar mig för hitta på sån skitsak att klaga på, när alla i median rapporterar om problemet!

Jag har inte stött på nått problem med att skärmen är monterad upp och ner, jag kan även vända på min datorskärm och inte heller stöta på nått problem, min andra skärm är i 90 grader och den har inte heller nått problem.

Vad är problemet med att skärmen är upp och ner?

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Avstängd
Skrivet av backspace:

@kaya: Om du säger det så.
Dock verkar det inte som @XPerion är ensam i sitt "sökande" eftersom det finns en eller två till där ute som tycker samma.
https://www.xda-developers.com/confirmed-oneplus-5-display-up...

tack för länken, det är alltså jelly scrolling som är problemet? Är det verkligen nån som sitter så där med mobilerna? varför gör man det? Om det nu är ett sånt stort problem, igen varför gör man det?

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaya:

tack för länken, det är alltså jelly scrolling som är problemet? Är det verkligen nån som sitter så där med mobilerna? varför gör man det? Om det nu är ett sånt stort problem, igen varför gör man det?

Varför tar du inte och söker om vad resten av världen säger inkluderad Oneplus företaget som designat och tillverkat telefonen erkännande om deras design val och vad för effekt det ger.
Då du påstår jag bara hittar på saker för snacka skit om det.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Avstängd
Skrivet av XPerion:

Varför tar du inte och söker om vad resten av världen säger inkluderad Oneplus företaget som designat och tillverkat telefonen erkännande om deras design val och vad för effekt det ger.
Då du påstår jag bara hittar på saker för snacka skit om det.

Brukar du sitta så där med din mobil? scrolla upp och ner, upp och ner så fort du kan. Nej det gör du inte så på vilket sätt är det ett problem?

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem

@kaya: Läste du ens "Key Points:"?

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem

@backspace: Meningslöst att förklara för honom. Låt han vara nöjd med sin nya leksak.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk

Jag själv har inga problem med jelly scrolling, har den med 6GB ram då 8GB var slut och tror ni det kan spela någon roll?